2013-07-11, 17:04
Medlem
Liten grej bara men alla bäckar små.. När jag kollar på historiken av en aktie står det:

1 vecka________xx
1 månad________xx
3 månader________xx
i år________xx
12 månader________xx
3 år________xx

Gissar på att något är lite galet där det står "i år"?
Citera
2013-07-11, 17:21
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DHDavies
Vad är det som är lite galet?
Citera
2013-07-11, 17:30
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DHDavies
Liten grej bara men alla bäckar små.. När jag kollar på historiken av en aktie står det:

1 vecka________xx
1 månad________xx
3 månader________xx
i år________xx
12 månader________xx
3 år________xx

Hej!

"I år" avser utvecklingen sedan årsskiftet, så det ska inte vara några felaktigheter där, om det inte är så att det var något fel på siffrorna som du såg. Hör av dig i så fall så kan vi kika på det.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-07-11, 22:00
Medlem
BootyLuvs avatar
.
Senast redigerad av BootyLuv 2013-07-11 kl. 22:00. Anledning: Messed up.
Citera
2013-07-15, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Denna inställning finns under "Mina sidor" > "Profil" > "Sajtinställningar".

/Daniel, Avanza Bank

En annan sak, om jag redan äger säg 100 st av ett värdepapper och vill sälja dessa så vill jag att det ska vara som gamla sidan där jag genom att endast trycka på sälj-knappen fick upp hur många jag redan ägde.

Förstår ni problemet? Jag tryckte sälj och trodde då att alla hade sålts, men i säljrutan är standard 1 st post när jag i depån ägde 100 st. Går ju snabbare istället för att skriva antalet varje gång.
Citera
2013-07-16, 09:17
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
En annan sak, om jag redan äger säg 100 st av ett värdepapper och vill sälja dessa så vill jag att det ska vara som gamla sidan där jag genom att endast trycka på sälj-knappen fick upp hur många jag redan ägde.

Förstår ni problemet? Jag tryckte sälj och trodde då att alla hade sålts, men i säljrutan är standard 1 st post när jag i depån ägde 100 st. Går ju snabbare istället för att skriva antalet varje gång.
Jag förstår hur du menar men jag tror främst att det är en vanesak som hänger med från den gamla sajten snarare än att det gamla sättet faktiskt är bättre. På den nya sajten, likt den gamla, så fylls antalet du har på kontot automatiskt i ifall du går via din kontoöversikt när du ska sälja aktien. Går du dock direkt till aktien i aktielistan och väljer sälj därifrån så fylls inte antalet i automatiskt. Denna förändring har vi gjort utifrån feedback och erfarenheter från den gamla sajten då en del sålde från fel konto eller sålde hela innehavet även fast det inte var tanken. Nu har vi istället en ruta som man kan kryssa i för att välja hela ens innehav på det aktuella kontot.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-07-16, 11:57
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Jag förstår hur du menar men jag tror främst att det är en vanesak som hänger med från den gamla sajten snarare än att det gamla sättet faktiskt är bättre. På den nya sajten, likt den gamla, så fylls antalet du har på kontot automatiskt i ifall du går via din kontoöversikt när du ska sälja aktien. Går du dock direkt till aktien i aktielistan och väljer sälj därifrån så fylls inte antalet i automatiskt. Denna förändring har vi gjort utifrån feedback och erfarenheter från den gamla sajten då en del sålde från fel konto eller sålde hela innehavet även fast det inte var tanken. Nu har vi istället en ruta som man kan kryssa i för att välja hela ens innehav på det aktuella kontot.

/Daniel, Avanza Bank

Bra att inte hela innehavet är ifyllt vid sälj. Att det är 1 ifyllt vid köp är bara dumt, det bör inte vara förifyllt alls. Hur har ni tänkt med 1? Ska det underlätta för de som av en händelse vill köpa 1 aktie?

Ni har tagit bort Burgundy nu. Varför finns alternativet "alla marknader" kvar och är förvalt för aktier på Stockholmsbörsen?
Citera
2013-07-16, 12:06
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Bra att inte hela innehavet är ifyllt vid sälj. Att det är 1 ifyllt vid köp är bara dumt, det bör inte vara förifyllt alls. Hur har ni tänkt med 1? Ska det underlätta för de som av en händelse vill köpa 1 aktie?

Ni har tagit bort Burgundy nu. Varför finns alternativet "alla marknader" kvar och är förvalt för aktier på Stockholmsbörsen?
Vår IT-avdelning ska undersöka om det enkelt går att plocka bort "alla marknader" nu när Burgundy inte längre är handelsbar. Många är på semester nu dock så det lär inte ske någon förändring där förrän till höst eftersom det inte är så högt prioriterat jämfört med andra saker som vi vill jobba med nu under sommaren.

Jag tar vidare din synpunkt angående att du inte vill att det ska vara något förifyllt när man köper aktier.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-07-16, 16:06
Bannlyst
Ok, tack, ser skillnaden nu. Går jag via listan fungerar det som jag vill, visserligen smaksak men jag vill att det redan ska vara ifyllt.

Tack för förklaringen!
Citera
2013-07-17, 02:38
Medlem
waxizs avatar
Hej!
Tankte droppa en sak jag tycker ar irriterande med graferna pa nya siten.
Vet inte om detta ar for att jag bor utomlands och saledes oftast loggar in nar borsen ar stangd men jag far iaf alltid upp att det inte gar att visa nagon graf (http://tinypic.com/r/vysep2/5). Skulle vara battre att visa gardagens utveckling pa 1 dags grafen enligt mig, kan dock vara en smakfraga.

Vidare sa verkar samtliga grafer ha fatt fnatt och ser ofta ut sa har (http://tinypic.com/r/2vl7kao/5). Helt olasligt enligt mig, det galler upp till 1veckas grafer pa individuella foretag och 1 manads om man kollar pa portfoljens utveckling.
Citera
2013-07-17, 03:33
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxiz
Vidare sa verkar samtliga grafer ha fatt fnatt och ser ofta ut sa har (http://tinypic.com/r/2vl7kao/5). Helt olasligt enligt mig, det galler upp till 1veckas grafer pa individuella foretag och 1 manads om man kollar pa portfoljens utveckling.

Det verkar snarare som något browserspecifikt. Jag har aldrig stött på något liknande. Vilken browser kör du med?

Samma graf hos mig:

http://imgur.com/bvQFFUS
Citera
2013-07-17, 07:58
Medlem
waxizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lambdashipstate
Det verkar snarare som något browserspecifikt. Jag har aldrig stött på något liknande. Vilken browser kör du med?

Samma graf hos mig:

http://imgur.com/bvQFFUS

Chrome pa Mac OS 10.8.4, oavsett vore det bra om det fixades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in