2013-07-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jepp, det syns nog rentav var i slyn vi promenerade upp till stugan. Försöker inte spela Allan, har ingen agenda mer än att finna BO om det går i detta fall. Jag vill bara påvisa att man inte ska avfärda ett ställe pga skogstraktorspår och sedan se det som avskrivet pga det. Detta ställe var högintressant på många sätt o vis.
Befinner mig i Trollhättan kommande vecka och har även tillgång till SUV med lågväxel. Säg till om du ska ut på äventyr och behöver hjälp.
Citera
2013-07-16, 09:40
Medlem
Har jobbat mycket med psykiskt sjuka människor och kan inte tänka mig att GM hade någon plan uttänkt ifall han skulle råka ha ihjäl någon. Detta är säkert gjort i affekt och en panikartad plan fick tänkas ut - i fyllan... Det är nog det bästa för oss, hon ligger i närområdet och kommer säkert att hittas om vi letar lite till. Någonstans mellan BO bostad och brända bilen, där folk inte rör sig... Och självklart en plats GM känt till på förhand.
Tänker mycket på grottorna vid kanten av Hunneberg, ingen vistas där pga rasrisk. Undra om hundar kan känna lukten av lik UTAN att behöva gå in i själva grottorna.
Om vi nu gissar att GM är A, finns det någon som kan bidra med hur barndomen sett ut ?

Har följt tråden sedan detta hände, är en mycket intresserad, vanlig människa som jobbat länge inom psykiatrin -kan kanske bidra med viss kännedom om tankegångar hos sjuka människor (om nu GM är sjuk på något sätt). Hoppas jag inte döms ut direkt... Är inte bekant med någon av dessa personer.
Citera
2013-07-16, 09:42
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Förstår att man blir misstänkt men samtidigt så är det nog så att 90% av dom som reggats sig juli2013 är folk som bor i närområdet och känner att dom kan tillföra en del lokalkännedom och är som jag väldigt angelägna att hitta I*a och sätta dit svinet som haft ihjäl henne..
Men visst ska man vara kritisk
Jo, men så länge misstänksamheten inte bidrar till dålig stämning ser jag inget problem med det. Det handlar ju bara om att man är lite extra noggrann med att säkerställa vissa saker innan man eventuellt stryker en potentiell dumpningsplats.

Det är helt suveränt att många nya ansluter för att hitta I*a och det uppskattas säkerligen av de allra flesta här.
Citera
2013-07-16, 09:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Förstår att man blir misstänkt men samtidigt så är det nog så att 90% av dom som reggats sig juli2013 är folk som bor i närområdet och känner att dom kan tillföra en del lokalkännedom och är som jag väldigt angelägna att hitta I*a och sätta dit svinet som haft ihjäl henne..
Men visst ska man vara kritisk

Eftersom var och varannan människa blir misstänkliggjord i den här tråden, så är det nog ingen som vågar posta längre. Vi har förlorat möjligheten att få tips om bra dumpningsställen som bara människor med god lokalkännedom kan komma med. Frågan är om den här sorgliga utvecklingen är AJ:s förtjänst eller om det bara råkar husera alltför många idioter i tråden. I vilket fall så passar den här utvecklingen AJ.
Citera
2013-07-16, 09:52
Medlem
Analstockens avatar
Någon som vet något ställe där AJ (och eventuellt även DB) brukar hänga, dricka öl etc, som är lite öde och avskiljt? Många sådana här "tuffingar" brukar ju gilla att dra ut i skogar eller vad fan som helst och tända eld på något och dricka öl. De kanske har ETT sådant plejs som var den enda platsen de kunde få som idé för dumpningsplats, mitt i den berusande dimman som omgav åtminstone AJ.

Om det har snackats om redan ber jag om ursäkt. Man följer tråden så gott det går, men jag har hyfsad sömnrytm nuförtiden, så jag är väl off ca 8 timmar om dygnet, vilket i det här fallet innebär att man har 20+ sidor att läsa när man vaknat haha...
Citera
2013-07-16, 09:55
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillasvartakatten
Har jobbat mycket med psykiskt sjuka människor och kan inte tänka mig att GM hade någon plan uttänkt ifall han skulle råka ha ihjäl någon. Detta är säkert gjort i affekt och en panikartad plan fick tänkas ut - i fyllan... Det är nog det bästa för oss, hon ligger i närområdet och kommer säkert att hittas om vi letar lite till. Någonstans mellan BO bostad och brända bilen, där folk inte rör sig... Och självklart en plats GM känt till på förhand.
Tänker mycket på grottorna vid kanten av Hunneberg, ingen vistas där pga rasrisk. Undra om hundar kan känna lukten av lik UTAN att behöva gå in i själva grottorna.
Om vi nu gissar att GM är A, finns det någon som kan bidra med hur barndomen sett ut ?

Har följt tråden sedan detta hände, är en mycket intresserad, vanlig människa som jobbat länge inom psykiatrin -kan kanske bidra med viss kännedom om tankegångar hos sjuka människor (om nu GM är sjuk på något sätt). Hoppas jag inte döms ut direkt... Är inte bekant med någon av dessa personer.

Du utgår (antyder i alla fall) från att AJ är psykisk sjuk men skriver sedan att dådet gjordes i affekt. Hur menar du?
Citera
2013-07-16, 09:56
Medlem
Tomatos avatar
Jag undrar vad uppgiften att AJ skulle vara full, kommer ifrån? Hade han alkoholproblem?
Vad jag kan förstå hade de ätit mat hos Id*, och jag antar att AJ, kan varit involverad i matlagningen. Men det betyder ju inte per automatik att de druckit alkohol.

Det verkar också vara något av en trådsanning att de skulle hålla på med droger. De människorna som gör det, brukar i regel alltid ha narkotikadomar på sig när de är kända av polisen. Nog måste väl även skaraborgs och Älvsborgs län, ha narkotikatest?
Citera
2013-07-16, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilth
Det är 700 meter att bära från bommen och upp till Igelsjön, därefter 100-200 från vägen till lianen med en gungig brädbro och litte "guppigt" terräng. Tycker inte det låter som något självklart val, - och det är nestan normalt att hitta smycken, klokor och annat på "badsidan".

Igelsjön är en av dom två sjöarna som det fiskas mycket i, och alla som är fiskinteresserade vet att från gryningen finns risken att det är folk där.

Om jag hastigt skulle välja en sjö vore Grågåsen ett bättre val. Bommen står 40-50 meter in på skogsvägen så man parkerar lite mera i skymundan och det är inte långt att bära fram til sjön.

Som lågpostare riskerar jag förmodligen att bli mistänkt som desinformatör

Du kan köra bil hela vägen in till sjön, finns så många som har nycklar, dessutom flera sumpmarker o h två dammar vid Igelsjön...
Citera
2013-07-16, 10:03
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag undrar vad uppgiften att AJ skulle vara full, kommer ifrån? Hade han alkoholproblem?
Ingen aning! Jag slänger bara fram teorier och gissar.
Citera
2013-07-16, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Om jag inte minns fel tror jag det var i trakten av Vara, personligen tror jag att hon finns på närmare håll och en simpel plats. Kan inte tänka tanken att detta var planerat.

Själva dådet var inte planerat, typiskt våldsdåd med förtecken av kontroll, våldtäckt, våld som spårat ut. GM med bihang har säkerligen diskuterat och planerat efterföljande gärningar tidigare i generella ordalag.
Som tex. vad göra med kropp, var och hur. Di små nassesvinen har ett otäckt nätverk av sjuka individer där man faktiskt har sådana funderingar i rasismens förtecken. Kort o gott; hur döda en neger och komma undan ?

Så det kan ha funnits en färdig plan, och plats, som inte krävde mer IQ än vad de just besitter...fiskmås ?

Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Glöm det alternativet, det är helt uteslutet, av en massa skäl:
-Det är stängt och låst utanför öppettiderna.
-Det pågår (mycket) aktivitet där under öppettiderna, så det är inte en "glömd tipp" nånstans ute i ingenstans.

För övrigt tror jag inte väster om älven är så intressant, bara en känsla.

Det "tror" inte jag heller, den kanaliserande terrängen i form av bro med risk för möte av polis eller rent utav kontroll är för osäker.

Och idiotin att köra över bron för vatten, är belagd med ett helt talesätt.
Citera
2013-07-16, 10:07
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vad jag kan förstå hade de ätit mat hos Id*, och jag antar att AJ, kan varit involverad i matlagningen. Men det betyder ju inte per automatik att de druckit alkohol.

Det verkar också vara något av en trådsanning att de skulle hålla på med droger. De människorna som gör det, brukar i regel alltid ha narkotikadomar på sig när de är kända av polisen. Nog måste väl även skaraborgs och Älvsborgs län, ha narkotikatest?

Uppgiften om att han var berusad kommer väl från den här intervjun med I*as ex PT:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

Citat:
Samtalet slutade i bråk – mellan 36-åringen och expojkvännen.
– Han tog över luren och vi rykte ihop. Både jag och han hade druckit, säger 22-åringen när vi träffas i hans lägenhet.
Citera
2013-07-16, 10:08
Medlem
Rallarsvingens avatar
Följer tråden slaviskt, men har dålig koll på vad AJ har gjort under sin tid i frihet (utöver att surfa på dejtingsida + flashback)? Minns jag rätt i (har för mig att det finns bildbevis i tråden) att han blev hämtad av sin mor (och att hon uppgett att hon inte är beredd att skydda/hjälpa honom)? Han verkar inte ha visat sig ute? Någon som kan uppdatera var han befinner sig och har för sig?
Måtte I*a snart bli funnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in