2013-07-15, 21:25
Medlem
damparnes avatar
Den här historien är verkligen förfärlig!

Har de ansvariga någon "stake" så får de utsatta en rejäl kompensation typ ett års medlemskap hos viktväktarna så kvinnorna kanske kan åka tillsammans nästa år istället
Citera
2013-07-15, 21:27
Medlem
Taokers avatar
Asså vilka white-trash slödder. Vad är det som är svårt att förstå? Är man för fet så är man för fet. Det är white-trash slöddrena som blivit blåvalar på egen hand så skyll inte på någon annan.

När jag var liten fick jag inte åka fritt fall på grund av att jag var för kort.. Var i helvete är min kompensation?
Citera
2013-07-15, 21:35
Medlem
xaks avatar
Är dom så jävla dumma så att dom inte förstår att det är för deras egen säkerhet?
Säkert det, dom är ju dumma nog att bli så jävla feta så.

Helt rätt gjort av vakten.
Citera
2013-07-15, 21:43
Medlem
Fartgupps avatar
Äventyrslandet har haft en del negativ uppärksamhet tidigare; olyckor ( bland annat i den nämnda attraktionen om jag minns rätt, dock utan överviktiga), oljud, fula glasfiber dinusaurier som stör grannarna etc. Antar att de inte vågade chansa. Undrar dock hur vakten faktiskt uttryckte sig. Förvånas -eller inte- över personer som går till Aftonbladet och gråter ut när något sådant här händer, det ger ju inte direkt fulständig sympati. Å anda sidan så sköter sig nog varken Äventyrslandet eller Axels tivoli exemplariskt.
Citera
2013-07-15, 21:52
Medlem
pelle49s avatar
Om nu damernas sammanlagda vikt uppgår till 150 kg, eller mer, och gränsen för åkturen är passerad med några kilo så är ju frågan om det är en nyhet överhuvudtaget. Hade de lätt knubbiga damerna haft amerikansk vikt, säg 300-400 kg, så skulle nyhetsvärdet varit högre. Jag har sett en kvinna köras runt i rullstol, elektrisk, på Disneyworld i Florida. Rullstolen tillhandahölls vid entre'n och var specialkonstruerad för feta genom att sittplatsens bredd och djup utökats med en halvmeter i vardera riktning därmed utgjorde sittplatsen ca en kvadratmeter, det vill säga en halv kvm per skinka. För hennes del räckte det ändå inte, några (uppemot 10) kg fett hängde ut på vardera sida av sitsen. Hon skulle säkert ha förvägrats nöjet att åka vattenrutschbanan eftersom det förmodligen utlöst Tsunamilarm vid nedslaget.
De här två lätt överviktiga damerna verkar ju kunna röra sig utan rullstol än så länge.
Sen är ju frågan som jag inledningsvis berörde - nyhetsvärdet - den bedömning som Aftonbladets redaktion gjort det egentliga spörsmålet för tråden att behandla. Nämnda tidning har ju ingen större goodwill att försvara här på FB, eler någon annanstans heller för den delen,så därmed kan väl diskussionen avslutas och de två överviktiga damerna lämnas ifred.
Senast redigerad av pelle49 2013-07-15 kl. 22:01. Anledning: Räknefel! Sitsens yta blir 2 kvm
Citera
2013-07-15, 21:53
Medlem
Något jag är HELT ÖVERTYGAD OM är att ni här som skriver en sådan massa dynga om folk, som har berättat att dom känner sig kränkta för övervikt till Aftonbladet....att ni är samma människor som skulle hylla dom till skyarna om dom istället för att gå till tidningen hade tagit en älgstudsare och skjutit ihjäl tivolianställden rakt av istället..."heja, heja, det var rätt gjort...rätt åt den jäveln som kränkte dom"...skulle ni skriva...för det som det egentligen handlar om....det är ert förakt för det ni uppfattar som svaghet.
Ha, vilka tomtar ni är...undrar om ni själva skulle finna er i att bli behandlade som skit av personal på ett nöjesfält. Ni är så korkade att ni inte fattar att det har att göra med vilket taskigt bemötande dom har fått, det finns ingen anledning att folk som är överviktiga ska finna sig i det...faktiskt!
Citera
2013-07-15, 21:53
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Intressant. Han gick alltså ner i vikt av att börja spela tv-spel? Det låter som en intressant diet måste jag säga. Spelar han så mycket att han glömmer att äta eller är det någon judisk kabbalamagi som ligger bakom transformeringen?

OffT: min pojkvän gick upp 10 kilo när han slutade spela WoW.

OnT: som fd fetto kan jag tala om att man som överviktig gärna undervärderar sin vikt. Man tror helt enkelt att man väger mindre än vad man gör; omvänd anorexia, typ. Och ve den som påpekar detta!
Citera
2013-07-15, 21:54
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Något jag är HELT ÖVERTYGAD OM är att ni här som skriver en sådan massa dynga om folk, som har berättat att dom känner sig kränkta för övervikt till Aftonbladet....att ni är samma människor som skulle hylla dom till skyarna om dom istället för att gå till tidningen hade tagit en älgstudsare och skjutit ihjäl tivolianställden rakt av istället..."heja, heja, det var rätt gjort...rätt åt den jäveln som kränkte dom"...skulle ni skriva...för det som det egentligen handlar om....det är ert förakt för det ni uppfattar som svaghet.
Ha, vilka tomtar ni är...undrar om ni själva skulle finna er i att bli behandlade som skit av personal på ett nöjesfält. Ni är så korkade att ni inte fattar att det har att göra med vilket taskigt bemötande dom har fått, det finns ingen anledning att folk som är överviktiga ska finna sig i det...faktiskt!

Ja, jag tänker också så, nekad på tivoli för att man är för fet, då är det älgstudsare fram...

Hur tänkte du?
Citera
2013-07-15, 21:55
Medlem
Skrämmande men vanligt att se folk i 30-årsåldern likna en rund boll. Ser varje natt då jag jobbar hur folk kommer farande med en stor flottig påse från McDonalds. Intellektet hos dessa individer gör att dom kastar resterna ut genom bilrutan eller lägger det på bussens säte.

Vad förväntar man sig av folk som på dagen måste ha en mjukglass i munnen och på natten en flottig hamburgare. Vidrigt att se dessa fortfarande unga individer jäsa och flåsande pressa ner det oljiga avfallet i sina magar. Kan bli spyfärdig av att bara känna lukten av den krydda som ska få dessa fläskberg att äta mera.

Synd bara om alla barn som har dessa mastodanta föräldrar som är lata och för feta för att laga mat av rena råvaror. Äcklas av dessa fetknoppar som saknar förmåga att läsa sig till vad som är den enda vägen till en normal kropp. Mindre portioner, hemlagad mat på äkta råvaror och en promenad.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-07-15 kl. 22:03.
Citera
2013-07-15, 21:58
Medlem
shadowhaxxors avatar
Väger dem båda under 75 kilo kan dem vara max 140cm långa.
Någon som vet hur långa dem är?
Citera
2013-07-15, 21:58
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
men att säga att någon är för fet borde inte vara värre än att säga att någon är för kort eller för lång för en åkattraktion

Det borde ju snarare vara värre att som vuxen människa inte få lov att åka en attraktion på grund av längd, snarare än vikt. Övervikt är i en majoritet av fallen självförvållat medan längd inte går att åtgärda självmant.

Men övervikt är ju ett laddat ämne och det är silkesvantar på när folk får sin ohälsosamma vikt påpekad. Egentligen så bör övervikt uppmärksammas mycket mer då det är en av vår tids största hälsobekymmer. Och då menar jag inga "så förlorar du 15 kg på 2 veckor"-guider..

Dessa två kvinnor röker säkert också då jag får WT-vibbar av dom. Snacka om självdestruktivitet.

Heja badvakten! Hoppas denne får upprättelse! Heja AB som levererar omedvetna skrattartiklar med jämna mellanrum!
Citera
2013-07-15, 22:01
Medlem
Kompensation 2cheeseburgare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här