2013-07-15, 22:04
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Något jag är HELT ÖVERTYGAD OM är att ni här som skriver en sådan massa dynga om folk, som har berättat att dom känner sig kränkta för övervikt till Aftonbladet....att ni är samma människor som skulle hylla dom till skyarna om dom istället för att gå till tidningen hade tagit en älgstudsare och skjutit ihjäl tivolianställden rakt av istället..."heja, heja, det var rätt gjort...rätt åt den jäveln som kränkte dom"...skulle ni skriva...för det som det egentligen handlar om....det är ert förakt för det ni uppfattar som svaghet.
Ha, vilka tomtar ni är...undrar om ni själva skulle finna er i att bli behandlade som skit av personal på ett nöjesfält. Ni är så korkade att ni inte fattar att det har att göra med vilket taskigt bemötande dom har fått, det finns ingen anledning att folk som är överviktiga ska finna sig i det...faktiskt!

Är du full?

Jag tror inte speciellt många hade hyllat dom om dom sprang runt beväpnade med en älgstudsare i en nöjespark fullt med barn. Och nej - det handlar inte om ett förakt mot "svaghet", det handlar om att man är trött på att höra om lättkränkta individer som får "semestern förstörd" för att de inte kan åka tillsammans för att deras sammanlagda vikt blir för stor. Lösningen hade helt enkelt varit att sätta sig i olika vagnar - problemet är löst!

Men neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, självklart ska man springa till Aftonbladet och gråta över detta oerhörda icke-problem eftersom de blev kränkta. Blä.
Senast redigerad av William Haines 2013-07-15 kl. 22:24.
Citera
2013-07-15, 22:22
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Något jag är HELT ÖVERTYGAD OM är att ni här som skriver en sådan massa dynga om folk, som har berättat att dom känner sig kränkta för övervikt till Aftonbladet....att ni är samma människor som skulle hylla dom till skyarna om dom istället för att gå till tidningen hade tagit en älgstudsare och skjutit ihjäl tivolianställden rakt av istället..."heja, heja, det var rätt gjort...rätt åt den jäveln som kränkte dom"...skulle ni skriva...för det som det egentligen handlar om....det är ert förakt för det ni uppfattar som svaghet.
Ha, vilka tomtar ni är...undrar om ni själva skulle finna er i att bli behandlade som skit av personal på ett nöjesfält. Ni är så korkade att ni inte fattar att det har att göra med vilket taskigt bemötande dom har fått, det finns ingen anledning att folk som är överviktiga ska finna sig i det...faktiskt!
Jag tror att du är både full och överviktig. Samt tatuerad.
Citera
2013-07-15, 22:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Blir så jäkla trött på sådana här nyheter. Är så förbannat jävla trött på lättkränkta människor som har som första instinkt att alltid titta utåt och inte inåt för att skylla ifrån sig.

Att vara TJOCK/överviktig är liksom en hälsofara. Om inte hälsan och den nedsatta rörelsen i sig kan få folk att ändra sina vanor då kanske dessa personer faktiskt behöver höra från okända människor att dem är tjocka för att ändra sina vanor. Jag är inte så sugen på att samhället ska "catra" (no pun intended) för tjocka människor konstant. De flesta/alla tjocka människor är det av svagt psyke och inget annat. Det är inte er jävla rättighet att få åka alla karuseller eller vad fan det nu är ni vill åka. Ska vakten släppa förbi er, placera er två i samma båt då, sen när den kantrar så är ni diskriminerade för att båten är för liten eller för att vakten medvetet inte sa till något för att han hatar tjocka människor.

problemet med lättkränkthet är att det aldrig tar slut. Ena dumheten leder till något slags prejudikat där allt jävla dravel kan tas upp. Om nu detta kan tas upp som diskriminering kan väl en svart person bli arg för att han fick en brunfärgad glass när han bad om choklad eller en antirojalist bli arg för att han ska behöva använda mynt som har kungen på bild.

Det tar liksom aldrig slut och säger man aldrig "nej/håll käften" till dessa avskum så kan vem som helst i vilket läge som helst anmäla något för diskriminering och få kompensation och pengar eller något. Det sjuka i den här storyn är ju att dem tyckte det var genant att i kön bli utpekade som tjocka men det går förstås galant att gå ut i media och gnälla om det med bild och allt där dem står och ser sorgsna. ut. Nu ser ju liksom hela Sverige hur tjocka dem är. Men det kanske är ok då detta kan leda till pengar/annan kompensation?

Folk är jävligt snabba på att sko sig på vad som egentligen bör betraktas och konstateras vara deras egna tillkortakommanden. Jag fattar på allvar inte vad dessa två kalaspinglor tycker att vakten borde gjort. Låtit dem åka och eventuelt dö? Dem blev ju erbjudna att åka i varsin båt men det ville dem inte. Vad fan fanns det då för alternativ? Bara låta dem plumsa i och drunkna för att inte diskriminera någon? Det är inte hans jobb att vara PK/snäll/inte såra någon. Det är hans jobb att tänka på säkershetsaspekten av attraktionen.
Vidriga giriga avskum till människor är mina sista ord i frågan.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2013-07-15 kl. 22:40.
Citera
2013-07-15, 22:35
Medlem
KlosterMannens avatar
Jävla knäll. Kvinnorna är ju feta. Finns en anledning varför jag väljer Expressen när jag köper dagstidning.
Citera
2013-07-15, 22:40
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Jag tror att du är både full och överviktig. Samt tatuerad.

Inte bara det. Han/hon har fel också. Badvakten gör rätt. Hon gör en säkerhetsbedömning och det är hennes jobb. Hon kan ha räddat livet på de rundlagda damerna.

Hennes chef är ett eländigt kryp, som inte ställde upp för sin anställda när Aftongamen ringde.
Citera
2013-07-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlosterMannen
Jävla knäll. Kvinnorna är ju feta. Finns en anledning varför jag väljer Expressen när jag köper dagstidning.
SvD är ett bättre alternativ.
Citera
2013-07-15, 22:46
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
OffT: min pojkvän gick upp 10 kilo när han slutade spela WoW.

OnT: som fd fetto kan jag tala om att man som överviktig gärna undervärderar sin vikt. Man tror helt enkelt att man väger mindre än vad man gör; omvänd anorexia, typ. Och ve den som påpekar detta!

men nu är det ju manlig pondus du pratar om och ingen kvinnlig fetma (only on flashback).

att vakten använde orden "för feta" kan nog anses vara en kräkning i någon form och som chef är det nog svårt att baka upp ett dåligt bemötande bara för att återgärden var korrekt...

MEN att gråta ut i media för att uppnå kompensation för att fylla på semesterkassan känns väldigt lågt, inte ett uns av självrespekt finns representerat ibland deras kilogram
Citera
2013-07-15, 22:47
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
men nu är det ju manlig pondus du pratar om och ingen kvinnlig fetma (only on flashback).

att vakten använde orden "för feta" kan nog anses vara en kräkning i någon form och som chef är det nog svårt att baka upp ett dåligt bemötande bara för att återgärden var korrekt...

MEN att gråta ut i media för att uppnå kompensation för att fylla på semesterkassan känns väldigt lågt, inte ett uns av självrespekt finns representerat ibland deras kilogram

Vad ska man säga då? Man kan liksom inte i alla lägen linda in sina ord i honung och bomull. Dem var ju bevisligen för feta för att åka.
Citera
2013-07-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Är du full?
Jag tror inte speciellt många hade hyllat dom om dom sprang runt beväpnade med en älgstudsare i en nöjespark fullt med barn.

Att lösa konflikter på det sättet kommer att hyllas och beundras av många skrivare på FB...med stor sannolikhet i denna tråd.....det kan du ge dig faaaaan på!

Citat:
Och nej - det handlar inte om ett förakt mot "svaghet", det handlar om att man är trött på att höra om lättkränkta individer som får "semestern förstörd" för att de inte kan åka tillsammans för att deras sammanlagda vikt blir för stor. Lösningen hade helt enkelt varit att sätta sig i olika vagnar - problemet är löst!
Det handlar ju visst om föraktet för det som uppfattas som "svaghet", det är bara det att du inte vill se det...du vill inte heller se att det handlar om hur dom blivit behandlade av servicepersonal på ett tivoli...att dom inte finner sig i det....

Citat:
Men neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, självklart ska man springa till Aftonbladet och gråta över detta oerhörda icke-problem eftersom de blev kränkta. Blä.
[/quote]

Finner du dig själv i att bli illa behandlad för något, bara för att andra uppfattar det som just "en svaghet"?
Citera
2013-07-15, 22:49
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Vi behöver ett krig i det här landet så folk får lite perspektiv och tänker sig för innan de spelar ut kränktkortet för petitesser och självvållad dekadens. Man får ju skämmas å deras vägnar för att de är oförmögna till att göra det själva.

Ägarens uttalande är såklart patetiskt men man får samtidigt ha förståelse för att han spelar med i de ständiga charaderna som försiggår i Sveriges samhälle för att inte hans verksamhet ska gå en PR-mardröm till mötes.

Jag brukar säga samma sak. Att Sveriges (eller ffa svenskarnas) enda problem är att landet inte haft krig på 250 år drygt. Då blir det lätt att tappa perspektiven och inbilla sig att man har allvarliga problem. Rätt gjort av vakten. Inte fan vill jag dö i en attraktion för att några fetknoppar "måste" få åka och äventyra alla andras liv.
Citera
2013-07-15, 22:49
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Inte bara det. Han/hon har fel också. Badvakten gör rätt. Hon gör en säkerhetsbedömning och det är hennes jobb. Hon kan ha räddat livet på de rundlagda damerna.

Hennes chef är ett eländigt kryp, som inte ställde upp för sin anställda när Aftongamen ringde.

Vakten kan också ha räddat livet på andra människor. Extremt tunga föremål som sätts i hastig rörelse kan vara kolossalt farliga för omgivningen.
Citera
2013-07-15, 22:50
Medlem
fettjamenvissts avatar
Så jävla trött på tjockisar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in