2013-07-16, 01:11
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
En pickup, eller en van?

jaktlaget har en vit pickup ståendes där.
Citera
2013-07-16, 01:13
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Fungerade inte Cheva pickupen?
min bil klarar tyvärr inte Volvo S40-vägar.
Citera
2013-07-16, 01:14
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
ok, tack.
Just nu tror jag I ligger i en frys. Föratt ta reda på vilken. Så krävs mer info. Körde aj motorcykel överhuvudtaget? Körde han bil så kan I ligga på kampingen i fryset.
Var det dB som skulle göra sig av med liket så tror jag det ligger i en frysbox hos någon av hans kontakter. På skroten. Hos slaktaren m.m
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
jaktlaget har en vit pickup ståendes där.
Jaha, jag trodde det var färska spår.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Fungerade inte Cheva pickupen?

Frågan är om en förbudsskylt skulle ha hindrat dessa gossar? Om det inte är en låst grind också för då blir det knepigt.
Citera
2013-07-16, 01:15
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Man har försökt nå ägaren men utan resultat. Fick ett PM tidigare:

jag hade en tanke om detta som är att även om han är trevlig så vill han kanske inte att folk ska tro att det finns "animalisk föda" av fel sort i dammen! då vill inte folk äta kräftorna !
Och därför kan ju svaret bli att / inget ovanligt har hänt här inte.....
Jag tycker att ett sök o en draggning är enda sättet att avskriva dammen på. oavsett svar !
Då är hans svar inte så viktigt ?!

Odlar han för att sälja är det säkerligen locket på om så. Frågan är om polisen då skulle göra sin vanliga rutin och skjuta av kräftorna som de djur som ätit mänskliga lemmar? Framtida Blydammen.

Fick vi reda på var MPS var och sökte när en kille kom med en mc i skogen utan reg.skylt?
Ganska intressant uppgift om den stämmer.
Citera
2013-07-16, 01:17
Medlem
panzertaxs avatar
Om man är så dum så man dumpar ett lik i ett jaktområde med fullt med friluftsfjantar så är man så pass dum så man stoppar liket i soptunnan i kvarteret och därmed var sök avslutat.

Hela området var nästan för bra för att vara sant. Då är det för bra för att vara sant. Ska se om vi kan besöka ett par ställen till, men har tyvärr drygt 30 mil till thn.
Citera
2013-07-16, 01:18
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jaha, jag trodde det var färska spår.
Det är färska spår vid jollen, gräset har lagts ner och dött.
Citera
2013-07-16, 01:20
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Om man är så dum så man dumpar ett lik i ett jaktområde med fullt med friluftsfjantar så är man så pass dum så man stoppar liket i soptunnan i kvarteret och därmed var sök avslutat.

Hela området var nästan för bra för att vara sant. Då är det för bra för att vara sant. Ska se om vi kan besöka ett par ställen till, men har tyvärr drygt 30 mil till thn.

Tycker det är strongt av dig att göra en sån insats. En eloge till dig och alla andra som engagerar sig i detta på det praktiska sättet. Nu hoppas vi bara att det kan ge utdelning snart också, att det händer nåt framåt.
Citera
2013-07-16, 01:23
Medlem
Citat:
Aight, du vinner lite förtroende iaf. Sökte du också av jaktstugan?
Såg du någon brunn och isf var?

Om det är kåken upp till vänster om dammen - så nej. Bedömningen var att om du har en kräftdamm med spång; varför åka dit upp och leta brunnar? Skulle denna kåk med tillhörande brunnar mm vara intressant, så kan jag släppa en annan liten goding:

Kör man på höger sida av dammen norrut så har man en "skogsudde" rundar man den så fortsätter ängen (hjortarna måste trampat ner marken för man kan köra med bil utan att fastna) och öppnar upp sig. Man kan således fortsätta ett antal hundra meter och komma till en ödekåk till med utedass och allt (tittade inte efter brunnar). DÄR fanns det relativt färska bilspår som kört på en gammal framfartsväg (där skogsmaskiner också kört). Dessa (person)bilspår går så långt det går att köra på denna väg (till viltstaketet). Där finns en väggrind men "vägen" på andra sidan var full av halvmeterhögt gräs. Jag tolkade dock detta som att det varit någon av "oss" där och kollat vägar åt DB´s håll. Vill man kan man ju tolka det som att "någon annan" velat ta sig ut den vägen, men varit tvungen att vända och ta en annan väg ut.

Lugn och fin, Pantzer. Det är ett jätteområde och det finns jakttorn på bägge sidor av viltstängslet, men inte i närheten av kräftdammen. Kroppen lär ju dock inte ligga ute i det fria, så folktomt är det inte. Men i dammen - kanske...
Senast redigerad av Mogge12 2013-07-16 kl. 01:28.
Citera
2013-07-16, 01:24
Medlem
drdracula141s avatar
Något som slog min tanke i kväll är soptippen i Vänersborg som brinner det tar ju bara 10 min till vänersborg från thn om man kör 45an om man vill bli av med ett lik då vet jag tidigare att folk har slängt dom på soptippar ingen letar ju efter lik på en soptipp. Sedan efter ett par dagar så kan man tända eld på soptippen och då bränns liket upp.

http://hbl.fi/nyheter/2011-01-04/presidentmedarbetares-lik-hittat-pa-soptipp
http://hbl.fi/nyheter/2012-02-29/kvarlevor-fran-terroroffer-dumpades-pa-soptipp
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=703329
Senast redigerad av drdracula141 2013-07-16 kl. 01:28.
Citera
2013-07-16, 01:24
Medlem
panzertaxs avatar
Har också fått kontrapm på att det inte alls är någon kräftdamm, utan bara ett vattenhål för vilt (hjort).

Spontant så känns det som om platsen är för välbesökt för att man ska tordas dumpa ett lik just där. Väldigt öppet omkring och tecken på besökare med kolmila o grillplats osv.

En liten okänd pöl inne i en skog hade varit sju resor bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in