2013-07-15, 15:40
Medlem
Decrypters avatar
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2250074-inget-brott-bakom-sjuntorpsbranden
Citera
2013-07-15, 15:43
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Har kommit det uppgifter om när larmades polisen den 30/6 för den utbrända bilen?

Hur polisen larmats/tipsats/funnit bilen vågar jag inte svara för. Däremot tror jag inte att det varit något 112-samtal, eftersom att man då blandat in bråndkåren vid bilbranden. Jag kan gå i god för att brandkåren inte fått något larm om bilbranden på berget.
Citera
2013-07-15, 15:43
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2250074-inget-brott-bakom-sjuntorpsbranden
Lite citat så slipper alla klicka sig vidare för att få veta vad ditt inlägg handlar om.

Citat:
På tisdagskvällen i förra veckan började det brinna i ett grisstall på en gård i Sjuntorp.
Citat:
Utredningen visade att inget brott låg bakom händelsen och polisen har lagt ner utredningen. Orsaken till branden var troligen att stallarnas fläktar blivit överhettade.
Citera
2013-07-15, 15:44
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Ibland känns juridiken ganska gammalmodig och inskränkt, men med dagens teknik och labbkunskaper tycker jag att man bör tänka om..

Om nu inte Id* hittas, så kanske det här fallet blir en vändpunkt? Om det nu är så mycket blod som det skrivs om och man hittar spår från GM i blodet, så kan det kanske räcka för att fälla GM trots allt? Vi får hålla tummarna! Domstolar har ju fått tänka om tidigare.
Citera
2013-07-15, 15:48
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Det har varit mycket prat om den här kräftdammen: är det samma damm som omnämnts i direkt anslutning till Kabelvägen? Den damm som någon jägare ska ha tipsat MPS om under gårdagens sök? För jag får inte ihop det alls med kartan som Q uppdaterar, men det kanske är jag som har bristande kunskaper i hur man läser en sådan?

(Kartan är dessutom väldigt plåttrig med allehanda relevant och irrelevant information utmarkerad)

Eller är den damm som besökts, och fotograferats, en helt annan damm än den som ska ligga invid en jaktstuga vid Kabelvägen?

Nej det är inte samma damm. den vid jaktstugan vid ett torp har jag fått uppgift om finns enligt Pm rivspår från en bil har man sett på den lilla ängen framför dammen som är en upphöjning (vallad)
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-15 kl. 15:53.
Citera
2013-07-15, 15:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ganska långt till vänster. Öster om Essunga. Där har du ritat in en liten väg upp till en gård.
Tryfckelsnisse har varit framme. Den är borta nu.
Citera
2013-07-15, 15:50
Medlem
Någon som vet om MP eller Polisen har sökt av området runt gamla vägen som går parallellt med nya vägen (Trollhättan-Grästorp) .Innan avfarten till Norra Björke.
Citera
2013-07-15, 15:53
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufina
Tänk på att de personer ni försöker kontakta eller tar kontakt med i er "privatspaning" kan vara bekanta/vänner till eventuella gärningsmän!

Mina funderingar kanske redan kommit upp i tråden men kan tyvärr inte läsa ikapp allt sedan jag var här inne sist.

Finns det en utgång på baksidan huset från källaren och går hissen ner till källarplanet?

Här är en del som åker ut och tittar i bl a brunnar (om jag inte minns fel). Hur vet alla andra att det inte är GM eller en nära vän till denne som skriver att ett ställe är avsökt?

Finns det en kyrkogård med någon nygrävd grav/minneslund på lagom avstånd från bostaden? Är någon av de häktade eller GM bekant med någon kyrkogårds- eller parkarbetare? Finns det någon park i närheten där man nyligen grävt för att t ex plantera buskar? Jag skulle inte köra omkring med ett BO, finns en risk att av olika orsaker bli stoppad eller att få stopp på bilen. Tror att platsen för bilbranden är till för att leda åt fel håll.
Citera
2013-07-15, 15:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja det är en annan damm vid ett torp har jag fått uppgift om. enligt Pm rivspår från en bil på den lilla ängen framför dammen som är en upphöjning (vallad)
Kan det ha varit den som benämdes "lilla nordsjön" här igår?
Det låter så på beskrivningen.
Citera
2013-07-15, 16:04
Medlem
Mouchinos avatar
Var det nån som kollade upp kompost containern på Västra Tunhems kyrkogård?
Citera
2013-07-15, 16:19
Medlem
Mouchinos avatar
http://ttela.se/nyheter/sverige/1.2250133-missing-people-startar-dykarlag
Citera
2013-07-15, 16:28
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
http://ttela.se/nyheter/sverige/1.2250133-missing-people-startar-dykarlag
Då borde de ju ha några kunniga instruktörer, att sätta in nu?
Det finns väl hundratals dykare i thn, att efterfråga som frivilliga.
Fast MPS kanske har startat en kör i thn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in