Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Kobayashi
Frågar lite om HPG här så andra kan se också om det är ok?
Hur långt tid innan provet köpte du det och hur många timmar lade du ungefär ner totalt? Har 1,70 (1,7 på bägge delar) som bästa resultat och skulle vilja höja det till 1,90. Tror att jag kan klara 2,0 på kvant med lite plugg men hur är HPG för den verbala delen?
Jag började med att bli medlem 1 år (2 provtillfällen), jag började kanske 3 månader innan första provtillfället, men pluggade inte speciellt seriöst och höjde mig inte något markant, men inför andra provtillfället tog jag tag om det och pluggade seriöst, även då 3-4 månader innan provet.
Nu har jag nollställt statistiken på sidan så kan inte se hur många timmar jag la ner, men vill minnas att det var någon stans runt 120 ? inte säker alls, sen så gjorde jag också massa gamla hp-prov och läste böcker och artiklar, men lite svårt att säga hur mycket tid jag la ner på det, ibland kunde jag sitta hela dagen och plugga och ibland nån timme bara, men i genomsnitt kanske 3-4 timmar/dag.
När det gäller Kvant, tror jag inte du har några problem alls med att ordna 2.0, för du har redan 1.7 vilket talar för att du inte direkt har större problem för Kvant.
HPG's orddel är riktigt bra, många av orden brukar komma på det riktiga provet.
Där finns även massa engelska och svenska texter, och många MEK-uppgifter.
De ger även råd på massa bra artikel-sidor att läsa på, din kontaktperson har skrivit 2.0, så han vet vad han talar om, och han ger alltid sjukt logiska och smidiga svar.
Kort och gott, jag rekommenderar sidan till alla som vill satsa seriöst på högskoleprovet !