2013-07-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det har påståtts att hon bodde en halvtrappa upp, men det är fel. Hon bor två trappor upp.

Bra, då har man i alla fall läst rätt, men fattat fel (pga alla avvikande uppgifter här inne)
Citera
2013-07-14, 23:37
Medlem
Presidents avatar
Kan det vara möjligt att IF varit vid liv i hiss och trapphus och senare dött av sina skador? blodet vid hissdörren verkar vara fingrar som dragits. troligen IFs annars kunde väl polis matcha fingeravtryck m GM.
Citera
2013-07-14, 23:38
Medlem
Mouchinos avatar
Hur blev det med den här komposten/containern på Västra Tunhems kyrkogård, var det nån som kollade upp den?
Citera
2013-07-14, 23:38
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Tycker de bilderna ser ut som någon (Id*?) försöker hålla sig fast från att bli insläpad i hissen eller (mindre troligt) tar stöd för att ta sig ur hissen på sin våning.
Det ser ju iaf ut som 2 händer/9-10 fingrar i blodsmetet.
Har faktiskt inte sett den här bilden tidigare. Ser definitivt ut som fingrar. Kan ju vara från GM om han använde handskar.

Oavsett är det väldigt kladdigt. Fullt av blod i lägenhet, hiss och trappa. Det är ju inget proffsjobb direkt varav man kan spekulera i hur planerat efterarbetet egentligen har varit.
Citera
2013-07-14, 23:40
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det skulle kunna tyda på att hon inte var inpackad alls, och att armarna har hängt ner i marken.
Jag tror inte de har bundit ihop armarna för att förhindra det.
Kan hon blivit släpad med fötterna i också, eller kan de varit två dom burit.
Det är ju jättesvårt att få höjd på en lealös kropp, med tyndpunkten på mittpartiet, även om man är två starka karlar, då kroppen bara bågnar.

Oavsett vilken våning denna bild kommer ifrån så tycker jag iaf att det ser ut som någon som försöker hålla sig fast alt. ta sig ut ur hiss.
Kan ju även vara tår som gjort avtryck om den burits in men det är jag mer tveksam till.

Ingen som kommenterade ett tidigare inlägg jag gjorde, men jag var inne på att hon möjligtvis packats om, mkt möjligt på platsen där bilen brändes.

Tror även att det mkt väl kan vara så att de häktade killarna faktiskt inte vet mkt alls, även om min teori nedan inte stämmer.
Stärks av att AJ verkar så lugn utåt, att han är den enda som vet var kroppen finns och vetskapen om att mkt andra indicier kan avfärdas av en bra advokat så länge en kropp inte återfinns.

"Har haft en liknande tanke.
Att de 2 häktade kanske var med tills dess att bilen brändes.
Kanske packades I*a's kropp om för att kunna fraktas på AJ's MC.

Även om han inte tänkt glasklart innan/under och direkt efter själva incidenten så kan han kanske ha hunnit få rätsida på vissa delar när han sitter i bilen med de andra grabbarna.
De kanske faktiskt ifrån början inte alls vet mkt mer än att en person avlidit och att kroppen måste fraktas bort omedelbart, AJ kan ha skött allt själv fram tills att de hämtat upp han utanför (med I*a över axeln (blodet i hiss/trapp), flickan såg späd ut och med avsaknad av ytterligare vikt i blod...).
Och när han inser att han sölar ned bilen beordras de andra två att bränna den på ett bra ställe och ta sig hem själva medan han kör vidare för dumpning på annan ort med MCn."
Citera
2013-07-14, 23:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Polisen är fortsatt angelägen om att få in tips och vittnesiakttagelser. Främst från natten mellan lördag och söndag 29-30/6 i området kring Östra Margaretavägen och Hunneberg men även övriga tips i ärendet.

Källa: http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Pressmeddelanden/Vastra-Gotaland/Man-anhallen-misstankt-for-manniskorov-i-Trollhattan/
De hade väl knackat dörr dagarna innan, och måste väl på närmare 4 dagar fått tag i det beryktade tidningsbudet, som f.ö finns på samma checklista som grannarna, Taxi och övervakningskameror?
Senast redigerad av Tomato 2013-07-14 kl. 23:46.
Citera
2013-07-14, 23:43
Medlem
bullskits avatar
Enligt tidningarna och SR, fanns det ju släpspår i blodet i gången......
Citera
2013-07-14, 23:45
Medlem
Presidents avatar
det har sagts att AJ varit full när han pratade m PT i telefon. där av kan han inte kunnat varken tänka eller röra sig klart. + att han inte är nån geni direkt + panik. så han måste ha klantat sig ordentligt och att det måste vara Db o den andra som sett till att kroppen inte har gått att hitta hittills.
Citera
2013-07-14, 23:45
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och utanpå hissen, åtminstone på IFs våning.
http://img819.imageshack.us/img819/6351/7h41.jpg

Har du möjligtvis länk till detta nyhetsprogram som visade denna bild?
Skummade igenom TV4play men fann inget annat än dagens MP sök kring Id*.

Citat:
Ursprungligen postat av April62
Har funderat på blodet i hissen,
Kan det vara så att xx först släpade in BO i hissen för att komma ifrån lägenheten. Eftersom barnet fanns kvar.
Att xx inte ville lägga henne i trapphuset kan bero på risken för upptäkt.

Paketeringen kanske skedde i hissen. Med hjälp av sopsäckar och tejp.
För att att sedan släpas ut till något lämpligt transportmedel.

Nej, det tror jag inte en sekund på.
Sannolikheten är extremt liten att man tar sig för att packa ett lik i en hiss.
Citera
2013-07-14, 23:46
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Har faktiskt inte sett den här bilden tidigare. Ser definitivt ut som fingrar. Kan ju vara från GM om han använde handskar.

Oavsett är det väldigt kladdigt. Fullt av blod i lägenhet, hiss och trappa. Det är ju inget proffsjobb direkt varav man kan spekulera i hur planerat efterarbetet egentligen har varit.

Precis min tanke! Inte alls ett proffsjobb, här har han/de haft bråttom och även om man har bråttom just i ett trapphus av förklarliga skäl så tror jag denna stress sitter i även vid dumpningen av kroppen. Är nog inte alltför långt från BO's bostad, men på ett klurigt ställe de vetat om sedan tidigare.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Jag hörde samma på TV4 play, direktsändningen, att ett samtal ägde rum antingen 2:30 lr 3:00... och det har gnagt i mig sedan dess. Inte kunnat hitta tillbaka till den sändningen Så får ni reda på något om det samtalet, meddela gärna.
Jag har tittat på en del av fyrans västnyheter, men hittar inget.
Kanske har de hakat på pappans uppgift till AB, att polisen trodde det hänt henne nåt mellan 2 och 3.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
De hade väl knackat dörr dagarna innan, och måste väl på närmare 4 dagar fått tag i det beryktade tidningshuset, som f.ö finns på samma checklista som grannarna, Taxi och övervakningskameror?

Självklart finns allt detta på samma checklista och därför är det värt att notera att polisen söker vittnen på natten och inte i gryningen eller på förmiddagen som det ju blir frågan om ifall allt börjar efter 6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in