2013-07-15, 13:41
Medlem
eternussermos avatar
Riktig snyfthistoria och det skulle förvåna mig mycket om de inte väger MINST 160kg tillsammans. Kanske dags att sätta dit en våg så att de som kommer ihåg sin vikt som 18-åringar kan få se sanningen i vitögat.
Citera
Medlem
TransitGlorias avatar
Igen! Underbart.

Jag börjar undra om inte matmissbrukare i Sverige får den uppdämda empati man borde känt för heroinister men inte vågar eftersom det är ett fult missbruk jämfört med att tröstäta 24/7? När skrev Aftonbladet senast en snyftis om en tandlös pundare som inte ens är välkommen på Centralstationens toalett, äventyrsland kan de bara drömma om.

Att det var två kvinnor gör inte saken lättare (heh) då de automatiskt blir befriade från allt ansvar och beskyddade från all negativ självinsikt. Om flodhästduon mot förmodan hade förstått att de inte alls var "mulliga" utan sjukligt överviktiga hade de ändå varit offer som nekats mänskliga rättigheter bara för att de TVINGATS äta konstant.

Ju fetare stenar desto roligare curling! Fortsätt framställa kvinnor som värdelösa, Aftonbladet. Allt näthat på Flashback gör inte en promille av den skada ni åstadkommer varje gång ni trycker dylik lytesbuskis.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Säkerhetsföreskrifter ska givetvis alltid följas. Sedan kan man förstås välja att uttrycka saker på olika sätt. Det är skillnad på att utbrista "ni är för feta för att åka" mot att lite diskret säga "ursäkta, men av säkerhetsskäl har vi en maxviktgräns för den här åkturen på 150 kilo. Har ni lust att ställa er på vågen där?". Med bra rutiner för att bemöta folk slipper man hamna i den situationen (och i Aftonbladet också för den delen).

Flickorna på bilden kan aldrig i helvetet väga 150 kg styck. De kanske kunde blivit erbjudna att åka var för sig istället. Var och varannan svensk är överviktig idag så man borde ha ett mer professionellt bemötande.
Citera
2013-07-15, 13:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Det är uppenbart att de saknar självinsikt. Speciellt bruden till höger på bilden iförd solglasögon ser verkligen indignerad och uppriktigt förolämpad ut. Jag rodnar nästan själv över hur pinsamma de är. Stackars barn som måste vara med på bild i artikeln. Om några år finns det risk att nån klasskompis råkar gräva fram den och de får skämmas över sina generande löjliga föräldrar.

Pinsamma damer det där, inte nog med att dom verkar vara rejält överviktiga, att dom ens har fräckheten att gnälla i Aftonbladet gör en minst sagt förbannad
Citera
2013-07-15, 13:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Säkerhetsföreskrifter ska givetvis alltid följas. Sedan kan man förstås välja att uttrycka saker på olika sätt. Det är skillnad på att utbrista "ni är för feta för att åka" mot att lite diskret säga "ursäkta, men av säkerhetsskäl har vi en maxviktgräns för den här åkturen på 150 kilo. Har ni lust att ställa er på vågen där?". Med bra rutiner för att bemöta folk slipper man hamna i den situationen (och i Aftonbladet också för den delen).

Flickorna på bilden kan aldrig i helvetet väga 150 kg styck. De kanske kunde blivit erbjudna att åka var för sig istället. Var och varannan svensk är överviktig idag så man borde ha ett mer professionellt bemötande.

Damerna ville väl åka tillsammans, då överskrids maxvikten på 150 kg med råge
Citera
2013-07-15, 13:49
Medlem
SearchAndFinds avatar
Skulle så gärna se ett video-reportage där reportern har med sig en våg och kvinnorna fick väga sig. Fortfarande förnedrande men åtminstone mer grävande.
Citera
2013-07-15, 13:59
Medlem
TerryCrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Då har det hänt igen...

Ett par groteskt överviktiga vuxna kvinnor på äventyrsland gråter ut i pressen om hur hela deras semester och möjligtvis även deras liv har förstörts av att en vakt korrekt påpekat att de troligtvis är för feta för en åktur på en av deras attraktioner.

Kvinnorna ifråga "uppskattar" att de ligger precis under gränsen. Gränsen dras vid 150 kg. Ett väldigt bra ingripande av vakten således, när späckhuggarna i artikeln inte ens med säkerhet kan fastställa deras exakta vikt så får man ju utgå ifrån att någon som ser ut att väga cirka 150 kg mycket väl kan väga 151 kg och därmed ej bör tillåtas att riskera de övriga semesterfirarnas säkerhet.

Självklart handlar det om Aftonbladet, och jag bjuder på lite citat ur artikeln:

Jag hoppas att Mikael Andreasson bjuder in damerna på partaj med både pizza, hamburgare och kebab till förrätt, för att fortsätta med chips, glass, godis och kakor till efterrätt, för att avsluta med en fet sliskig tårta i offrens egen viktklass. Jag ser ej hur de annars ska kunna ta sig igenom denna hemska tragedi som enbart kom till på grund av vaktens sadistiska illvilja, och som kommer att hemsöka dem resten av livet.

Länk till artikeln (som jag i all hast glömde bort):

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17133430.ab

Diskussion: vinklar Aftonbladet detta på rätt sätt? Kan man räkna kvinnorna i fallet som offer? Borde de rimligtvis förstå att vakten behöver göra en spontan bedömning, och borde i så fall Aftonbladet förstå detta och skita i att publicera denna värdelösa artikel? Vad anser ni?

Hahahha, ett av dom roligaste beskrivningen av en artikeln jag läst någonsin

Hatar feta människor, det är fan ingen sjukdom, det hänger på personen själv. Äcklarna måste inte vakna och sova med chips i handen.
Citera
2013-07-15, 14:01
Medlem
Jag tror journalisten visste exakt hur folk skulle reagera på artikeln. De flesta skulle nog skratta och tycka att vakten handlade korrekt. På ett sätt så är det otroligt cyniskt från tidningarnas sida att publicera sånt. Men sådana artiklar är billiga att skapa och genererar många klick...
Citera
2013-07-15, 14:07
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Jag tror journalisten visste exakt hur folk skulle reagera på artikeln. De flesta skulle nog skratta och tycka att vakten handlade korrekt. På ett sätt så är det otroligt cyniskt från tidningarnas sida att publicera sånt. Men sådana artiklar är billiga att skapa och genererar många klick...
Det tror jag med, lite dåligt att utnyttja deras oskuldsfulla dumhet.

De gör för övrigt ett riktigt självmål när de anför argumentet att deras män minsann vägde över 150 kg och fick åka.... De här frodiga damerna är bra på att dra slutsatser, men lite sämre på analys.
Citera
2013-07-15, 14:09
Medlem
alrajts avatar
Vakten är ju bara rädd om deras liv, tänk om karusellen kraschar? Inte så kul för de som åker då.

Samma med längd, är man inte tillräckligt lång så är det bara att bli längre, är man för stor så bantar man.

peace
Citera
2013-07-15, 14:09
Medlem
shotacats avatar
Det är väll bara att dra ned på lite kakor och chips för att återkomma nästa år. Kul att tom Twittereliten gör narr av det hela.
Citera
2013-07-15, 14:13
Medlem
Ni är då riktiga fånar!!....tacka fan för att kvinnorna ha rätt att bli förbannade om får kränkande behandling på ett nöjesfält. Ni har ju ingen aning om hur mycket kvinnorna väger ihop, om dom väger c:a 72 kg var så kan dom åka tillsammans om gränsen är 150 kg. Ni vet väl inte hur långa dom är, dom kan vara c:a 1,60 långa, och då är dom ändå överviktiga, men dom väger ändå under 150 kg tillsammans, så vaddå? Dessutom ser man alltid mer överviktig ut på bild. Vilka idioter ni är!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in