2013-07-15, 14:15
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Ni är då riktiga fånar!!....tacka fan för att kvinnorna ha rätt att bli förbannade om får kränkande behandling på ett nöjesfält. Ni har ju ingen aning om hur mycket kvinnorna väger ihop, om dom väger c:a 72 kg var så kan dom åka tillsammans om gränsen är 150 kg. Ni vet väl inte hur långa dom är, dom kan vara c:a 1,60 långa, och då är dom ändå överviktiga, men dom väger ändå under 150 kg tillsammans, så vaddå? Dessutom ser man alltid mer överviktig ut på bild. Vilka idioter ni är!!!!

Ja för att ta en chansning när de kan bli allvarligt skadade är så mycket bättre. Antingen är du en av de två tungviktarna, eller så känner du dig träffad. Men som man säger "Safety first". Att bli kränkt för att man är fet är inget man ska ha en rättighet att gnälla över, det är något som man gör själv. Även om han "gener" för det hela så är det bara att röra på arslet och försöka igen nästa år.
Senast redigerad av shotacat 2013-07-15 kl. 14:17.
Citera
2013-07-15, 14:24
Medlem
Pusts avatar
Finns även gott om icke-feta människor som tillsammans inte hade klarat av maxgränsen 150 kg. Som någon skrev tidigare väger de flesta vuxna män över 75 kg. Jag ser inte vad man ska vara kränkt över.
Citera
2013-07-15, 14:25
Medlem
Casings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
I vilket friskt samhälle får man kompensation för att vara fet? Jösses.

Inget, men i ett skadat samhälle så får man tydligen det... Sverige...
Citera
2013-07-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Ja för att ta en chansning när de kan bli allvarligt skadade är så mycket bättre.

72+72 är 144 och under 150 (för dom som kan räkna är det 6 kg som skiljer)

Citat:
Antingen är du en av de två tungviktarna, eller så känner du dig träffad.

Faktiskt inte du!

Citat:
Men som man säger "Safety first". Att bli kränkt för att man är fet är inget man ska ha en rättighet att gnälla över, det är något som man gör själv.

Ingen har rätt att kränka andra bara för att dom är överviktiga eller feta, du verkar vara sadistiskt lagd, ingenting att skryta över, hellre att du får skit för den åkomman, för då kränker du andra.

Citat:
Även om han "gener" för det hela så är det bara att röra på arslet och försöka igen nästa år.

Att vara empatistörd är väl inget att skryta med i alla fall..känn dig träffad....
Citera
2013-07-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det tror jag med, lite dåligt att utnyttja deras oskuldsfulla dumhet.

De gör för övrigt ett riktigt självmål när de anför argumentet att deras män minsann vägde över 150 kg och fick åka.... De här frodiga damerna är bra på att dra slutsatser, men lite sämre på analys.
Det är väl ingen vild gissning att damernas fokus ändrats om deras män råkat ut för en incident... Nu tror jag det finns lite säkerhetsmarginal, men viktbegränsningens syfte är ju inte att "skoja" med överviktiga utan att förhindra olyckor. Om de uppgifter som hitintills framkommit i tråden stämmer så ljuger eller överdriver journalisten.

Har för mig att tidningarna publicerade en liknande historia för något år sedan om en man som inte fick åka en karusell på Liseberg för att bältet inte gick att spänna runt magen.
Citera
2013-07-15, 14:35
Medlem
Kul att dom har barnen framför sig på bilden för att gömma deras äckligt feta kroppshydda.

Ställ fram en åg brevid attraktionen så är problemet löst.
Citera
2013-07-15, 14:38
Medlem
Tob-i-ass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Jag försöker verkligen första hur människor som dessa tänker, men det gar bara inte att föreställa sig. Om jag är sa pass fet att jag blir nekad att aka en badring eller bergochdalbana, vad skulle min reaktion vara? Om det klart och tydligt star en maxvikt och jag med rage överskrider den borde jag helt enkelt skita i att aka den och ägna mig at ngt annat.

Steget att ringa upp Aftonbladet och grata ut över det är väldigt väldigt langt iväg. Att dessutom ställa upp pa ett sinnessjukt osmakligt jävla bildspel där man vräker fläsket omkring sig i Sveriges största kvällstidning är sapass efterblivet att man häpnar.

Hade jag varit så fet att jag blivit nekad något sånt här hade jag nog skämts ganska mycke och gått därifrån utan en diskussion att göra mig ännu mer löjlig. Hade definitivt inte ringt till någon så mer folk fick veta helst så få som möjligt.
Citera
2013-07-15, 14:41
Medlem
shotacats avatar
Citat:

Faktiskt inte du!

Ingen har rätt att kränka andra bara för att dom är överviktiga eller feta, du verkar vara sadistiskt lagd, ingenting att skryta över, hellre att du får skit för den åkomman, för då kränker du andra.

Att vara empatistörd är väl inget att skryta med i alla fall..känn dig träffad....

Jag känner empati för folk som förtjänar det, det är inte så att jag anser att det är rätt att skrika ut "Kolla på tjockisarna" (Vilket är exakt vad som händer när de gråter ut i AB). Men är man fet så får man vara medveten om att man är det och att det finns begränsningar med det.

Utom det så "uppskattade" de att de inte vägde 75 var, men visst, låt dem åka skiten och bryta nacken om de vill de, för det är mycket bättre antar jag.
Citera
2013-07-15, 14:49
Medlem
Du måste vara totalt intelligensbefriad eller synskadad om du tror dessa flodhästar väger 72kg/st. Hoppas verkligen att det blir dyrare för övergödda suggor på offentliga tillställningar med tanke på hur djävla illa dessa luktar och ser ut.

Citat:

Faktiskt inte du!

Citera
2013-07-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Jag känner empati för folk som förtjänar det, det är inte så att jag anser att det är rätt att skrika ut "Kolla på tjockisarna" (Vilket är exakt vad som händer när de gråter ut i AB). Men är man fet så får man vara medveten om att man är det och att det finns begränsningar med det.

Utom det så "uppskattade" de att de inte vägde 75 var, men visst, låt dem åka skiten och bryta nacken om de vill de, för det är mycket bättre antar jag.

Om dessa tjejer nu väger under 150 kg tillsammans, så vad fan har någon att göra med deras övervikt då???? Det är så förbannat korkat att gnälla över det, som inte har med saken att göra. Dom kan mycket väl väga runt 70 kg var och ändå vara överviktiga om dom är kortväxta. Du och andra träspån vill bara ha ett tillfälle att spy skit över någon för att det är så kul, ingen annan orsak behövs.
Citera
2013-07-15, 14:58
Medlem
Ainds avatar
Fy fan vad patetiskt. Dålig journalistik dessutom.

Fick nyss detta länkat till mig:
http://www.halmstadbladet.se/
Kan vara det roligaste jag någonsin läst.
Citera
2013-07-15, 15:00
Medlem
Pusts avatar
Citat:

Det är knappast empatistört att gnälla på fetton. Vad som är empatiskt är att gnälla så att de förstår att de bör gå ner i vikt. Genom att göra det markerar man, medvetet eller undermedvetet, att man inte vill att de ska få diabetes och dö i förtid. De flesta av dem saknar självinstinkt och anser att de inte är så feta som "man kan tro". Jag är ex-fetto själv och vet således vad jag talar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in