2013-07-15, 09:48
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Inga problem att nå sidan. Kanske SPF har spärrat din dator?
Det är inte bara jag som noterat att det är så här det oftast går till då en frifräsare som heheho lagt ut något okontrollerat. Det numera privatpraktiserande SPF med svansfölje har gång på gång visat sin förmåga att blockera vissa noder tills den egna expertisen hinner reagera före den som kanske vet mer.
Citera
2013-07-15, 10:57
Medlem
Soterns avatar
Vad står SPF för? Sveriges Pensionärsförbund?
Citera
2013-07-15, 11:11
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
....Vet du förresten varför denne Uddgren lägger ner en sådan abnorm energi på bl.a MOP och dessutom tycks hata svensk militär u-tjänst? Tror du han kanske ratades av MUST någon gång när han sökte en tjänst eller? Eller kan det vara något annat som trycker honom?
Gamle Uddis lät oss förstå att han tydligen redan som vpl uoff fick insyn i IB-verksamheten. Säkert gjorde han då samma upptäckt som Bergling eller Guillou om hur de gamla registren övergick i kommersiell regi och sedan genom SPF fullmatades till ännu mer säljande a v s i k t sregister på rena spekulationer mot enskilda. Uddis måste ändå tro det är sant som han ärligen framfört här.
Uddis liksom LGWP, Guillou och nu Jallai hade tydligen att välja mellan att spela med på båda sidor av den socialfascistiskt oheliga alliansen mellan ekonomi och politik så som den mellan KOF och LP eller att själva bli lika falskt utpekade som landsförrädare.
När Bergling istället lät sina kvinnor tjäna på inviterna från CIA fick man samtidigt från alla håll det svenska förräderiet till högsta nivå bekräftat. Bergling blev dock lika ensam som Holmér då det gällde att bevisa vad han kommit fram till. Så som Holmér fick tiga och lida fick Bergling ta på sig skulden för andra. Tillsammans kunde de avslöja hela raden av landsförrädare och främst PG Näss som den redan långt i förväg operativt ansvarige för mörkandet av MOP.
Citera
2013-07-15, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Gamle Uddis lät oss förstå att han tydligen redan som vpl uoff fick insyn i IB-verksamheten. Säkert gjorde han då samma upptäckt som Bergling eller Guillou om hur de gamla registren övergick i kommersiell regi och sedan genom SPF fullmatades till ännu mer säljande a v s i k t sregister på rena spekulationer mot enskilda. Uddis måste ändå tro det är sant som han ärligen framfört här.
Uddis liksom LGWP, Guillou och nu Jallai hade tydligen att välja mellan att spela med på båda sidor av den socialfascistiskt oheliga alliansen mellan ekonomi och politik så som den mellan KOF och LP eller att själva bli lika falskt utpekade som landsförrädare.
När Bergling istället lät sina kvinnor tjäna på inviterna från CIA fick man samtidigt från alla håll det svenska förräderiet till högsta nivå bekräftat. Bergling blev dock lika ensam som Holmér då det gällde att bevisa vad han kommit fram till. Så som Holmér fick tiga och lida fick Bergling ta på sig skulden för andra. Tillsammans kunde de avslöja hela raden av landsförrädare och främst PG Näss som den redan långt i förväg operativt ansvarige för mörkandet av MOP.

Mmm....jag uppfattar nyansen i ditt inlägg. "Uddis lät oss förstå...". Jag tror inte Uddis som vpl uoff fick veta så särskilt mycket. Det kanske är just därför han inte missar en chans att misskreditera gamla IB. PG Näss har jag redan bestämt mg för vad jag tycker om. Tillsammans med RÅ Almblad (som diskuterades nyligen här i tråden) tycks han ha förhindrat att den spiondömde flygvapenofficeren Bertil Ströberg fick resning. Det finns bara tre tolkningar som jag ser det: antingen VAR Ströberg spion eller så gick Näss/Almblad Warsawapaktens ärenden. Jag lutar åt det senare. Den sista tolkningen är att svenska staten (SÄPO, Fst/SÄK och spionåklagaren) gjorde bort sig så infernaliskt grundligt i ärendet Ströberg och lät sig luras av WP, att de inte vill att allmänheten skall få kännedom om inkompetensen ens 2013.

Nu kan Boboslacke få återinträda i omloppsbanan härinne om han önskar och slippa möta mig, för nu tackar jag för mig. Lycka till med spaningsarbetet alla ni som har rent mjöl i påsen och är ärliga i uppsåtet.
Citera
2013-07-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Som jag ser det b l e v mördaren avslöjad redan av Holmér. Nu är det bara det svenska motivet för statskuppen som aldrig f å r avslöjas.

Här har du kanske träffat helt rätt!

Men, var det ett försök till en statskupp som gick fel men ändå lyckades på sitt sätt.
Citera
2013-07-15, 18:35
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
..... Den sista tolkningen är att svenska staten (SÄPO, Fst/SÄK och spionåklagaren) gjorde bort sig så infernaliskt grundligt i ärendet Ströberg och lät sig luras av WP, att de inte vill att allmänheten skall få kännedom om inkompetensen ens 2013......
Ströbergfallet är bara ett i raden av rättsövergrepp som svenska staten låtit ske och hållit tyst om i sin servilitet gentemot stormakterna sedan WW1. Att sedan fastighetsägarnas privatpraktiserande und/säk/väktartjänster tagit över rättsstaten tillsammans med finansmaffia och brödraskap i största hemlighet är så pinsamt lågt att varken Nato eller WP ens kan ha velat befatta sig med saken.
Citera
2013-07-15, 19:02
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Här har du kanske träffat helt rätt!
Men, var det ett försök till en statskupp som gick fel men ändå lyckades på sitt sätt.
I Sverige hade vi en övertalig och/eller frustrerad officerskår, socialtjänstemannakår, väktarkår och journalistkår som tillsammans på alla nivåer hjälpte till att forma en majoritetsmakt i strid mot demokratiska rättsideal. Tänk sedan LP-KOF-Bildt i maskopi mot OP så kan den annars helt ofattbara socialfascismen personifieras. Det paranoida resonemanget mot oliktänkande som registrerades på olika sätt under 80-talet gav fullt utslag under 90-talet för att sedan visa sig så totalitärt att även Anna Lindh kunde avlivas i statlig regi.
Citera
2013-07-15, 19:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vad står SPF för? Sveriges Pensionärsförbund?
Satans Paranoida Förbund.

Vad är det egentligen med Palmemordet som gör att det drar till sig så många
minst sagt märkliga människor med sannolikt en hel del psykiatriska diagnoser?

Det kan man fundera över en stund.

Visste ni förresten att CP hade en intelligenskvot på hela 130?
Ingen dumbom direkt alltså.
Citera
2013-07-15, 20:21
Medlem
mvagrippas avatar
Lite fakta om Stay Behind

Stay Behind nätverket byggde på tre delar. Samtliga med täcknamn.

1.
Underrättelsearbete under ockupation(utvidgades sedan till även under fredstid). Generell underrättelseverksamhet, hålla koll på främmande fartyg, politisk kartläggning, politisk infiltration, meteorologiska insamlingar.
2.
Evakuering av först och främst VIP, sedan evakuering av individer i ockupations zonen(-erna). Livlina för nedskjutna piloter. Ordna "pilgrimsleder" för införsel och utförsel av personal i zonerna.
3.
Sabotageverksamhet. Rekognoscering och sabotage mot fysiska mål. Skydda viktiga anläggningar, organisera lokalt motstånd. Förbereda kupp, kuppförsvar, likvidera motståndare, likvidera quislingar.

Prioriterade områden
Radarinstallationer
Flygplatser
Kommunikationslinjer och kommunikationsmedel.

Ger ett litet exempel nedan.

Landet indelades i zoner, ett eller ett par län bildade en zon. För varje zon/region fanns det en regionsledare som själv till en början kunde styra rekryteringen, som hade till uppgift att vara sin egen "försvarsområdesbefälhavare", sin egen "mobiliseringsofficer", sin egen "tygofficer" och sin egen "intendenturofficer". Gällde att koll på terrängen, för att kunna ta emot materiel från luften, gällde att ha koll på skogsvägar, lämpliga platser för landning med flygplan och helikoptrar.
Med andra ord en liten stabsfunktion och många fredstida roller för regionsledaren. Viktigt att man skiljer på freds¨och krigsorganisation.
Citera
2013-07-15, 20:51
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Hörrdu Grandioso...Hellre tiotusen tokiga, nojjiga och ilskna palmespanare i en toktråd än en enda postare som i en annan tråd tyckte att det var lika bra att killen i Varberg sköts ihjäl av polisen. Vi ska verkligen inte ha en polis som tycker sig ha rätt att avrätta folk oavsett vad. Sverige ska fortsätta styras av vår riksdag och vårt rättsväsende och INTE av polisen. Så det så.

Vad har skjutningen i Varberg med MOP att göra?????????
Citera
2013-07-15, 20:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Hörrdu Grandioso...Hellre tiotusen tokiga, nojjiga och ilskna palmespanare i en toktråd än en enda postare som i en annan tråd tyckte att det var lika bra att killen i Varberg sköts ihjäl av polisen. Vi ska verkligen inte ha en polis som tycker sig ha rätt att avrätta folk oavsett vad. Sverige ska fortsätta styras av vår riksdag och vårt rättsväsende och INTE av polisen. Så det så.
Bli inte så ilsk nu snälla...
Och den där killen i Varberg hade innan han sköts till döds skurit halsen av en stackars
värnlös gammal dam på 85 år där hon satt i godan ro och drack sitt förmiddagskaffe på sin
balkong i solskenet som rådde. Dessutom knivskar gärningsmannen två andra personer så att
de ådrog sig mycket allvarliga skador.

När sedan den här besinningslöse knivmördaren - sannolikt med en akut drogutlöst psykos -
vägrade att hörsamma polismännens uppmaningar att lägga ifrån sig den stora kökskniven
och istället fortsatte att hotfullt gå emot desamma så blev man tvungna att först skjuta
honom i benet men inte ens det fick stopp på killen från Stockholmstrakten utan han
masade sig vidare med kniven lyft och där blev det då ytterligare skott avlossat varvid
han slutligen kunde avväpnas.
Nu dog han av sina skador alltså. Men polisen hade inte mycket till val här faktiskt vilket
även en sån som Leif GW kommer fram till:
Citat:
Kriminologen och polisprofessorn Leif GW Persson säger till Dagens Nyheter att det var rätt av Varbergspolisen att använda dödligt våld mot 24-åringen.

– Det var en stor, farlig jävel med kniv som huggit ned flera personer. Av det jag ser på filmen var insatsen invändningsfri – det var rätt att skjuta verkanseld, säger han och fortsätter:

– Av filmen att döma har jag svårt att se att polisens insats skulle vara klandervärd. De gjorde allt man ska göra – de ropade åt honom att släppa kniven, de sköt varningsskott och när han ändå fortsatte fram emot dem så sköt de verkanseld.

– Bara någon som är självmordsbenägen skulle försöka oskadliggöra honom med pepparsprej, säger Leif GW Persson.

http://hn.se/nyheter/varberg/1.2239733--fanns-inget-annat-val-an-att-skjuta-

Att jämställa det här som hände i Varberg med en "avrättning", det är allt lite hårresande,
måste jag säga.
Men nu lämnar vi detta tragiska i Varberg. Det hör ju inte hemma här.
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-15 kl. 21:19.
Citera
2013-07-15, 21:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vad har skjutningen i Varberg med MOP att göra?????????
Hen syftade på mig för jag har just postat inlägg i tråden om knivdramat i Varberg där
jag framförde åsikten att som det hela kom att utveckla sig så blev det tyvärr oundvikligt
med det slut som det blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in