2013-07-15, 12:21
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal-Barka
Vad händer med Sverige???? Hur kan man ens sympatisera med dem tjocka kvinnorna? Gå o träna jävla kossor. Att väga så mycket är helt sjukt. Borde fan sätta dem i skamvrån...

Precis vad är problemet, snyft aftonbladet ska ta upp historien som vanligt, naaw gulligt, men
ingen bryr sig om dom, hur kan man ens vilja ställa upp i en tidning som dom gör? Fan vad
man skämmer ut sig, fattar dom inte det själva?
Citera
2013-07-15, 12:30
Medlem
Twatssons avatar
Korkat av den anställde att uttrycka sig så som han gjorde, han kunde mycket väl ha påtalat att de fick åka varsin båt utan att behöva kränka besökarna.
Citera
2013-07-15, 12:33
Medlem
Jag sommarjobbar som badvakt på Halmstad äventyrsland och stod precis jämte den badvakt som sade till kvinnorna precis när det hände. Vi såg direkt när kvinnorna kom upp att de vägde runt 80-90, vilket tillsammans blir över viktgränsen. Vi har fått klara instruktioner samt erfarenhet av att personer som är så stora absolut inte ska åka tillsammans i EN ring, än mindre tillsammans i just den bana, som ses på bilden (blåvit) då det är många tjockisar som trillar ut och slår sig.

Badvakten i fråga gjorde inte det minsta fel. Hänvisade till viktgränsen och erbjöd dem att åka var för sig på en egen ring. Artikeln är full av felcitat, ordet fet (eller något liknande) användes aldrig. De fick endast höra att vi inte vågar släppa iväg dem tillsammans för deras egen säkerhet på grund av viktgränsen.

Är det möjligt el. ens värt det att skriva till Aftonhoran för att berätta hur det verkligen gick till? Dessa kvinnor har berättat en otroligt felaktig version av historien...
Senast redigerad av ZacheZ 2013-07-15 kl. 13:27.
Citera
2013-07-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Korkat av den anställde att uttrycka sig så som han gjorde, han kunde mycket väl ha påtalat att de fick åka varsin båt utan att behöva kränka besökarna.

Läs mitt inlägg ovan, så var inte alls fallet. De erbjöds att åka i varsin båt, som de inte ens skulle behöva hämta upp själva. Inte heller användes något som helst kränkande ord.
Citera
2013-07-15, 12:39
Medlem
nero1s avatar
Exakt samma sak rapporterades fårn Liseberg förra sommaren. Då handlade det om ett kvinnligt fetto från stockholmsområdet som blev nekad att åka en åkattraktion på grund av hennes enorma magomfång som utgjorde en säkerhetsrisk, då hon åkattraktionens låsanordning inte var dimensionerad för ett sånt fetto. Kärringen gjorde exakt samma sak som dagens kvällstidningsidiot, hon gick till Aftonbladet och lipade över hur dumma personalen på Liseberg var som inte lät henne åka på grund av hennes övervikt.

Det finns en tråd om Lisebergsfettot här i M&J, om det nu är någon som vill roa sig med att leta upp tråden och beskåda fettot i fråga.

Frågan är varför vissa fetton gör sig till åtlöje inför en stor del av Aftonslaskens läsekrets. Tror dom verkligen att dom skall vinna folkets sympati? Eller vad handlar det om?
Citera
2013-07-15, 12:40
Medlem
Det enda rätta är förstås att ha en platta, en s k boskapsvåg, före påstigningen.
Citera
2013-07-15, 12:41
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZacheZ
Jag sommarjobbar som badvakt på Halmstad äventyrsland och stod precis jämte den badvakt som sade till kvinnorna precis när det hände. Vi såg direkt när kvinnorna kom upp att de vägde runt 80-90, vilket tillsammans blir över viktgränsen. Vi har fått klara instruktioner samt erfarenhet av att personer som är så stora absolut inte ska åka tillsammans i EN ring, än mindre tillsammans i just den bana, som ses på bilden (blåvit) då det är många tjockisar som trillar ut och slår sig.

Badvakten i fråga gjorde inte det minsta fel. Hänvisade till viktgränsen och erbjöd dem att åka var för sig på en egen ring. Artikeln är full av felcitat, ordet fet (eller något liknande) användes aldrig. De fick endast höra att vi inte vågar släppa iväg dem tillsammans för deras egen säkerhet på grund av viktgränsen.

Att chefen nästan går ut och halshugger badvakten i artikeln är ju helt fruktansvärt och jag ska fan skälla ut honom för det. Får det några följder för badvakten (som felfritt gjorde sitt jobb) kommer även jag gå till media och då sitter han troligen ännu värre i skiten än vad han gör nu. Du bör dock ta din taktlöse chef i örat.

Är det möjligt el. ens värt det att skriva till Aftonhoran för att berätta hur det verkligen gick till? Dessa kvinnor har berättat en otroligt felaktig version av historien...

Jag har svårt att tänka mig att Aftonhoran är intresserade av att höra någon annan version av historien. Det skulle innebära att de måste gå ut och dementera (eller åtminstone revidera) sin egen snyftartikel.
Citera
2013-07-15, 12:42
Medlem
BistroVagnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Det enda rätta är förstås att ha en platta, en s k boskapsvåg, före påstigningen.

Mycket bra förslag, de har ju redan en mätstock för längden så varför inte en våg.
Citera
2013-07-15, 12:43
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Läs mitt inlägg ovan, så var inte alls fallet. De erbjöds att åka i varsin båt, som de inte ens skulle behöva hämta upp själva. Inte heller användes något som helst kränkande ord.

Lite oklart vilken version man ska förhålla sig till, artikeln har redan hunnit skrivas om flera gånger.

Användare ZacheZ verkar sitta på den riktiga versionen då han närvarade vid händelsen, om man utgår från att den versionen är sanning så har badvakten agerat helt riktigt.
Citera
2013-07-15, 12:43
Medlem
Skönt att höra! Skäll ut den patetiska nollan du har till chef.

Citat:

Att chefen nästan går ut och halshugger badvakten i artikeln är ju helt fruktansvärt och jag ska fan skälla ut honom för det. Får det några följder för badvakten (som felfritt gjorde sitt jobb) kommer även jag gå till media och då sitter han troligen ännu värre i skiten än vad han gör nu.

Citera
2013-07-15, 12:44
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Bildspel på detta, man kräks.

"Vakten på Halmstads Äventyrsland stoppade brutalt systrarnas nöje"

Väger man 150 kg så har man inget på ett äventyrsland att göra. Jävla fläskpaddor. Smäller man i sig skräp varje dag så får det konsekvenser.
Citera
2013-07-15, 12:44
Medlem
Twatssons avatar
Citat:

Att chefen nästan går ut och halshugger badvakten i artikeln är ju helt fruktansvärt och jag ska fan skälla ut honom för det. Får det några följder för badvakten (som felfritt gjorde sitt jobb) kommer även jag gå till media och då sitter han troligen ännu värre i skiten än vad han gör nu.

Du kan ju försöka, ta sedan en skärmdump och avvakta någon dag och skicka sedan till expressen.

Edit: Avvakta med att skrika på chefen, han har ju inte heller hört sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in