2013-07-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
haha var med om det igår , blev fan tokig!
Jafan, det är inte kul någonstans. Självutnämnda vägpoliser inte är inte mycket roligare.
Citera
2013-07-11, 02:22
Medlem
Folk som har mottrafikanter istf medtrafikanter. Jävla cp-mongon som fått sitt körkort på Legoland ifall de nu ens har något.
Citera
2013-07-15, 11:43
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
haha var med om det igår , blev fan tokig!
Och som börjar blinka med helljuset när man ändå kör om!
Citera
2013-07-15, 11:45
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
- Folk som tror att de kommer fram till sin destination snabbare om de ligger 10 cm bakom en.
- Folk som kör sinnessjukt långsamt och inte kör in till kanten så att man kan köra om
- Folk som inte saktar ner vid möte på en smal väg
- Folk som inte går ut i kanten vid möte och tar för givet att den andra ska göra det. Värt att tilläggas är att ofta i dessa situationer så skulle vi frontalkrocka om jag håller samma position som den mötande.
- Folk som kör om en för att lägga i sig i fickan mellan mig och framförvarande bil, bra tänkt där.
Om du ligger i en rad på säg 4 -5 bilar, den som ligger först är en väglus av rang, medan ni andra är för mesiga för att köra om. Hur tycker du jag ska bete mig för att ta mig förbi?
Givetvis börjar jag plocka er efterhand som vägen tillåter.
Citera
2013-07-15, 13:35
Medlem
Folk som ligger kvar i vänsterfilen på motorvägen när de ej längre kör om någon.

Folk som tror det är stopplikt in i rondeller(fan, stanna inte om det är fritt!).

Folk som inte håller avstånd! Seriöst! Det är säkrare att ligga i 150 på motorvägen med 100 meter till bilen framför än att ligga i 110 med 10 meter till bilen framför. Och 10 meter verkar vara enormt mycket för en del, dom ska ligga en eller 2 meter bakom! Blir frestad att trycka huvudet mot nackstödet och bromsa hårt bara för att.

Folk som inte kör, alt låångsamt tuffar iväg i gåhastighet när det blir grönt, så bara 2-3 bilar hinner förbi innan det blir rött.

Folk som kör ut framför en utan att använda eventuell vägren så man själv får sakta ner till 30 eller så när det är 90.
Citera
2013-07-15, 13:51
Medlem
sowahs avatar
*Cyklister som inte fattar att man ska hålla sig på sin jävla cykelbana.

*Människor som fortfarande inte fattat att man blinkar UT ur rondellen, bojkott på vänsterblinkers i rondell tills folk lär sig.

*Folk som kör för sakta eller inte gasar upp tillräckligt snabbt i den hastigheten som är angiven på vägen.

Ah just det, glömde

*Folk som inte blinkar vid filbyte.
Senast redigerad av sowah 2013-07-15 kl. 13:59.
Citera
2013-07-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Folk som kör om på motorvägen, fast man ligger i redan 120 km/h som hastighetsbegränsningen är satt på!

ehmmm vf stör det dig?

Du kör på din sida och de på sin.

Ni är knappt nära varandra.
Citera
2013-07-15, 17:06
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
ehmmm vf stör det dig?

Du kör på din sida och de på sin.

Ni är knappt nära varandra.

Vet inte, finner det bara ibland provocerande på något sätt, varför inte bara
hålla 120 km/h när det är 120 km/ vad är grejen med att köra fortare?

Men visst, jag kanske är lite löjlig. (Dont get angry please)

Oftast när det är någon affärs nisse i en dyr stads jeep som ska plöja om i 140 km/h
då blir jag lite störd, ''jag har en dyr bil och kostym, här ska jag fram'' typ
Citera
2013-07-16, 01:10
Medlem
kedjuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
*Cyklister som inte fattar att man ska hålla sig på sin jävla cykelbana.

*Människor som fortfarande inte fattat att man blinkar UT ur rondellen, bojkott på vänsterblinkers i rondell tills folk lär sig.

*Folk som kör för sakta eller inte gasar upp tillräckligt snabbt i den hastigheten som är angiven på vägen.

Ah just det, glömde

*Folk som inte blinkar vid filbyte.
Med tanke på att landets alla körskolor lär ut att man SKA blinka vänster vid vänstersväng innan man blinkar ut så är detta inte alls konstigt. Detta är antagligen vad "folk" lärt sig.
Citera
2013-07-16, 01:38
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedjus
Med tanke på att landets alla körskolor lär ut att man SKA blinka vänster vid vänstersväng innan man blinkar ut så är detta inte alls konstigt. Detta är antagligen vad "folk" lärt sig.
Man kan gott blinka också även om man nu blinkar vänster. Allra mest irriterande är folk som fortfarande har vänsterblinkersen igång när man är ute ur rondellen, betyder inte vänster att man ska vänster och inte ut ur rondellen?

EDIT: Med andra ord. Vad jag menade var att det slarvas med utblinkningen, man ska blinka både vänster och när man ska ut.
Citera
2013-07-16, 10:43
Medlem
dayweeds avatar
Bilister som kör ut framför en i vänster körfält när man precis påbörjat en omkörning (Vit Audi förstås!)
Citera
2013-07-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Vet inte, finner det bara ibland provocerande på något sätt, varför inte bara
hålla 120 km/h när det är 120 km/ vad är grejen med att köra fortare?

Men visst, jag kanske är lite löjlig. (Dont get angry please)

Oftast när det är någon affärs nisse i en dyr stads jeep som ska plöja om i 140 km/h
då blir jag lite störd, ''jag har en dyr bil och kostym, här ska jag fram'' typ

hmm naah im not mad, undra bara ifall det var ngt jag hade missat :P

men visst vf köra över 120 ingen nytta alls :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in