2013-07-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Mina funderingar kanske redan kommit upp i tråden men kan tyvärr inte läsa ikapp allt sedan jag var här inne sist.

Finns det en utgång på baksidan huset från källaren och går hissen ner till källarplanet?

Här är en del som åker ut och tittar i bl a brunnar (om jag inte minns fel). Hur vet alla andra att det inte är GM eller en nära vän till denne som skriver att ett ställe är avsökt?

Finns det en kyrkogård med någon nygrävd grav/minneslund på lagom avstånd från bostaden? Är någon av de häktade eller GM bekant med någon kyrkogårds- eller parkarbetare? Finns det någon park i närheten där man nyligen grävt för att t ex plantera buskar? Jag skulle inte köra omkring med ett BO, finns en risk att av olika orsaker bli stoppad eller att få stopp på bilen. Tror att platsen för bilbranden är till för att leda åt fel håll.

Faktum är att det vet man ju inte. Inte heller att GM/medhjälpare läser och utnyttjar tipsen här inne...

När det gäller nygrävda gravar på begravningsplats, så krävs det nog att mordet var planerat. Men min släkting (som jobbade som "dödgrävare") har faktiskt fått ett anbud av en kille som ville göra sig av med kärringen (för en herrans massa år sedan). Han sade nej och hon lever fortfarande...
Kärringen hade hållt en mille åt honom när han satt inne för brottet och när han kom ut var bara 100 lakan kvar... Men som sagt hon lever än, så hon har väl jobbat av skulden på något vis
Citera
2013-07-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det söks redan längs Kabelvägen. Har du några fler tips?

Har sökts eller ska sökas? Jag läste någonstans att MPS skulle ge sig på detta område. Väghelvetet är 8,5 km långt, så det görs inte i brådrasket...

Om GM känner till denna väg har den i alla fall fördelen att det finns gömställen och man kan också "transportera" sig osedd på den. En av flera bra kandidater
Den hänger dessutom (nästan) ihop med "kräftdammsvägen" som kan gå vidare till Flo. Detta är en fullt möjlig "tripp" som ger möjligheter till gömställen + att det blir på rutten upp mot Flo Klev.

Fler tips: är man i detta området och kör så finns det grusvägar åt alla håll. Från Frambo (där DB hade bekanta?) med närområde går det att köra miltals på olika vägar i skogarna. Jag har kört de flesta av dem och man kommer alltid ut på asfalterade vägar - till slut, men man vet inte alltid var
Citera
2013-07-15, 18:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Har sökts eller ska sökas? Jag läste någonstans att MPS skulle ge sig på detta område. Väghelvetet är 8,5 km långt, så det görs inte i brådrasket...

Om GM känner till denna väg har den i alla fall fördelen att det finns gömställen och man kan också "transportera" sig osedd på den. En av flera bra kandidater
Den hänger dessutom (nästan) ihop med "kräftdammsvägen" som kan gå vidare till Flo. Detta är en fullt möjlig "tripp" som ger möjligheter till gömställen + att det blir på rutten upp mot Flo Klev.

Fler tips: är man i detta området och kör så finns det grusvägar åt alla håll. Från Frambo (där DB hade bekanta?) med närområde går det att köra miltals på olika vägar i skogarna. Jag har kört de flesta av dem och man kommer alltid ut på asfalterade vägar - till slut, men man vet inte alltid var

Det söktes längs Kabelvägen i går, och enligt uppgift i tråden ska det sökas där i morgon. Du råkar inte ha koll på om det finns dammar eller tjärnar som kunde passa som dumpningsplatser i dom här skogarna?
Citera
2013-07-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Quarrel svarade på detta igår kl 14:21. Så här skrev hen då:

"för att ta sig till källaren med hiss så krävs en nyckel, man sätter i nyckeln i hissen och väljer källarplan), via trappan går det inte alls. Tar man inte hissen så måste man ut och runt huset för att gå in från bottenvåningen (typ ingång till cykelkällare, tvättar man så använder man nyckeln i hissen om man inte vill släpa runt tvätten utomhus)."

Ja och det har tidigare nämnts i tråden att dörren inte var av automatiskt lås, att GM hade nycklar då polisen fick bryta upp dörren.
Men blodspåren vid entrén bekräftar ju att ingen källarväg har tagits.
Citera
2013-07-15, 18:10
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Nej, det är hunduppfödning i det huset där borta.

Enligt uppgift är DB intresserad av hunduppfödning och har avlat egna pitbulls. Men detta bör följas upp. Det framgick av hans egna facebook.
Citera
2013-07-15, 18:15
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Enligt uppgift är DB intresserad av hunduppfödning och har avlat egna pitbulls. Men detta bör följas upp. Det framgick av hans egna facebook.

De Kanske har dumpat kroppen hos hundarna eller det kanske är för långsökt.
Citera
2013-07-15, 18:35
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
De Kanske har dumpat kroppen hos hundarna eller det kanske är för långsökt.

Det är det nog. Ingen som nappade sist det var på tal...
Som jag förstod det, så var det en tjej som fick valpar efter DB:s hanhund. Han hade inte valparna själv, då han inte äger någon tik. Kan ju vara så att uppfödaren i huset har köpt en parning av DB.
Citera
2013-07-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Faktum är att det vet man ju inte. Inte heller att GM/medhjälpare läser och utnyttjar tipsen här inne..:

Tänkte på det igår faktiskt. Tänk om en medhjälpare eller GM gjort så vi tycker han är duktig med att kolla upp saker. När/om vi träffar rätt på ställe så erbjuder sig denna i våra ögon hjälte att kolla stället. Allt han gör är att skriva att han varit där och hittade inget och då avfärdar vi stället. Nu tror jag inte att polisen eller mps bryr sig om vad vi avfärdat eller inte men det skulle kunna hindra oss att hjälpa till med att hitta kroppen. Jag menar vi brainstormar fram ställen som kanske aldrig blir kollade annars. En risk man får ta förmodar jag.
Citera
2013-07-15, 18:48
Medlem
Är det verkligen bekräftat att tidningsbudet inte sett något blod? Är det någon som frågat? Det jag hörde sist var att SvD delats ut vid 6-tiden och att tidningsbudet inte rapporterat något blod, vad man vet.
Citera
2013-07-15, 18:51
Medlem
Tomterumpas avatar
Citat:
Var det nån som kollade upp kompost containern på Västra Tunhems kyrkogård?
Hej flashback, har följt tråden men inte reggat mig förens nu.

Ja, har varit där å kikat, containern ser man ju inte mycket i men den luktar inget annat än sopor, hade det legat en kropp där hade den väl troligtvis luktat en del.
Komposten är ganska stor men jag såg iaf inget som såg grävt ut, det har ju fyllts på rätt så mycket gräs också så på den ytan ser man inget annat än gräs. Enligt personal jag pratade med så hade dom kollat över om någon kunde tänkas ha grävt i nygrävda ytor men dom hade inte kunnat upptäcka något sådant. Detta hade dom kollat dagarna efter det bivit känt att polisen sökte på Hunneberg.
Citera
2013-07-15, 18:57
Bannlyst
Citat:
Tack, vet du om det ligger öde eller?
Ja den står bara och väntar på att rivningskulan ska göra sitt. Finns lite bilder här och där och det ser fallfärdigt ut. Jag har inga planer på att gå in där själv. Kan tänka mig att det händer ett och annat där efter mörkrets inbrott.
Citera
2013-07-15, 19:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomterumpa
Hej flashback, har följt tråden men inte reggat mig förens nu.

Ja, har varit där å kikat, containern ser man ju inte mycket i men den luktar inget annat än sopor, hade det legat en kropp där hade den väl troligtvis luktat en del.
Komposten är ganska stor men jag såg iaf inget som såg grävt ut, det har ju fyllts på rätt så mycket gräs också så på den ytan ser man inget annat än gräs. Enligt personal jag pratade med så hade dom kollat över om någon kunde tänkas ha grävt i nygrävda ytor men dom hade inte kunnat upptäcka något sådant. Detta hade dom kollat dagarna efter det bivit känt att polisen sökte på Hunneberg.
Välkommen till Flashback!

Tack för det beskedet. Då kan en till tänkbar fyndplats strykas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in