Citat:
Ursprungligen postat av
langaocb
Är inne på ovanstående tankar. Jag har misstänkt länge att flyktvägen in i trädgårdsföreningen är fel. Den känns helt ologisk både från en förövare som kan området och någon som inte kan det.
Med facit i hand 100% , allt med brottet är så osannolikt att morden inte har skett. Så, nu är det löst!
Varför slår GM in revbenen på grabben? Hade han endast vart ute efter att mörda honom så hade han väll knappast misshandlat honom utan använt kniven direkt, skurit halsen av honom helt enkelt. Jag tjatar om det men avslöjar inte misshandeln ganska mycket om mordet?
Alternativ
1. Det är en slump, GM blir förbannad på Mohammed av någon anledning när deras vägar möts.
2. Ingen slump, GM har väntat på Mohammed och vill skrämma upp honom genom att misshandla honom, han har av någon anledning upp en kniv och börjar hugga ursinningslöst.
Vilket är troligast?
Punkt 2 anser jag. GM måste vara en mycket sjuk person om det endast var slumpen som gjorde att han fick för sig att misshandla ett barn brutalt och sedan skära halsen av honom, hugga honom över hela kroppen. Borde han inte vara fast vid det här laget då? Jag börjar misstänka att det är en ganska vanlig kille som gjort det och aldrig kommer att göra det igen, (om nu inte Varbergmannen är skyldig till detta också, men det är inte så troligt.)
En storebror eller släkting till någon som ville tala Mohammed till rätta men allt spåra ur på platsen(minst sagt), är vad jag tror på. Vad tror ni andra?