2013-07-14, 16:28
Medlem
rcilikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Den kommer klassas som någonting den 1 augusti. Om det är hälsofarligt eller narkotikaklassning vet jag inte. Men vilken det än är så kommer det bli svårare att hitta 5-MAPB.

Vart har du läst det?
Citera
2013-07-14, 17:11
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcilike
Vart har du läst det?

http://www.fhi.se/Tillsyn/Klassificering/Substanser-under-utredning-infor-framstallan-om-klassificering-som-narkotika-eller-halsofarlig-vara/

Den fick framställan av klassificering samtidigt som de som ska klassas 1 augusti, så jag antar att den klassas samtidigt.
Citera
2013-07-14, 18:07
Medlem
mezaint_buteljs avatar
Citat:
http://www.fhi.se/Tillsyn/Klassificering/Substanser-under-utredning-infor-framstallan-om-klassificering-som-narkotika-eller-halsofarlig-vara/

Den fick framställan av klassificering samtidigt som de som ska klassas 1 augusti, så jag antar att den klassas samtidigt.

Om ngn har källa på detta så lägg gärna upp det, hittar den nämligen inte med på listan över substanser som klassas 1aug och får särskilda införselregler from 22juli.
Citera
2013-07-15, 14:01
Medlem
rcilikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezaint_butelj
Om ngn har källa på detta så lägg gärna upp det, hittar den nämligen inte med på listan över substanser som klassas 1aug och får särskilda införselregler from 22juli.

Nej det den listan gäller substanser som narkotikaklassas den 1aug.

Lista för vilka substanser som klassas som hälsofarliga den 1aug, finner du här:
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Forordning-199958-om-forbud_sfs-1999-58/

Förordning (1999:58) om förbud mot vissa hälsofarliga varor, den uppdaterade bilagan som träder i kraft 2013-08-01 har utökats med en till substans:

1-(1-bensofuran-5-yl)-N-metylpropan-2-amin (5-MAPB)
Citera
2013-07-15, 14:24
Medlem
Greenballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcilike
Nej det den listan gäller substanser som narkotikaklassas den 1aug.

Lista för vilka substanser som klassas som hälsofarliga den 1aug, finner du här:
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Forordning-199958-om-forbud_sfs-1999-58/

Förordning (1999:58) om förbud mot vissa hälsofarliga varor, den uppdaterade bilagan som träder i kraft 2013-08-01 har utökats med en till substans:

1-(1-bensofuran-5-yl)-N-metylpropan-2-amin (5-MAPB)

vad innebär skillnaden i att den klassas som hälsofarlig istället för narkotika?
Citera
2013-07-15, 16:58
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenball
vad innebär skillnaden i att den klassas som hälsofarlig istället för narkotika?
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lagen_om_f%C3%B6rbud_mot_vissa_h%C3%A4lsofarliga_v aror
Citera
2013-07-16, 21:28
Medlem
HentaiMannens avatar
Har äntligen, genom ren magi ( ) lyckats lägga vantarna på en pellet av detta. Lagom innan klassning och allt.

Frågan är ju om man kommer svälja eller krossa pelleten och snorta, vi får se.

Hursomhelst så var det flera månader sedan jag hade en APB-substans i kroppen. Ser fram emot att mumsa i mig denna.
Citera
2013-07-16, 22:59
Avslutad
Jag har förhandsbokat 5-MAPB från Jusef, dom har en liten mängd inne nu. Jag liksom flera andra har länge saknat en inrikes shop som haft detta.
Citera
2013-07-17, 00:26
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Har äntligen, genom ren magi ( ) lyckats lägga vantarna på en pellet av detta. Lagom innan klassning och allt.

Frågan är ju om man kommer svälja eller krossa pelleten och snorta, vi får se.

Hursomhelst så var det flera månader sedan jag hade en APB-substans i kroppen. Ser fram emot att mumsa i mig denna.

Vad tyckte du om substansen? Tycker inte den håller måttet mot 6-apb, men nästan där!
Citera
2013-07-17, 01:03
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Vad tyckte du om substansen? Tycker inte den håller måttet mot 6-apb, men nästan där!

Skulle formulerat mig bättre och sagt NÄR jag planerade att ta det, det är alltså inte idag jag tar det, utan antingen imorgon eller på Lördag.

Jag hoppas det är som du säger, 6-APB är min favoritdrog! Fyfan vad bra den varit för mig.

EDIT:
Såg att porrpumpan nämner att Jusef har inne. Hoppas jag hinner köpa av dem innan det klassas om jag gillar detta
Senast redigerad av HentaiMannen 2013-07-17 kl. 01:43.
Citera
2013-07-20, 16:12
Medlem
HentaiMannens avatar
Dåså! Intog 5-MAPB för 5 minuter sedan! Detta ska bli intressant. Har saknat APB-rus rejält den sista tiden!

Återkommer med åsikter!
Citera
2013-07-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Dåså! Intog 5-MAPB för 5 minuter sedan! Detta ska bli intressant. Har saknat APB-rus rejält den sista tiden!

Återkommer med åsikter!

Ser fram emot svar

Jag hade en batch på 250mg men tyckte den inte fungerade alls. Kanske lite, osäkert... Förnimmelser.

Fan att jag aldrig provade 6/5-APB innan de klassades, vissa sa att det var bättre än MDMA.

Väntar med spänning, dos?

Velar hur stor order jag ska lägga.

Citat:
Ursprungligen postat av Greenball
Det kan dröja flera år innan det klassas(2-FA ex.) eller 2 månader (Etylfenidat ex.).
Senast redigerad av Zi 2013-07-20 kl. 17:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in