2013-07-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om du inte har lust att åka dit själv och söka, så kan du väl kontakta MPS? Ditt förslag låter mycket intressant i mina öron. Jag tror att de skulle uppskatta ditt tips.
Har kontaktat dem, men de är lite hemlighetsfulla vad gäller vad de har gjort och vad de tänker göra...
Citera
Medlem
niggahstolemybikes avatar
Det kan inte vara så att hon är uppäten av grisar då? Tänkte att det borde finnas någon grisfarm längs vägen.

Sen brann 1200grisar inne i Sjuntorp, vet dock inte hur branden satte fyr där. Men kanske någon som ville dölja resterna av ben, det blir ju ändå en hel hög med ben när 1200 grisar blir till kol.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/400-grisar-hotas-av-storbrand

Datumen är ju ganska nära varandra, via Sjuntorp kan du ta dig till Grästorp.

Fick bara ett fågelkvitter i örat att hon skulle vara uppäten samt bränd, så jag spekulerar bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Det är svårt att avgöra vad som bör avfärdas och vad som inte bör avfärdas, men en sak som kan vara bra att tänka på är att vara extra skeptisk mot de som reggade sig juli 2013. Med det sagt menar jag inte att man bör förutsätta att alla som reggade sig då är bullshittare, men med tanke på att risken är stor att både GM och vänner till denne reggar nya konton för att förvirra och förstöra bör man vara extra försiktig med dessa nya medlemmar. Man vet ju aldrig!

Så ni som är sprillans nya, ärliga, vänliga medlemmar som hjälper till i sökandet: jättebra! Ta inte illa upp för att man blir misstänksam mot er, för det är för I*as skull man blir det.

Man skall alltid vara kritisk till uppgifter både från nya och gamla medlemmar, när det handlar om kriminalfall.
Att någon eller några som ingår i de inblandades nätverk deltar i tråden kan med 100% säkerhet fastslås.

Lägger själv upp ett nytt Id när jag tycker att det är ett intressant fall att delta i. Detta för att inte kunna spåras. Det kan vara en viss risk att man avslöjar för mycket, vilket lätt kan resultera i hembesök från dessa kriminelle nätverk.

Jag tycker det är intressant att följa vissa trådar, då jag är intresserad av varför folk agerar som de gör och vad som gör att vissa blir kriminella.
Efetrsom jag inte bor i Trollhättans närhet och inte känner till de inblandade personerna tycker jag det är intressant att följa tråden.
Om man känner eller vet vilka personerna är, blir det lätt att detta färgar ens tankegångar.

Jag hoppas ni har överinseende med att jag kanske kommer med dumma eller enkla frågor men för att få en bild av de inblandade måste jag få ihop mitt eget pussel.

Varning:
Till er som bor i detta område och deltar aktivt i sökandet. Tala inte om öppet i förväg vart ni åker, redovisa det i så fall efteråt.
Eftersom den eftersökta parten ockå läser detta.
Citera
2013-07-16, 11:56
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det var då han drog till Halmstad, fredagen den 5:e
Nu blire ut å meta i all ro, Tålamod fiskarens bästa vän.

Tack till er båda. Jag håller på att läsa ikapp, kanske någon hittade den andra statusen. Jag är bara intresserad av hur han uttryckte sig och vilka ord han använde. Minns att jag fick känslan av att han trodde sig vara avförd och inte misstänkt för något i detta tidiga skede efter förhöret. Men det var ju inte så många dagar han fick med lugna nerver och frihet...
Citera
2013-07-16, 11:56
Medlem
DrFilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Vi vet att bilen kördes upp på Hunneberg, men vi vet inte vilken väg de tagit. Har de kört närmaste vägen, via Vargön, så finns överhuvudtaget inga platser att dumpa en kropp på innan man kommit upp på berget. Då skulle kroppen troligtvis ligga alldeles efter uppfarten från Vargön, troligen åt Västra Tunhem-hållet då Bergagården ligger åt andra hållet och där stannar många människor innan de åker vidare på älgsafari osv. Bilen har sedan körts vidare för att brännas på en plats som inte har direkt anknytning till platsen där kroppen ligger.

Närmsta vägen är inte via Vargön, det blir på baksidan i förhållande till Trollhättan. Mycket kortare att bara följa Tunhemsvägen och köra Presteklev upp till bärget.
Citera
2013-07-16, 11:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Jag vet inte men efter att ha läst här av o till o fram o tillbaka så har jag fått mig en helt annan uppfattning av det hela.
För det första att A.J har bra lokalkännedom åt alla vädersträck och inte bara i de traktar han bott eller varit i ofta, kommer man från en ort så har man koll på alla håll o kanter, speciellt som kille då man är den som utforskar mer än tjejer.
För det andra så har jag väldigt svårt att tro att de verkligen är så dumma att de placerar BO nära sina trakter, tror mer på andra sidan kanalen men ändå rätt så centralt då de vet att söket mest troligt kommer ske i utkanten.
För det tredje, jag har aldrig hört något om vare sig A.J eller D.B men däremot om P.H. Varför försvann han som misstänkt? Han har varit bundis med A.J men tydligen har det hänt nåt mellan dom så de inte umgås nå mer, han har varit tillsammans med I.F och enligt källor är han en riktig kvinnomisshandlare och blitt anmäld åtskilliga gånger, räcker med att man tydligen säger fel ord så får man en propp och även han har nazistsympatier. Om ett brott skett så sätter jag min peng på att det är han som gjort det i ren svartsjuka. Dessutom stod det i någon av tidningarna att I.F hade anförtrott sig till någon om att hon var rädd o kände sig hotad och det var inte den då häktade 36-åringen, så jag tror det var P.H.

Bilen visade ju att I.F inte hade varit i den, kan det vara så att det var oturligt att man gjorde ett försäkringsbedrägeri i precis samma veva?

Sist men inte minst så tror jag faktiskt I.F försvunnit självmant, blodet ser ut o vara utplacerat strategiskt för att de ska se ut som ett brott begåtts, blöder man så mycket som det sägs att det gjort så finns det inte enstaka droppar här o där (förutom blodpölarna) utan då är de samlade närmare varandra med även två droppar tätt fallande bredvid varandra och sen att gärningsmannen låser lägenhetsdörren är helt ologiskt, även om det är en dörr som går i lås automatiskt borde man låst upp för man kan ju glömt något där inne som kan vara bevis.

Men detta är bara vad jag tycker och tror, man får nog inte stirra sig blind på en gärningsman eller en del av Trollhättan där man ska leta utan tänka på fler alternativa möjligheter.

Ja jag är också nyreggad men ingen bekant med vare sig GM eller BO.

Historiken visar att mördare gärna placerar offret i områden de är hemmastadd med. Vilket är tur för oss. Men, visst, inget går att utesluta så länge Id* inte är hittad. Men man måste först avverka de mest troligaste ställena innan man utvidgar söket.

Bilen visar bara att hon inte låg i bilen när den brann. Vad den tekniska undersökningen har gett vet vi inte.
Citera
2013-07-16, 12:00
Bannlyst
Citat:
Allt tyder på att mordet var helt oplanerat, gjort i affekt. De hade bråttom att få iväg kroppen, det tyder allt blod i trapphus/hiss på. Tänker man rationellt och har tid att planera osv så lämnar man inte sådana spår efter sig. Omöjligt.

Med tanke på att de lämnat så mycket spår efter sig, en granne som kommer hem fem minuter efter att de har lämnat platsen kan larma polisen och så är pådraget igång, så har de såvitt de själva vet INTE mycket tid att reagera på. Det kan vara en polisbil efter dem redan innan de lämnar området. De är iögonfallande (särskilt DB med sina smarta tatueringar i ansiktet!) och en granne som sett dem genom fönstret vid morgonkaffet (pensionärer vaknar tidigt) kanske inte reagerar så mycket på att något bärs ut men kommer garanterat att dra sig till minnes vad som skett så snart polisen frågar. De vill alltså snabbt bli av med allt bevismaterial.

Vi vet att bilen kördes upp på Hunneberg, men vi vet inte vilken väg de tagit. Har de kört närmaste vägen, via Vargön, så finns överhuvudtaget inga platser att dumpa en kropp på innan man kommit upp på berget. Då skulle kroppen troligtvis ligga alldeles efter uppfarten från Vargön, troligen åt Västra Tunhem-hållet då Bergagården ligger åt andra hållet och där stannar många människor innan de åker vidare på älgsafari osv. Bilen har sedan körts vidare för att brännas på en plats som inte har direkt anknytning till platsen där kroppen ligger.

Har de inte tagit närmaste vägen så finns det ett antal alternativ. Kabelvägen osv kan mycket väl fungera, men det tar väldigt lång tid att köra den vägen. Man passerar dessutom väldigt nära inpå ett flertal hus, morgontidiga människor är ute med hundar längs den grusvägen osv. Dessa människor missar inte en bil som kör där, det kan jag garantera. Farlig väg att åka när man "vet" att man har polisen efter sig.

Snabbaste vägen mot Grästorp är längs Riksväg 44. Precis innan man kommer fram till korsningen där man svänger av mot Norra Björke (där MPS startar sina sök längs Kabelvägen) finns ett avsnitt där den gamla vägen går längs med riksvägen. Det ett smalt bälte med lövskog som skiljer vägarna åt och på andra sidan finns ett bredare skogsområde innan man kommer ut ut på åkermark.

På andra sidan riksvägen går en cykelväg där man lätt tar sig in med bil, och det finns även en mindre bilväg som går mer eller mindre vinkelrätt från riksvägen och ut i skogen. Det rör sig dock om en 2+1 väg med mitträcke, för att nå dit behöver man göra en u-sväng i fyrvägskorsningen där man svänger av mot Norra Björke. Sedan får man köra ganska långt tillbaka mot Trollhättan för att återigen kunna köra mot Grästorp.

Det avsnittet är enda platsen på hela sträckan Trollhättan-Grästorp där man kan ställa bilen helt undanskymt och ta den tid på sig som behövs för att bära iväg kroppen några meter och gömma/gräva ner den. Där tror jag att IF ligger.

Detta låter ju som en riktigt bra förklaring/teori! Kan inte någon åka dit och kolla?
Citera
2013-07-16, 12:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
För övrigt visar spåren på vägen från hissen och ut mot ytterdörren att kroppen burits vinkelrätt mot vägen hon bars. Därav så breda spår med blodfläckar. Att två personer skulle bära kroppen så blir bara väldigt fånigt. Det normala är att en bär i armarna och en i fötterna och det är inte vad spåren visar. Det får för övrigt inte plats två personer med en tredje raklång mellan sig om de går i bredd ut. Alltså är det bara en som burit och denne tycks inte ha gått i spåren och därav kan vi dra slutsatsen att personen förmodligen burit Id* med höger arm under låret och vänster arm runt överkroppen. I hissen har GM inte vänt sig utan backar ur hissen och lagt kroppen raklång och den blodiga överkroppen har då gett spår på golvet. Gärningsmannen har öppnat och ställt upp porten. Gått fram till Id* och lyft henne och vid lyftet förmodligen skapat "släpmärken i blod" som någon nämnt. Backat ut. Lagt kroppen i en bagagelucka och stängt och åkt iväg. Burit kroppen ned till Kvarnsjön. Lagt den vid stranden, kanske tagit några stenar eller hämtat några skrotbitar i bilen som fixerats vid kroppen och sedan vadat ut och sänkt den. Därefter har GM sökt sig till en plats där bilen bränts med en uppsättning kläder i sig (= polisens mycket intressanta spår i bilen) och sedan påkallat två personer som kommit med kläder, kört hem vederbörande och därmed gjort sig skyldiga till att skydda brottsling.

Om DB var på plats så kan man kanske förmoda att han höll vakt utanför huset medan AJ bar ner henne.

Jag antar att polisen har undersökt Kvarnsjön?
Citera
2013-07-16, 12:04
Medlem
Vänersborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggahstolemybike
Det kan inte vara så att hon är uppäten av grisar då? Tänkte att det borde finnas någon grisfarm längs vägen.

Sen brann 1200grisar inne i Sjuntorp, vet dock inte hur branden satte fyr där. Men kanske någon som ville dölja resterna av ben, det blir ju ändå en hel hög med ben när 1200 grisar blir till kol.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/400-grisar-hotas-av-storbrand

Datumen är ju ganska nära varandra, via Sjuntorp kan du ta dig till Grästorp.

Fick bara ett fågelkvitter i örat att hon skulle vara uppäten samt bränd, så jag spekulerar bara.

Branden orsakades troligen av överhettade fläktar, källa: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2250074-inget-brott-bakom-sjuntorpsbranden
Citera
2013-07-16, 12:06
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om DB var på plats så kan man kanske förmoda att han höll vakt utanför huset medan AJ bar ner henne.

Jag antar att polisen har undersökt Kvarnsjön?

Om DB är vid Ö Margaretevägen så finns det inget skäl att lägga kroppen på marken.

Jag kan inte se något som tyder på annat än att en enda person varit aktiv vid Ö Margaretevägen och det enda skälet till att vilja ha DB där är att för att förklara hur bilen kom dit. Men det är ett lika rimligt antagande att AJ lånat DB:s bil i samband med besöket i Trollhättan. Det är ett enklare antagande faktiskt för annars får man anta telefonsamtal och extra bilresor. Enklaste antagandet är att GM och bil varit på plats och att personen snabbt avlägsat sig och inte bekymrat sig över de spår som lämnas. Det rimmar också väl med att GM förmodligen tänker göra sig av med kroppen inom kort.

Kvarnsjön och flera sjöar och vattendrag inspekterades under en enda dag av fyra dykare som klagade över att de ibland hade 0 i sikt och fick känna sig fram med pinnar. Det talades då om såväl hundar som kan känna av lukt från vatten respektive draggning. Därefter har bara en hund gått i en sjö som dykarna inte hann med.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-16 kl. 12:08. Anledning: Lade till sista stycket som svar på obesvarad fråga.
Citera
2013-07-16, 12:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Har kontaktat dem, men de är lite hemlighetsfulla vad gäller vad de har gjort och vad de tänker göra...

Det låter bra. Annars kan du väl samla ihop några kompisar och åka dit nån dag?

Glöm inte träpåkar! Utifall att...
Citera
2013-07-16, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OK Antag att det finns folk som vill förvilla och sprida felaktiga tips - en fullt tänkbar tanke - hur kommer det sig då att det i tråden råder en 99% enighet om att Kabelvägen är rätt sökområde? Vad drar vi för slutsats av det?

Vilken är Kabelvägen? Hittar den inte via google maps, hitta.se eller eniro :-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in