2013-07-16, 12:32
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Tror inte dem hade något sådant ställe.
Tycker däremot man ska kolla upp på vilken adress i grästorp DB:s
förra hus låg, vet att en ny Wt vän flyttade in i huset efter honom.

Där har dem hängt en del iaf och har god kännedom om stället.
Vad jag kan få fram skulle det vara Hällingsjö, kan det stämma?
[Edit] Den personen verkar dock bo kvar. Jag gogglade äldre träffar på DB, och tyckte det var samma telefonnummer, i en träff om nazzemöte 2001 på den adressen.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-16 kl. 12:47.
Citera
2013-07-16, 12:34
Medlem
bittermandels avatar
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=1537

Här är kabelvägen.
Citera
2013-07-16, 12:36
Medlem
ReimerDenYngres avatar
All heder till dig Meegamind!

Du söker efter Id* allt från Öresjö till Grästorp. Med den spännviden i sökandet kan vi vara mer eller mindre säkra på att om någon lyckats ruta in rätt område där Id* ligger så är det du!
Citera
2013-07-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OK Men han skriver väl på sin facebook sida att han har en MC så vad är nytt med det? Eller är det en särskild tid och mellan särskilda platser du tänker dig att han kört MC?
Att han körde med sin MC till Id*s bostad
Citera
2013-07-16, 12:37
Medlem
Citat:
OK Antag att det finns folk som vill förvilla och sprida felaktiga tips - en fullt tänkbar tanke - hur kommer det sig då att det i tråden råder en 99% enighet om att Kabelvägen är rätt sökområde? Vad drar vi för slutsats av det?

Håller med RDY; så länge I*a inte hittats, så måste man ju vara ödmjuk och inse att Kabelvägen är EN alternativ färdväg där kroppen dumpats eller som GM bara kört igenom på väg någon annanstans (med tom bil eller kropp i bilen).
Citera
2013-07-16, 12:39
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Då kanske kroppen/ledtrådar finns där i närheten då? Ja, vi får försöka hitta adressen.

Är det ingen som känner till att han bott där, och att DB speciellt har god kännedom om platsen gör ju att han vet att ingen lär söka där. Vet ju som sagt inte adressen, så då blir det ju lite svårare att avgöra om det ligger nära eller lång från hans nuvarande bostad.
Citera
2013-07-16, 12:40
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Intressant, men hur passerar man viltstängslet? Finns det en grind åt "norr"? Hela området är ju fullt av hjortar så det kan ju inte finnas öppningar hur som helst.

Enligt PM:

Man ska tydligen kunna köra rätt in över FÄRISTER och den vägen mellan DB och Kräftdammen är ca 2 km lång och brutet jordbrukslandskap. Ang Den Pickupen: Det saluförs betaljakt till jägare , kan hända att den stod uppställd där för just det ändamålet, till förfogande då när vittnet var där?

Min fråga om DB lätt kan ta sig mellan dessa två punkter, sitt hem och kräftdamm får vi detta svar:

Ja det kan han göra:
och skulle passagen i norr vara trång så är det inte långt att släpa / bära.
Jag tror dessutom inte att sådana som dem har koll på om det är lite eller mkt folk i området där nu! kolla jakttidtabellen så förstår du vad jag menar .
Citera
2013-07-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=1537

Här är kabelvägen.

Stämmer
Citera
2013-07-16, 12:42
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vad jag kan få fram skulle det vara Hällingsjö, kan det stämma?

Har faktiskt ingen aning. Tänkte om det fanns någon i tråden som hade bättre kännedom om DB som kunde bekräfta adressen då jag inte kan göra det.
Citera
2013-07-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror att det skulle ge mycket mer effekt om man hade hunnit anhålla AJs vänner medan han satt inne själv. Nu vet de att AJ är på fri fot och polisen inte har några bevis mot honom. Det ger dem styrka i förhör. Är det en person eller flera som beviljar åklagarens begäran? Var det samma person/personer som bestämde för både AJ och hans vänner om vilka som skulle bli häktade? Kunde man inte häkta AJ på mindre misstankegrad (skäligen misstänkt) bara en vecka till? Han var ju med henne och man väntade på analyser från SKL? Åklagaren sa att de hade tekniska bevis mot AJ men rätten tyckte inte att de var tillräckliga för att häkta AJ! Jag tror att Q som är väldigt duktig på rättssak kan svara på de frågor. Jag själv tycker att det var konstigt när AJ släpptes fri så fort.

Åklagare ger in en framställan om häkning till tingsrätten. Tingsrätten avgör sedan om de anser att bevisningen är tillräcklig för en häktning.

Vad för bevis åklagaren har mot AJ eller om det finns mer som inte lades fram till tingsrätten har de nu häktade inte en aning om.
Detta gäller också AJ som inte har en aning om vilka bevis som finns mot de häktade.
Citera
2013-07-16, 12:43
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Har precis varit vi Ö Margaretevägen. Port låst. Kan dock se att hissen är smal, rymmer max fyra personer enligt skylt. Om två personer bär i en tredje så går kroppen horisontalt in och rakt in. Är man ensam kan man dra eller lyfta in kroppen. Att två som bär in en kropp snuddar snett mot plåten i en uppåtgående rörelse är låg sannolikhet på. Att en person som lyfter kroppen in skapar uppåtgående spår samt snuddar vid ena dörrposten - det är hög sannolikhet på. Efter hissen är det lätt för två att bära ut kroppen. En håller henne halvt stående, den andre öppnar ytterdörren. Spåren visar tvärtom att kroppen efter hissen har lagts på golvet. Det tyder på en gärningsman. Denne har öppnat dörren och förmodligen backat bort från hissen och trappan när kroppen bars ut. Jag vill minnas att kroppen ligger framför en rak trappa och inte en spiraltrappa. Om så är fallet har kroppen burits 90 grader fel vilket är förenligt med att hon lagts ned utanför hissen. Två personer har inget skäl att bära i sidled.

Spåren vid Kvarnsjön visar även de en sträcka av kanske två meter bara böjt gräs i riktning mot en plats där något har legat. Även detta är förenligt med att en person bär en kropp så att fotändan böjer gräs vid sidan om.

Så långt har polisen kommit i utredning .

Kanske någon skriver en bok om mordet i thn så kan vi och polisen läsa boken .
Citera
2013-07-16, 12:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shidev
stämmer det att s.b visste att aj å i*a hade bråkat på natten?
är det kanske därför han blivit misshandlad tro..
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
MEN SLUTA DRA IN SB I DET HÄR HELA TIDEN!!!
LÄMNA SB UTANFÖR NU!!!!
Hur ligger det till med ryktena? Går det rykten om att IF och AJ bråkade på natten? Ringde/sms:ade IF nån och berättade om ev gräl?
Visste nån, mer än GM, och medhjälpare, redan på natten vad som hänt i IFs lght

Varför stack AJ? Ingen schism, det var vad advokaten sa. Isf var det helt normalt att AJ gick därifrån, han hade inte planerat att sova kvar hos IF, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in