2013-07-16, 01:58
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Vi skulle ut och kolla "kräftdammen" och blev ändå kvar alldeles för länge på området. Vi var aldrig uppe vid jaktstugan och har ingen aning om något jävla Boden-fall. Ge dig nu.

Handlar inte om att ge mig eller inte, utan att faktiskt försöka bedöma om ett ställe är relevant eller ej för polisutredningen. Stugan ligger knappt 20m från dammen, har två brunnar, två bodar med dörrarna på glänt samt ovanför stugan finns en till damm än mer igenväxt o svåråtkomlig.

Om man avfärdrar denna region för forumet så bör man ha koll på dessa saker med, inte sant?
Jag tror dock personligen att stället är fel, men som sagt så har hela detta område flera dammar/pölar och ställen där man ostört kan dumpa lik. Dock i ett vilthägn där jägare+hundar lätt vistas.
Citera
2013-07-16, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Handlar inte om att ge mig eller inte, utan att faktiskt försöka bedöma om ett ställe är relevant eller ej för polisutredningen. Stugan ligger knappt 20m från dammen, har två brunnar, två bodar med dörrarna på glänt samt ovanför stugan finns en till damm än mer igenväxt o svåråtkomlig.

Om man avfärdrar denna region för forumet så bör man ha koll på dessa saker med, inte sant?
Jag tror dock personligen att stället är fel, men som sagt så har hela detta område flera dammar/pölar och ställen där man ostört kan dumpa lik. Dock i ett vilthägn där jägare+hundar lätt vistas.

Vänta lite nu, menar du att jaktstugan är 20 meter från "kräftdammen"? Lite längre än så är det allt - om vi nu ska vara petiga exsprätter Jag säger inte att man ska inte ska kolla noga, men jag hade inte tid till mer än att kolla ett par grejer vid "kräftdammen" - och sen tog det längre tid än det var tänkt. Sen kan du spela Allan så mycket du vill över hur länge och hur noga du varit därinne... Vi missade första halvlek i Sverige - Finland pga det och det fick räcka. Konstaterandet återigen är att det är möjligt, men inte troligt att BO är här. Det är det som räknas - inte kukmätning.
Citera
2013-07-16, 02:13
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Vänta lite nu, menar du att jaktstugan är 20 meter från "kräftdammen"? Lite längre än så är det allt - om vi nu ska vara petiga exsprätter Jag säger inte att man ska inte ska kolla noga, men jag hade inte tid till mer än att kolla ett par grejer vid "kräftdammen" - och sen tog det längre tid än det var tänkt. Sen kan du spela Allan så mycket du vill över hur länge och hur noga du varit därinne... Vi missade första halvlek i Sverige - Finland pga det och det fick räcka. Konstaterandet återigen är att det är möjligt, men inte troligt att BO är här. Det är det som räknas - inte kukmätning.

Jepp, det syns nog rentav var i slyn vi promenerade upp till stugan. Försöker inte spela Allan, har ingen agenda mer än att finna BO om det går i detta fall. Jag vill bara påvisa att man inte ska avfärda ett ställe pga skogstraktorspår och sedan se det som avskrivet pga det. Detta ställe var högintressant på många sätt o vis.
Citera
2013-07-16, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jepp, det syns nog rentav var i slyn vi promenerade upp till stugan. Försöker inte spela Allan, har ingen agenda mer än att finna BO om det går i detta fall. Jag vill bara påvisa att man inte ska avfärda ett ställe pga skogstraktorspår och sedan se det som avskrivet pga det. Detta ställe var högintressant på många sätt o vis.

Vem har avfärdat det pga skogstraktorspår? Detta område ÄR intressant, men den stora frågan är OM de överhuvudtaget känt till det. Om inte, så faller det ju automatiskt. Eller hur? För det är ju inget ställe man slumpmässigt kör förbi.

Mitt sista inlägg i denna fråga - och stackars satar som ska läsa detta kattrakandet i morgon
Senast redigerad av Mogge12 2013-07-16 kl. 02:27.
Citera
2013-07-16, 03:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Vem har avfärdat det pga skogstraktorspår? Detta område ÄR intressant, men den stora frågan är OM de överhuvudtaget känt till det. Om inte, så faller det ju automatiskt. Eller hur? För det är ju inget ställe man slumpmässigt kör förbi.

Mitt sista inlägg i denna fråga - och stackars satar som ska läsa detta kattrakandet i morgon

Enligt uppgift i tråden ska AJ ha tillbringat en hel del tid i dessa omgivningar, plus att det är inte långt ifrån DB's hem.

Det är inte otänkbart att dessa 2 herrar känner till platsen.
Citera
2013-07-16, 03:38
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
det har sagts att AJ varit full när han pratade m PT i telefon. där av kan han inte kunnat varken tänka eller röra sig klart. + att han inte är nån geni direkt + panik. så han måste ha klantat sig ordentligt och att det måste vara Db o den andra som sett till att kroppen inte har gått att hitta hittills.

Är man med omen chockupplevelsr när man är full så blir man spiknykter direkt!!
Citera
2013-07-16, 07:46
Medlem
Analstockens avatar
Det är svårt att avgöra vad som bör avfärdas och vad som inte bör avfärdas, men en sak som kan vara bra att tänka på är att vara extra skeptisk mot de som reggade sig juli 2013. Med det sagt menar jag inte att man bör förutsätta att alla som reggade sig då är bullshittare, men med tanke på att risken är stor att både GM och vänner till denne reggar nya konton för att förvirra och förstöra bör man vara extra försiktig med dessa nya medlemmar. Man vet ju aldrig!

Så ni som är sprillans nya, ärliga, vänliga medlemmar som hjälper till i sökandet: jättebra! Ta inte illa upp för att man blir misstänksam mot er, för det är för I*as skull man blir det.
Citera
2013-07-16, 07:59
Medlem
Quarrels avatar
GT: Missing people söker efter mamman – igen
Citat:
[SRT] på länskriminalpolisen har lett utredningen men nu har kriminalkommissarie Thord Haraldsson tagit över.

[...]

De har tidigare sökt i området kring kvinnans bostad, på Hunneberg samt på Kabelvägen i Norra Björke. Och det är på Kabelvägen som sökandet kommer att fortsätta under morgondagens sökningar.

– Vi känner oss inte riktigt färdiga där, säger [KE].
Citera
2013-07-16, 08:12
Medlem
en fundering jag inte får ur skallen är om dom haft något ställe utifall något som detta skulle hända har dom det tror jag inte hon hittas tyvärr ,,blev det en panik lösning så finns nog möjligheten ,vill minnas att jag sett en bild på DB framför en äldre tegelbyggnad garage klubbhus eller nått vart ligger det .?
Citera
2013-07-16, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
en fundering jag inte får ur skallen är om dom haft något ställe utifall något som detta skulle hända har dom det tror jag inte hon hittas tyvärr ,,blev det en panik lösning så finns nog möjligheten ,vill minnas att jag sett en bild på DB framför en äldre tegelbyggnad garage klubbhus eller nått vart ligger det .?

Om jag inte minns fel tror jag det var i trakten av Vara, personligen tror jag att hon finns på närmare håll och en simpel plats. Kan inte tänka tanken att detta var planerat.
Citera
2013-07-16, 09:28
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Något som slog min tanke i kväll är soptippen i Vänersborg som brinner det tar ju bara 10 min till vänersborg från thn om man kör 45an om man vill bli av med ett lik då vet jag tidigare att folk har slängt dom på soptippar ingen letar ju efter lik på en soptipp. Sedan efter ett par dagar så kan man tända eld på soptippen och då bränns liket upp.

http://hbl.fi/nyheter/2011-01-04/presidentmedarbetares-lik-hittat-pa-soptipp
http://hbl.fi/nyheter/2012-02-29/kvarlevor-fran-terroroffer-dumpades-pa-soptipp
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=703329
Glöm det alternativet, det är helt uteslutet, av en massa skäl:
-Det är stängt och låst utanför öppettiderna.
-Det pågår (mycket) aktivitet där under öppettiderna, så det är inte en "glömd tipp" nånstans ute i ingenstans.

För övrigt tror jag inte väster om älven är så intressant, bara en känsla.
Citera
2013-07-16, 09:28
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Det är svårt att avgöra vad som bör avfärdas och vad som inte bör avfärdas, men en sak som kan vara bra att tänka på är att vara extra skeptisk mot de som reggade sig juli 2013. Med det sagt menar jag inte att man bör förutsätta att alla som reggade sig då är bullshittare, men med tanke på att risken är stor att både GM och vänner till denne reggar nya konton för att förvirra och förstöra bör man vara extra försiktig med dessa nya medlemmar. Man vet ju aldrig!

Så ni som är sprillans nya, ärliga, vänliga medlemmar som hjälper till i sökandet: jättebra! Ta inte illa upp för att man blir misstänksam mot er, för det är för I*as skull man blir det.

Förstår att man blir misstänkt men samtidigt så är det nog så att 90% av dom som reggats sig juli2013 är folk som bor i närområdet och känner att dom kan tillföra en del lokalkännedom och är som jag väldigt angelägna att hitta I*a och sätta dit svinet som haft ihjäl henne..
Men visst ska man vara kritisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in