Färister?? Jag hittar inget med det namnet. Kan du hjälpa mig lite? Det är i närområdet så jag skulle i så fall kunna åka ut och kolla. För har detta område "direkt" förbindelse med DB´s bostad blir det ju mer intressant.
Färister?? Jag hittar inget med det namnet. Kan du hjälpa mig lite? Det är i närområdet så jag skulle i så fall kunna åka ut och kolla. För har detta område "direkt" förbindelse med DB´s bostad blir det ju mer intressant.
En färist är ett galler som hindrar klövdjur från att knalla iväg.
Foton på gräset är tagna första tisdagen efter mordnatten. Det är dessutom längre gräs än trädgårdsgräs varav en del är torrt så det håller sig längre där.
Med facit i handen gör det säkert till en mycket roande läsning för AJ & Co när dom följer utvecklingen här på FB.
Med facit i hand - nu när vi vet att blodet larmades av granne strax före 12 och polisen inte åkte på larmet förrän vid tretiden på eftermiddagen så kan han/de nog gräma sig att man skyndade och slarvade. Tror inte det är bara skoj för GM att följa tråden... Förhoppningsvis en del oro också.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan jag tänka mig, även om polarna har svårt att följa med det som skrivs här där de sitter, men AJ är nog road av både tråden och att polarna inte golar.
Men, AJ kommer att åka för detta, det finns redan tillräckligt för att sätta honom, bara de finner kroppen. Men jag tror att polisen nu inriktar sig på att sätta honom även utan kropp, de kommer definitivt att fixa det.
Det bästa vore förstås om någon av stolpskotten som sitter gola ned den lilla skiten.
Den andra alternativet till juridisk rättvisa tror jag redan det finns folk som filar på, att AJ kommer ur detta helskinnad är så osannolikt så det inte ens skulle gå att satsa på.
Om burfåglarna sitter och sjunger, skulle vi få veta det på en gång? Det är klart, man kan kanske förvänta att de hämtar in honom på en gång då... Eller kan det vara så att polisen vill komplettera med något, tex provsvar eller förhör av andra vittnen?
Medhjälparna kände väl Ida också! Finns det ingen lojalitet till henne? Har de träffat hennes nu moderlösa små barn och kanske föräldrar/syskon? Nu får grabbarna mycket egentid att i lugn och ro tänka över sina synder och fundera över rätt och fel här i livet... Föreställa sig familjens smärta och ovissheten. DB som nyligen förlorat far och bror borde kunna relatera till sorg och begrunda att de själva medverkar till ovissheten.
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Har precis varit vi Ö Margaretevägen. Port låst. Kan dock se att hissen är smal, rymmer max fyra personer enligt skylt. Om två personer bär i en tredje så går kroppen horisontalt in och rakt in. Är man ensam kan man dra eller lyfta in kroppen. Att två som bär in en kropp snuddar snett mot plåten i en uppåtgående rörelse är låg sannolikhet på. Att en person som lyfter kroppen in skapar uppåtgående spår samt snuddar vid ena dörrposten - det är hög sannolikhet på. Efter hissen är det lätt för två att bära ut kroppen. En håller henne halvt stående, den andre öppnar ytterdörren. Spåren visar tvärtom att kroppen efter hissen har lagts på golvet. Det tyder på en gärningsman. Denne har öppnat dörren och förmodligen backat bort från hissen och trappan när kroppen bars ut. Jag vill minnas att kroppen ligger framför en rak trappa och inte en spiraltrappa. Om så är fallet har kroppen burits 90 grader fel vilket är förenligt med att hon lagts ned utanför hissen. Två personer har inget skäl att bära i sidled.
Spåren vid Kvarnsjön visar även de en sträcka av kanske två meter bara böjt gräs i riktning mot en plats där något har legat. Även detta är förenligt med att en person bär en kropp så att fotändan böjer gräs vid sidan om.
Citat:
För övrigt visar spåren på vägen från hissen och ut mot ytterdörren att kroppen burits vinkelrätt mot vägen hon bars. Därav så breda spår med blodfläckar. Att två personer skulle bära kroppen så blir bara väldigt fånigt. Det normala är att en bär i armarna och en i fötterna och det är inte vad spåren visar. Det får för övrigt inte plats två personer med en tredje raklång mellan sig om de går i bredd ut. Alltså är det bara en som burit och denne tycks inte ha gått i spåren och därav kan vi dra slutsatsen att personen förmodligen burit Id* med höger arm under låret och vänster arm runt överkroppen. I hissen har GM inte vänt sig utan backar ur hissen och lagt kroppen raklång och den blodiga överkroppen har då gett spår på golvet. Gärningsmannen har öppnat och ställt upp porten. Gått fram till Id* och lyft henne och vid lyftet förmodligen skapat "släpmärken i blod" som någon nämnt. Backat ut. Lagt kroppen i en bagagelucka och stängt och åkt iväg. Burit kroppen ned till Kvarnsjön. Lagt den vid stranden, kanske tagit några stenar eller hämtat några skrotbitar i bilen som fixerats vid kroppen och sedan vadat ut och sänkt den. Därefter har GM sökt sig till en plats där bilen bränts med en uppsättning kläder i sig (= polisens mycket intressanta spår i bilen) och sedan påkallat två personer som kommit med kläder, kört hem vederbörande och därmed gjort sig skyldiga till att skydda brottsling.
Citat:
Men öppnar inte dörren åt den som bär kroppen? Är inte det orimligt att tänka sig att någon inte ens kan tänka sig hålla upp en dörr?
Din analys låter så genomtänkt, själv har jag svårt att bedöma. Några funderingar: vet vi hur det ser ut utanför Id*s dörr? Dörren ska ha varit låst och enligt uppgift i tråden är dörrarna sådana man låser med nyckel utifrån (som inte låser sig automatiskt). Om GM var ensam måste han ha lagt ner kroppen för att låsa? Undrar om där finns spår på golvet?
Orkar han bära ensam? Ni som träffat AJ - hur är fysiken? Alla som provat brukar betona hur tungt och besvärligt det är att bära en lealös människa. Hindrar benskadan? Kanske adrenalinet gav extra kraft.
Om han bar ensam - kanske tappade han greppet eller orken tog slut framför ytterdörren?
Förklaringar till att han (eventuellt) bar ensam om han hade medhjälpare skulle kunna vara att han/de gått med på att hjälpa till med bil men vägrar att ta i kroppen. Eller att han/de enbart skulle vara "knasvakt". En nog så viktig funktion i sammanhanget kan jag tänka mig.
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-16 kl. 16:41.
Med facit i handen gör det säkert till en mycket roande läsning för AJ & Co när dom följer utvecklingen här på FB.
Tror inte heller de skrattar så länge till. De kommer om de inte redan har de nog snacka, både DB och den andra fjanten. DB verkar ju inte vara stabilast i stan och hela hans släkt o familj verkar lita av lättare eller svårare psykiska åkommor och besvär. Kolla pappan och hans "fina bror".
Någon av de kommer att snacka eller göra bort sig. De har inte hjärnorna till att komma undan med något sådant här.
Om inte polisen får svar kanske I*a kände andra personer som INTE tycker det är ok att slå ihjäl något och lämna småbarn ensamma i röran och blodet. Kanske de har bättre förhörsmetoder?
Tror inte någon inblandad skrattar eller ens ler.
Med facit i hand - nu när vi vet att blodet larmades av granne strax före 12 och polisen inte åkte på larmet förrän vid tretiden på eftermiddagen så kan han/de nog gräma sig att man skyndade och slarvade. Tror inte det är bara skoj för GM att följa tråden... Förhoppningsvis en del oro också.
Om burfåglarna sitter och sjunger, skulle vi få veta det på en gång? Det är klart, man kan kanske förvänta att de hämtar in honom på en gång då... Eller kan det vara så att polisen vill komplettera med något, tex provsvar eller förhör av andra vittnen?
Medhjälparna kände väl Ida också! Finns det ingen lojalitet till henne? Har de träffat hennes nu moderlösa små barn och kanske föräldrar/syskon? Nu får grabbarna mycket egentid att i lugn och ro tänka över sina synder och fundera över rätt och fel här i livet... Föreställa sig familjens smärta och ovissheten. DB som nyligen förlorat far och bror borde kunna relatera till sorg och begrunda att de själva medverkar till ovissheten.
Din analys låter så genomtänkt, själv har jag svårt att bedöma. Några funderingar: vet vi hur det ser ut utanför Id*s dörr? Dörren ska ha varit låst och enligt uppgift i tråden är dörrarna sådana man låser med nyckel utifrån (som inte låser sig automatiskt). Om GM var ensam måste han ha lagt ner kroppen för att låsa? Undrar om där finns spår på golvet?
Orkar han bära ensam? Ni som träffat AJ - hur är fysiken? Alla som provat brukar betona hur tungt och besvärligt det är att bära en lealös människa. Hindrar benskadan? Kanske adrenalinet gav extra kraft.
Om han bar ensam - kanske tappade han greppet eller orken tog slut framför ytterdörren?
Förklaringar till att han (eventuellt) bar ensam om han hade medhjälpare skulle kunna vara att han/de gått med på att hjälpa till med bil med bil men vägrar att ta i kroppen. Eller att han/de enbart skulle vara "knasvakt". En nog så viktig funktion i sammanhanget kan jag tänka mig.
Första fetade: Jag skulle tro att åklagaren och polisen, vis av tidigare resultat, kommer att
ha mer eller mindre vattentätt innan dom tar in AJ igen. Som det är nu är det ingen brådska.
Han kommer ingenstans. Inte hans häktade vänner heller
andra fetade: Knasvakt? Jag tror jag precis blev kär, oavsett om du är kille eller tjej
Bästa ordet idag! Så jävla Kenta å Stoffe att jag blir tårögd.
Grejen är att blodspåren där kroppen legat ligger till vänster om hissdörren och inte vid ytterdörren. Den som bär skulle ha kunnat bära rakt ur hissen och till ytterdörren om den hade varit öppen eller hållits öppen. Nu visar spåren istället att kroppen förts i sidled och inte rakt fram. Det är inte att tappa greppet.
Snarare är det så att GM är högerhänt och bär in BO i hissen. Hissen är trång och GM vänder inte hela paketet i onödan. Väl nere backar GM ur hissen och lägger BO åt sidan framför trappan. Går två meter till ytterdörren och ställer upp den. Går sedan till kroppen, lyfter upp den och backar två meter och trampar därmed ej i bloddropparna. Efter två meter är BO:S huvud riktat ut ur huset och GM går till bilen.
Förklaringar till att han (eventuellt) bar ensam om han hade medhjälpare skulle kunna vara att han/de gått med på att hjälpa till med bil men vägrar att ta i kroppen. Eller att han/de enbart skulle vara "knasvakt". En nog så viktig funktion i sammanhanget kan jag tänka mig.
Vart ifrån kommer det att han hade en benskada vid just aktuella tillfälle och att det inte skett under förflyttning av kropp?
Veta att jag läste på hans FB någonstans att semestern blev längre pga någon fotskada.
Hon kunde begärt honom häktad på den lägre misstankegraden, en utredningshäktning. Med allt blod i lägenheten hade det räckt med att AJ var den sist kända person som såg henne.
Domstolen kan häkta på den lägre misstankegraden oavsett vad åklagaren begär. Men nu bedömde den att bevisningen inte ens räckte till det.
Vart ifrån kommer det att han hade en benskada vid just aktuella tillfälle och att det inte skett under förflyttning av kropp?
Veta att jag läste på hans FB någonstans att semestern blev längre pga någon fotskada.