2013-07-15, 12:04
Bannlyst
Jag vet att vissa åkattraktioner har en övre och mindre gräns, om det handlar om något sådant så är det här helt onödigt. Men om vakten nu verkligen förolämpade de enligt kvinnorna och om de tog åt sig är det självklart förkastligt!
Citera
2013-07-15, 12:04
Medlem
Här kan ni se en miniatyr av attraktionen: http://www.aventyrslandet.se/SWE/Parken.aspx
Det är nummer 21 på kartan.

Kan faktiskt förstå varför man inte vill trycka in tjockisar i den.
Har svårare att förstå hur man kan tillåta paråkning. Det torde vara stor risk att man slår sig på varandra.
Citera
2013-07-15, 12:05
Medlem
Cincinnatis avatar
Vi behöver ett krig i det här landet så folk får lite perspektiv och tänker sig för innan de spelar ut kränktkortet för petitesser och självvållad dekadens. Man får ju skämmas å deras vägnar för att de är oförmögna till att göra det själva.

Ägarens uttalande är såklart patetiskt men man får samtidigt ha förståelse för att han spelar med i de ständiga charaderna som försiggår i Sveriges samhälle för att inte hans verksamhet ska gå en PR-mardröm till mötes.
Citera
2013-07-15, 12:08
Medlem
Jag tror inte att någon av kvinnorna skulle hoppa fallskärm om det stod att man fick väga max 50kilo, varför vill man då ens hoppa på vattenrutschbanan när dom uppenbarligen är för tunga?
säkerhet finns av en anledning!
Citera
2013-07-15, 12:08
Medlem
Nazists avatar
Ja, angående diskussionen om vikten. Jag är lite småsnurrig i skallen för tillfället (sömnbrist) för jag uppfattade gränsen om 150 kg som vikt per person, och jag tolkade det helt ärligt som att kvinnorna vardera vägde närmare 150 kg styck (). Det är ju såklart inte en korrekt bedömning, men den gjordes i all hast. Mindre än hälften av 150 kg väger dock ingen av dem. Troligtvis och uppskattningsvis en bit över 90 kg styck i alla fall. Måhända att de är kortväxta och därför ser stabbigare ut, men det ger ju i så fall credit till vaktens bedömning, som självklart var ingenting annat än en höftning, en uppskattning som vem som helst skulle ha gjort.
Citera
2013-07-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Tycker lite synd om personalen, faktiskt. Man får givetvis välja sina ord när man hanterar fläbbiga medelålders jävla knäckehäxor som bara bryr sig om sig själv och sin egen rätt att vara fet - men vi vet faktiskt inte att personalen sagt att personerna "var för feta".
Faktum är att man lika gärna kan ha sagt "för tunga" eller "ni väger för mycket".

En bedömning som med stor sannolikhet är alldeles korrekt.
Med tanke på att dessa två tjockisar gick ut i media och grinade så vill jag inte ens veta vad vakterna får utstå hela dagarna!
Citera
2013-07-15, 12:10
Medlem
Aimberts avatar
Notera att det har skett olyckor på just den attrationen förr: http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.1703172-flera-olyckor-pa-aventyrslandet

Fotot antyder att viktgränsen överskreds i det fallet. Självklart måste vakten vara extra hård med maxgränsen då.
Citera
2013-07-15, 12:12
Medlem
Vad händer med Sverige???? Hur kan man ens sympatisera med dem tjocka kvinnorna? Gå o träna jävla kossor. Att väga så mycket är helt sjukt. Borde fan sätta dem i skamvrån...
Citera
2013-07-15, 12:17
Medlem
NovaOculuss avatar
Haha, dumheten vet inga gränser.

Att ens ge dessa två feta kossor medialt utrymme är ju befängt, kan det till och med vara så att Aftonblaskan faktiskt parodiserar dem?

Vakten agerade rätt, vad hade hänt om hon faktiskt hade skickat iväg inte bara en, utan två av dessa blåvalar och någon annan senare hade skadat sig?

Får lite WT-vibbar av bilden, men det är en annan del av denna skitartikel.
Citera
2013-07-15, 12:18
Medlem
Esposito1887s avatar
Obegripligt att man väljer att gå ut i pressen för en sådan sak. De SKÄMMER ut sig!

Vakten har ju dock solklart hanterar fallet på fel sätt. Att kalla gäster för "feta" är givetvis inte snyggt vad man än tycker om överviktiga.

Parkägaren hanterar fallet helt rätt. Ber om ursäkt och säger att de skall kompensera. På det sättet begraver man incidenten snabbast och drar på sig minst "badwill". Snyggt!
Citera
2013-07-15, 12:20
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Notera att det har skett olyckor på just den attrationen förr: http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.1703172-flera-olyckor-pa-aventyrslandet

Fotot antyder att viktgränsen överskreds i det fallet. Självklart måste vakten vara extra hård med maxgränsen då.

Inte bara fotot antyder det:

"Vi kom nästan högst upp på väggen och flottet roterade så att jag åkte baklänges ner"

Jag skulle tro att denna form av 'felskrivning' är medveten.
Citera
2013-07-15, 12:21
Medlem
LitePotatiss avatar
Hahaha! Påminner mig om Stina.
Kom det som en nyhet att dem var överviktiga? Varför tror de ens att de ska få åka ett skit när de väger 150 pannor.

– De sa det inte var första gången som en vakt hade sagt så här, säger Catrine Berling.
Nej men precis, kan det ligga något i de vakterna säger?

Dessa människor verkar tro att man har rätt till precis allt trots att de är fet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in