Citat:
Ursprungligen postat av
Analstocken
Det är svårt att avgöra vad som bör avfärdas och vad som inte bör avfärdas, men en sak som kan vara bra att tänka på är att vara extra skeptisk mot de som reggade sig juli 2013. Med det sagt menar jag inte att man bör förutsätta att alla som reggade sig då är bullshittare, men med tanke på att risken är stor att både GM och vänner till denne reggar nya konton för att förvirra och förstöra bör man vara extra försiktig med dessa nya medlemmar. Man vet ju aldrig!
Så ni som är sprillans nya, ärliga, vänliga medlemmar som hjälper till i sökandet: jättebra! Ta inte illa upp för att man blir misstänksam mot er, för det är för I*as skull man blir det.
Man skall alltid vara kritisk till uppgifter både från nya och gamla medlemmar, när det handlar om kriminalfall.
Att någon eller några som ingår i de inblandades nätverk deltar i tråden kan med 100% säkerhet fastslås.
Lägger själv upp ett nytt Id när jag tycker att det är ett intressant fall att delta i. Detta för att inte kunna spåras. Det kan vara en viss risk att man avslöjar för mycket, vilket lätt kan resultera i hembesök från dessa kriminelle nätverk.
Jag tycker det är intressant att följa vissa trådar, då jag är intresserad av varför folk agerar som de gör och vad som gör att vissa blir kriminella.
Efetrsom jag inte bor i Trollhättans närhet och inte känner till de inblandade personerna tycker jag det är intressant att följa tråden.
Om man känner eller vet vilka personerna är, blir det lätt att detta färgar ens tankegångar.
Jag hoppas ni har överinseende med att jag kanske kommer med dumma eller enkla frågor men för att få en bild av de inblandade måste jag få ihop mitt eget pussel.
Varning:
Till er som bor i detta område och deltar aktivt i sökandet. Tala inte om öppet i förväg vart ni åker, redovisa det i så fall efteråt.
Eftersom den eftersökta parten ockå läser detta.