2013-07-15, 12:47
Medlem
Moffegrevs avatar
Badvakten gjorde helt rätt, all heder at henom. F.ö väldigt fult av Aftonbladet att göra ett bildspel pa fettona som inte förstar att de gör bort sig.
Citera
2013-07-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZacheZ
Jag sommarjobbar som badvakt på Halmstad äventyrsland och stod precis jämte den badvakt som sade till kvinnorna precis när det hände. Vi såg direkt när kvinnorna kom upp att de vägde runt 80-90, vilket tillsammans blir över viktgränsen. Vi har fått klara instruktioner samt erfarenhet av att personer som är så stora absolut inte ska åka tillsammans i EN ring, än mindre tillsammans i just den bana, som ses på bilden (blåvit) då det är många tjockisar som trillar ut och slår sig.

Badvakten i fråga gjorde inte det minsta fel. Hänvisade till viktgränsen och erbjöd dem att åka var för sig på en egen ring. Artikeln är full av felcitat, ordet fet (eller något liknande) användes aldrig. De fick endast höra att vi inte vågar släppa iväg dem tillsammans för deras egen säkerhet på grund av viktgränsen.

Att chefen nästan går ut och halshugger badvakten i artikeln är ju helt fruktansvärt och jag ska fan skälla ut honom för det. Får det några följder för badvakten (som felfritt gjorde sitt jobb) kommer även jag gå till media och då sitter han troligen ännu värre i skiten än vad han gör nu.

Är det möjligt el. ens värt det att skriva till Aftonhoran för att berätta hur det verkligen gick till? Dessa kvinnor har berättat en otroligt felaktig version av historien...
Lyckat till med det!

Du får dock komma ihåg, Aftonhoran har ALLTID rätt!
Citera
2013-07-15, 12:53
Medlem
Att Aftonbladet inte talat med badvakten och bett han uttala/förklara sig är ju helt förkastligt. Kvinnorna får grina ut så späcket dallrar och chefen får fälla sina pk-kommentarer, men badvakten får inte säga sin version. Typiskt vinklad skit av denna skittidning. Hoppas badvakten går till en annan tidning och uttalar sig...
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-07-15 kl. 12:56. Anledning: skrivfel
Citera
2013-07-15, 12:53
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Finns det en gräns (längd, vikt eller vad fan som helst) är det ju superviktigt att det följs. Reagerade lite på vaktens uttalande, men stämmer ZacheZ version så är ju detta bara pinsamt. Sjukt dåligt av chefen att inte stå bakom sina anställda i en sådan här situation.

Existerar inte personligt ansvar? Är man överviktigt är det väl för fan ens eget jävla fel att man inte, som i det här fallet, kan åka två pers när maxvikten är 150 kg. Att en vakt påpekar detta (p.g.a säkerhet) är väl inget att grina ut i aftonbladet om.
Citera
2013-07-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Du kan ju försöka, ta sedan en skärmdump och avvakta någon dag och skicka sedan till expressen.

Edit: Avvakta med att skrika på chefen, han har ju inte heller hört sanningen.

Om man inte har hört sanningen (eller åtminstone händelsen från båda sidor) så ska man inte uttala sig så som han gjorde. Han lade direkt skulden på badvakten och ska kompensera 'offrena', antagligen med mat från sin restaurang vilket de förmodligen tar lika illa upp för.
Citera
2013-07-15, 13:04
Medlem
tuffkatts avatar
Jag får intrycket av att dessa människor verkligen inte inser själva hur överviktiga de är. Någon form av självförnekelse. Dels så är de fast beslutna om att de ligger under maxvikten. Sedan är de noga med att påpeka att andra människor, som är större än dem, får åka. Inser de inte själva hur mycket de gör bort sig? Jag hade skämts i dagar om dessa människor varit från min familj eller dylikt.

Om maxviken för två personer är 150 så innebär det 75kg /person, vilket det blir väldigt tydligt på dessa bilder att de överskrider. Jag skulle tippa på 85-90 kg.

Jag ser det som något positivt att vakten tar sitt ansvar och värnar om säkerheten, istället för att släppa på regler för att inte råka trampa någon på tårna.
Citera
2013-07-15, 13:07
Medlem
Sereenas avatar
Är man kraftigt överviktig så får man helt sonika finna sig i att det är vissa saker man inte kan göra pga sin vikt eller kroppshydda (tex viktbegränsningar, säkerhetsbyglar, risk att fastna mm).

Är själv kraftigt överviktig och skulle inte gnälla på att inte få åka.

Hade dock kanske rekomenderat personen i fråga en lektion i hur man formulerar sig på ett lämpligare sätt i en kundrelation beroende på hur det formulerats.

Det är ju viss skillnad på "Du är för fet, du får inte åka" och "Tyvärr så överskrider er vikt säkerhetsföreskrifterna"
Citera
2013-07-15, 13:08
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZacheZ
Om man inte har hört sanningen (eller åtminstone händelsen från båda sidor) så ska man inte uttala sig så som han gjorde. Han lade direkt skulden på badvakten och ska kompensera 'offrena', antagligen med mat från sin restaurang vilket de förmodligen tar lika illa upp för.

"– Det låter helt fruktansvärt. Jag har själv varit överviktig så jag tar väldigt illa vid mig när jag hör det.
Han menar att uttalandet är helt oacceptabelt och förklarar att personalen regelbundet utbildas i bemötande. Vakten borde i stället ha erbjudit kvinnorna att åka i var sin båt."

"Jag ska också samla personalen och gå igenom"

Inte lätt när AB's reportrar ringer upp och kräver honom på svar, jag hade nog ärligt också utgått från den versionen som ställts och sedan gjort en utredning internt.

Jag hade utifrån ditt perspektiv undvikit att lämna en rekommendation på kompensation för besökarna.
Citera
2013-07-15, 13:11
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Är man kraftigt överviktig så får man helt sonika finna sig i att det är vissa saker man inte kan göra pga sin vikt eller kroppshydda (tex viktbegränsningar, säkerhetsbyglar, risk att fastna mm).

Är själv kraftigt överviktig och skulle inte gnälla på att inte få åka.

Hade dock kanske rekomenderat personen i fråga en lektion i hur man formulerar sig på ett lämpligare sätt i en kundrelation beroende på hur det formulerats.

Det är ju viss skillnad på "Du är för fet, du får inte åka" och "Tyvärr så överskrider er vikt säkerhetsföreskrifterna"

Jag håller med här. Jag har också varit överviktig och VET att det är jobbigt och generande. Däremot förstår jag mig inte på sådana här personer som går till media? Som sagt vet jag hur generande det är i en publik situation när ens vikt "kommer ivägen" jag vill inte ens tänka på hur mycket jag skämts om sveriges största tidning skrivit om det..
Citera
Medlem
videosvars avatar
That is hilarious
Det finns verkligen inget bättre att skriva om, Aftonbladet - Skäms!
Citera
Medlem
DemiJjurgens avatar
Underbar "nyhet" att vakna till. Humortråden om balder-stina med tillhörande photoshopkreationer är en av flashbacks bästa. Ser fram emot nåt liknande
Citera
2013-07-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Jag får intrycket av att dessa människor verkligen inte inser själva hur överviktiga de är. Någon form av självförnekelse.

Det är uppenbart att de saknar självinsikt. Speciellt bruden till höger på bilden iförd solglasögon ser verkligen indignerad och uppriktigt förolämpad ut. Jag rodnar nästan själv över hur pinsamma de är. Stackars barn som måste vara med på bild i artikeln. Om några år finns det risk att nån klasskompis råkar gräva fram den och de får skämmas över sina generande löjliga föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in