Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-10, 12:13
  #3913
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
”Busschaufförer ska inte bli behandlade som luft”
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...lade-som-luft-

Tror nog det där beror väldigt mycke på om det är en stor eller liten stad.

Här hälsar nästan alla på chaffisarna (och chaffisarna hälsar på folk), men dom gånger jag åkt buss mm i större städer så har chaffisarna mest bara blängt på en och varit skitsnea för att jag betalar med kontanter istället för att ha busskort...

Dock så inte tusan strular jag med att ta av mig lurar/solbrillor mm bara för att jag kliver på bussen (skulle vi ju bli stående en vecka så intrasslad som man är i grejjer ), man kan hälsa ändå... (Normala "hälsningen" här i krogarna är typ en nick och ev ett "tja" eller "hejhej")
Citera
2011-11-10, 14:23
  #3914
Medlem
De två senaste inläggen finns på bloggen "lokala tidningsbesvikelser"
Sjukt rolig blogg
Citera
2011-11-13, 16:19
  #3915
Medlem
Detta tycker jag faktiskt var ganska idiotiskt...

http://www.expressen.se/nyheter/1.26...d-skatteverket

Ida och Johan gifter sig, och de vill ha den enas efternamn, F, som gemensamt efternamn och den andras efternamn, L, som gemensamt mellannamn. Ida och Johan L F alltså. Inget fel med det.

Men den ena kan inte ta den andres efternamn som mellannamn samtidigt som den andre byter bort detta efternamn, för i så fall tar man ju ett efternamn som denne inte längre har, och det får man inte. Alltså måste någon i så fall ta den andres namn i förväg och senare byter den andre bort detta namn mot ett nytt efternamn och tar sitt gamla som mellannamn. Då hade de kunnat få precis de namn de vill ha. Ja, reglerna, eller rättare sagt lagen, är onödigt omständlig i dessa fall, men det går att läsa på Skatteverkets hemsida vad som gäller och man kan ju även ringa och fråga om något är oklart.

Till blanketten man fyller i medföljer förklaringar och exempel på hur man fyller i och det hela är så tydligt att vem som helst borde kunna fylla i den korrekt. Men nej då, Johan och Ida ritar glatt dit en egen ruta att kryssa i och tror att det ska fungera på en svensk myndighetsblankett! När de inte får som de vill, eftersom det råkar bryta mot lagen, grinar de ut i tidningen och tillsammans med journalisten skyller de alltihop på nitiska tjänstemän på Skatteverket som "vill hindra dem att heta vad de vill". Buhu. Hur vore det att ta lite eget ansvar och kolla upp i förväg vad som gäller, i stället för att kräva att någon annan ska begå tjänstefel för deras skull? Pinsamt, vuxna människorna och allt.
Citera
2011-11-13, 17:29
  #3916
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Detta tycker jag faktiskt var ganska idiotiskt...

http://www.expressen.se/nyheter/1.26...d-skatteverket

Ida och Johan gifter sig, och de vill ha den enas efternamn, F, som gemensamt efternamn och den andras efternamn, L, som gemensamt mellannamn. Ida och Johan L F alltså. Inget fel med det.

Men den ena kan inte ta den andres efternamn som mellannamn samtidigt som den andre byter bort detta efternamn, för i så fall tar man ju ett efternamn som denne inte längre har, och det får man inte. Alltså måste någon i så fall ta den andres namn i förväg och senare byter den andre bort detta namn mot ett nytt efternamn och tar sitt gamla som mellannamn. Då hade de kunnat få precis de namn de vill ha. Ja, reglerna, eller rättare sagt lagen, är onödigt omständlig i dessa fall, men det går att läsa på Skatteverkets hemsida vad som gäller och man kan ju även ringa och fråga om något är oklart.

Till blanketten man fyller i medföljer förklaringar och exempel på hur man fyller i och det hela är så tydligt att vem som helst borde kunna fylla i den korrekt. Men nej då, Johan och Ida ritar glatt dit en egen ruta att kryssa i och tror att det ska fungera på en svensk myndighetsblankett! När de inte får som de vill, eftersom det råkar bryta mot lagen, grinar de ut i tidningen och tillsammans med journalisten skyller de alltihop på nitiska tjänstemän på Skatteverket som "vill hindra dem att heta vad de vill". Buhu. Hur vore det att ta lite eget ansvar och kolla upp i förväg vad som gäller, i stället för att kräva att någon annan ska begå tjänstefel för deras skull? Pinsamt, vuxna människorna och allt.
<ironi>Ja, det är fruktansvärt inkompetent av förvaltningsrätten att inte klara av att läsa på Skatteverkets hemsida vad som gäller. Det är en skandal att förvaltningsrätten bryter mot lagen! Det är inte klokt att förvaltningsrätten inte kan ta lite eget ansvar! Förvaltningsrätten är verkligen pinsam, vuxna människorna och allt! </ironi>
Citera
2011-11-14, 01:49
  #3917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tror nog det där beror väldigt mycke på om det är en stor eller liten stad.

Här hälsar nästan alla på chaffisarna (och chaffisarna hälsar på folk), men dom gånger jag åkt buss mm i större städer så har chaffisarna mest bara blängt på en och varit skitsnea för att jag betalar med kontanter istället för att ha busskort...

Dock så inte tusan strular jag med att ta av mig lurar/solbrillor mm bara för att jag kliver på bussen (skulle vi ju bli stående en vecka så intrasslad som man är i grejjer ), man kan hälsa ändå... (Normala "hälsningen" här i krogarna är typ en nick och ev ett "tja" eller "hejhej")

Råkar vara bekant med fogdön som artikeln handlar om. Det är just ett litet landsbygdsområde där bussarna ofta åker runt helt tomma eller med max 5 passagerare i. Det är även ganska långt mellan husen och på de flesta hållplatser ska ingen varken av eller på. Det är alltså en ganska typisk sträcka där en busschafför både kan spara tid och ge bättre service för passagerarna med lite kommunikation däremellan.
Citera
2011-11-14, 09:38
  #3918
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Detta tycker jag faktiskt var ganska idiotiskt...

http://www.expressen.se/nyheter/1.26...d-skatteverket

Jag är nog benägen att hålla med.

Visst det verkade väldigt krångligt, men det är det säkert av en anledning. Om man verkligen vill byta namn så får man väl göra en ansträngning och se till så att det blir rätt. Just att de ritade dit en egen ruta och trodde att det skulle bli bra, gör dem till idioter.

Vissa blanketter läses ju även elektroniskt, så då skulle dendär rutan de kluddade dit inte noteras över huvudtaget.
Citera
2011-11-16, 11:08
  #3919
Medlem
torrenttobbes avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/14-...ankt-av-118800

Stackars "Linnea" hoppas hon kommer över det.
Eller krävs det att det är bild med för att platsa i tråden?
Citera
2011-11-16, 17:05
  #3920
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Vi vet ju inte om det var något fel eller inte, hon gick ju ändå till en legitim butik och köpte inget "gör-det-själv-silicon" på internet för 80 spänn så jag ser inte varför hon är en idiot. Skönhetsingrepp är ju knappast något ovanligt idag och visst man kan ju ha olika åsikter om det men idioter tycker jag inte de är.
Alla med minsta lilla vett vet om att det alltid föreligger en risk vid onaturliga ingrepp i en människokropp.

Det är därför man inom sjukvården är så sparsam som möjligt med kirurgiska och liknande slag av fysiska ingrepp.

Därför är det ovanstående resnomang bara rena snurren då ett sånt här ingrepp kan gå åt helvete oavsett erfarenhet & kunnande hos den som gör ingreppet och det är därför man i kontraktet skriver in punkter som friskriver en från att ta minsta ansvar för eventuella biverkningar.

Det är därför bara rätt åt kärringhyndan att det gått som det gått, och jag hoppas att mer pack drabbas av slags av spruckna läppar. Obildat jävla slödderpack som tror att en människokropp går att behandla lite hursomhelst utan några som helst negativa reaktioner.
Citera
2011-11-27, 20:34
  #3921
Medlem
Kroulls avatar
Bästa på länge...

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1....-pa-kebnekaise

Citat:
Tidigare hade vi portionerat ut en bit var per dag av vår chokladkaka men nu fanns det fyra rutor var kvar och då tog vi dem.
Citera
2011-11-28, 01:06
  #3922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroull
Bästa på länge...

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1....-pa-kebnekaise

Haha. Vad har de där uppe på ett berg att göra och vad ska de leka bergsbestigare för?
Citera
2011-12-11, 15:20
  #3923
Medlem
Roll8ors avatar
Den söndercurlade ungjävlen "skrek fula ord" år fotbollstränaren och är nu avstängd från träningen. Mamman i tårar.

Komplett snyftartikel med namn och bild på idioten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14058632.ab
Citera
2011-12-11, 16:21
  #3924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Den söndercurlade ungjävlen "skrek fula ord" år fotbollstränaren och är nu avstängd från träningen. Mamman i tårar.

Komplett snyftartikel med namn och bild på idioten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14058632.ab

Aftobladet var ju tvugna att skriva att han har ADHD, annars hade han ju inte fått sympati. Nu försöker ju morsan känna sig kränkt och kräva skadestånd säkert
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback