2013-07-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZacheZ
Jag sommarjobbar som badvakt på Halmstad äventyrsland och stod precis jämte den badvakt som sade till kvinnorna precis när det hände. Vi såg direkt när kvinnorna kom upp att de vägde runt 80-90, vilket tillsammans blir över viktgränsen. Vi har fått klara instruktioner samt erfarenhet av att personer som är så stora absolut inte ska åka tillsammans i EN ring, än mindre tillsammans i just den bana, som ses på bilden (blåvit) då det är många tjockisar som trillar ut och slår sig.

Badvakten i fråga gjorde inte det minsta fel. Hänvisade till viktgränsen och erbjöd dem att åka var för sig på en egen ring. Artikeln är full av felcitat, ordet fet (eller något liknande) användes aldrig. De fick endast höra att vi inte vågar släppa iväg dem tillsammans för deras egen säkerhet på grund av viktgränsen.

Att chefen nästan går ut och halshugger badvakten i artikeln är ju helt fruktansvärt och jag ska fan skälla ut honom för det. Får det några följder för badvakten (som felfritt gjorde sitt jobb) kommer även jag gå till media och då sitter han troligen ännu värre i skiten än vad han gör nu.

Är det möjligt el. ens värt det att skriva till Aftonhoran för att berätta hur det verkligen gick till? Dessa kvinnor har berättat en otroligt felaktig version av historien...

Så att de blev ombedda att åka i var sin ring var tillräckligt för att de skulle bli så upprörda att de gick till tidningen..?

Hur reagerade de där och då?
Citera
2013-07-15, 13:16
Medlem
[quote=ZacheZ|44325566]Jag sommarjobbar...QUOTE]

Du bör redigera ditt inlägg om du vill behålla ditt sommarjobb, tror jag.
I detta läge bör du tänka på dig själv och inte kritisera din chef, som sannolikt gör de uttalanden som han anser vara affärsmässigt bäst.
Vad han egentligen tycker kommer ni få veta senare.

Givetvis har han all förståelse för sina anställda och förstår att man måste stoppa fläskbomber från att åka i banor gjorda för mindre personer.
Citera
2013-07-15, 13:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag håller med här. Jag har också varit överviktig och VET att det är jobbigt och generande. Däremot förstår jag mig inte på sådana här personer som går till media? Som sagt vet jag hur generande det är i en publik situation när ens vikt "kommer ivägen" jag vill inte ens tänka på hur mycket jag skämts om sveriges största tidning skrivit om det..

Dom hoppas väl på att få "kompensation" för den fruktansvärda, diskrimenerande "kränkningen" dom utsatts för.
Citera
2013-07-15, 13:19
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
kortare och ser mulligare ut, säger hon.
Citat:
ser mulligare ut
Citat:
mulligare

Båda ser ut som grisar, det där inte mulligt, det där är fetma.
Tråkigt att man inte kan inse hur fet man är och sedan blir förolämpad när någon påpekar det, ta det som en positiv sak och börja banta.
Citera
2013-07-15, 13:20
Medlem
Moffegrevs avatar
Jag försöker verkligen första hur människor som dessa tänker, men det gar bara inte att föreställa sig. Om jag är sa pass fet att jag blir nekad att aka en badring eller bergochdalbana, vad skulle min reaktion vara? Om det klart och tydligt star en maxvikt och jag med rage överskrider den borde jag helt enkelt skita i att aka den och ägna mig at ngt annat.

Steget att ringa upp Aftonbladet och grata ut över det är väldigt väldigt langt iväg. Att dessutom ställa upp pa ett sinnessjukt osmakligt jävla bildspel där man vräker fläsket omkring sig i Sveriges största kvällstidning är sapass efterblivet att man häpnar.
Citera
2013-07-15, 13:20
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom hoppas väl på att få "kompensation" för den fruktansvärda, diskrimenerande "kränkningen" dom utsatts för.

Hur girig är man då? Vore jag i deras sits hade jag betalat för att slippa vara med i tidningen
Citera
2013-07-15, 13:24
Medlem
kloudss avatar
Citat:
Jag sommarjobbar som badvakt på Halmstad äventyrsland och stod precis jämte den badvakt som sade till kvinnorna precis när det hände. Vi såg direkt när kvinnorna kom upp att de vägde runt 80-90, vilket tillsammans blir över viktgränsen. Vi har fått klara instruktioner samt erfarenhet av att personer som är så stora absolut inte ska åka tillsammans i EN ring, än mindre tillsammans i just den bana, som ses på bilden (blåvit) då det är många tjockisar som trillar ut och slår sig.

Badvakten i fråga gjorde inte det minsta fel. Hänvisade till viktgränsen och erbjöd dem att åka var för sig på en egen ring. Artikeln är full av felcitat, ordet fet (eller något liknande) användes aldrig. De fick endast höra att vi inte vågar släppa iväg dem tillsammans för deras egen säkerhet på grund av viktgränsen.

Att chefen nästan går ut och halshugger badvakten i artikeln är ju helt fruktansvärt och jag ska fan skälla ut honom för det. Får det några följder för badvakten (som felfritt gjorde sitt jobb) kommer även jag gå till media och då sitter han troligen ännu värre i skiten än vad han gör nu.

Är det möjligt el. ens värt det att skriva till Aftonhoran för att berätta hur det verkligen gick till? Dessa kvinnor har berättat en otroligt felaktig version av historien...
Misstänkte något i denna stil.
Citera
2013-07-15, 13:26
Medlem
Spadess avatar
Detta konstanta daltande med feta. De flesta är feta för att de inte har någon självkontroll eller riktigt lata. Visst, folk kan få vara feta om dom vill fast det kostar samhället en hel del pengar i slutändan men då ska de inte gråta varje gång dessa petitesser sker. De ska inte ens klaga om någon säger det rakt ut.

Det är de som försatt sig i situationen. Det roliga är att tjockisarna ofta är väldigt snabba på att kommentera om någon annan är smal. Vad är skillnaden?
Citera
2013-07-15, 13:30
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Läs mitt inlägg ovan, så var inte alls fallet. De erbjöds att åka i varsin båt, som de inte ens skulle behöva hämta upp själva. Inte heller användes något som helst kränkande ord.

Hade de tänkt att åka BÅDA i en båt?!? Herre min skapare! Jag trodde vakten hade förbjudit dem att ens åka var för sig.
Citera
2013-07-15, 13:39
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemiJjurgen
Underbar "nyhet" att vakna till. Humortråden om balder-stina med tillhörande photoshopkreationer är en av flashbacks bästa. Ser fram emot nåt liknande

Fast det kräver att någon startar en tråd i humor

Klassiker
Senast redigerad av videosvar 2013-07-15 kl. 13:43.
Citera
2013-07-15, 13:39
Medlem
Vigores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Obegripligt att man väljer att gå ut i pressen för en sådan sak. De SKÄMMER ut sig!

Vakten har ju dock solklart hanterar fallet på fel sätt. Att kalla gäster för "feta" är givetvis inte snyggt vad man än tycker om överviktiga.

Håller med dig! Om jag själv hade varit rätt bra överviktig och blivit nekad en ball åkattraktion så hade jag nog bara skrattat bort det och blivit lite röd om kinderna. Men det känns som att vissa överviktiga (i viss mån också handikappade) alltid ska hävda sin rätt och ställa till med scener så fort dom inte får göra något som en normaltränad får göra.

Nä, man ska bestiga mount everest, hoppa bungy jump och all möjlig skit bara för att just detta inte går, pga deras egna säkerhet. Att sedan lipa ut i pressen i hopp om kompensation (ett par mjukglassar och ett åkband?) och bli utfläkta inför hela Sverige för en sån här sak överstiger mitt förstånd..
Citera
2013-07-15, 13:40
Medlem
SlurpareNs avatar
Måste säga att det är ganska tråkigt att se hur skev syn en del feta människor har, kalla sig själv för mullig när man är ett jävla berg. Antar att man måste leva i någon sorts förnekelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in