Citat:
Mina funderingar kanske redan kommit upp i tråden men kan tyvärr inte läsa ikapp allt sedan jag var här inne sist.
Finns det en utgång på baksidan huset från källaren och går hissen ner till källarplanet?
Här är en del som åker ut och tittar i bl a brunnar (om jag inte minns fel). Hur vet alla andra att det inte är GM eller en nära vän till denne som skriver att ett ställe är avsökt?
Finns det en kyrkogård med någon nygrävd grav/minneslund på lagom avstånd från bostaden? Är någon av de häktade eller GM bekant med någon kyrkogårds- eller parkarbetare? Finns det någon park i närheten där man nyligen grävt för att t ex plantera buskar? Jag skulle inte köra omkring med ett BO, finns en risk att av olika orsaker bli stoppad eller att få stopp på bilen. Tror att platsen för bilbranden är till för att leda åt fel håll.
Finns det en utgång på baksidan huset från källaren och går hissen ner till källarplanet?
Här är en del som åker ut och tittar i bl a brunnar (om jag inte minns fel). Hur vet alla andra att det inte är GM eller en nära vän till denne som skriver att ett ställe är avsökt?
Finns det en kyrkogård med någon nygrävd grav/minneslund på lagom avstånd från bostaden? Är någon av de häktade eller GM bekant med någon kyrkogårds- eller parkarbetare? Finns det någon park i närheten där man nyligen grävt för att t ex plantera buskar? Jag skulle inte köra omkring med ett BO, finns en risk att av olika orsaker bli stoppad eller att få stopp på bilen. Tror att platsen för bilbranden är till för att leda åt fel håll.
Faktum är att det vet man ju inte. Inte heller att GM/medhjälpare läser och utnyttjar tipsen här inne...
När det gäller nygrävda gravar på begravningsplats, så krävs det nog att mordet var planerat. Men min släkting (som jobbade som "dödgrävare") har faktiskt fått ett anbud av en kille som ville göra sig av med kärringen (för en herrans massa år sedan). Han sade nej och hon lever fortfarande...
Kärringen hade hållt en mille åt honom när han satt inne för brottet och när han kom ut var bara 100 lakan kvar... Men som sagt hon lever än, så hon har väl jobbat av skulden på något vis