2013-07-12, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
LGWP är en av landets mest överskattade celebriteter som med jämna mellanrum kommer till tals i media. Han har väl bytt åsikt om MOP-motiv, uppdragsgivare och verkställande gärningsman mer än en gång ? Vilken åsikt har "GW" för närvarande ? Pekar han ut en färdriktning är det nog säkrast att gå åt andra hållet, tror inte man ska ta det "GW" säger på så stort allvar.

Det där inlägget du skrev svarade inte på min fråga om tunnelgatan.
Citera
2013-07-12, 15:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikardKostner
Det där inlägget du skrev svarade inte på min fråga om tunnelgatan.

Vilket vittnesmål från Tunnelgatan avses ? Var kan man ta del av GW:s senaste resonemang/åsikt ?
Citera
2013-07-12, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PederLund
Cessnaplanen som användes behövde i luften bara en pilot, markpersonal där behövs det inte fler än två för att kunna serva operativt över en lång tid. Det fanns tre chefer, de två namn som nämnts ger vid handen att dessa kunde både agera chef och planerare i en och samma funktion. Så tio-femton är nog rimligt

Okej...men om man hade tio cessnaplan till sitt förfogande så bör väl ändå enheten ändå ha haft minst tio piloter till sitt förfogande? Och kanske nån i reserv...Strunt samma egentligen.

GW är allt en lite mysko prick! Har precis läst att GW lät sig bjudas flott av gangsterkungen nr 1 i Stockholm: Leif Stenberg-Skiffer "Mr X". GW omtalar honom i en intrevju som en av de mest spännande och mest fantastiska personligheter han någonsin har mött. Jojo. Det är tydligen inte bara Kungen och hans närmaste herrbekanta som umgås med väldigt fel folk ibland.
Citera
2013-07-12, 22:08
Medlem
Ni kan vara på det klara med att om 40-50 år kommer man att ha omvärderat OP helt.
Det var ju nästan skottpengar på honom! "Historieboken om OP anno 2056":
//
Olof Palme hade gjort sig till en omöjlig figur i Internationella Stor-Politiken. Båda Supermakterna U.S.A och SovjetUnionen (gav sitt tysta medgivande) bestämde sig att expediera honom:
Illa sedd av Amrikaner sedan VietnamKrigets dagar, försökte mäkla Fred i MellanÖstern (Irak-Iran-kriget), Arafat-kramare tillika, ville sälja egna vapen i alla fall (Bofors-Haubitsar till Indien, bl.a), o c h att det var Nato-ubåtar i Svenska farvatten och inte (bara) Ryska under första hälften av 80-talet.
Dessutom under Ryskt inflytande som Peace-nik men som börjat slita sig i kopplet. Moskva visste att Washington visste.....och droppen var att OP var föreslagen som Ordförande i Förenta Nationerna.

Mannen hade försatt sig i en ohållbar situation, man ville inte, vare sig fr Washington el Moskva ha en snusförnumstig och hycklande Makt-Spelare från ett LillePuttland. De sista åren var en dans på slak lina för Olof. Dådet planerades under 1984-85 och utfördes av under-rättelsetjänst närstående CIA med hjälp av en Svensk, inhemsk grupp 1986. Den Svenske Socialdemokratiske efterträdaren Ingvar Carlsson tillsammans med SÄPO och Lisbeth Palme, sanktionerade att en Alko & Drog-Luffare/Missbrukare anklagades för mordet.
//
I motsats till "Knusslig" tycker jag bestämt att mån måste titta på motivbilden, i n n a n mördaren
k a n avslöjas...

Ovanstående kan vara den "hemska sanning" som bl.a Lidbom menar föreligga (?)...Weinburger vet kanske .."hur det kördes"!
Senast redigerad av TageG 2013-07-12 kl. 22:16.
Citera
2013-07-13, 09:50
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageG
Ni kan vara på det klara med att om 40-50 år kommer man att ha omvärderat OP helt.
Det var ju nästan skottpengar på honom! "Historieboken om OP anno 2056":
//
Olof Palme hade gjort sig till en omöjlig figur i Internationella Stor-Politiken. Båda Supermakterna U.S.A och SovjetUnionen (gav sitt tysta medgivande) bestämde sig att expediera honom:
Illa sedd av Amrikaner sedan VietnamKrigets dagar, försökte mäkla Fred i MellanÖstern (Irak-Iran-kriget), Arafat-kramare tillika, ville sälja egna vapen i alla fall (Bofors-Haubitsar till Indien, bl.a), o c h att det var Nato-ubåtar i Svenska farvatten och inte (bara) Ryska under första hälften av 80-talet.
Dessutom under Ryskt inflytande som Peace-nik men som börjat slita sig i kopplet. Moskva visste att Washington visste.....och droppen var att OP var föreslagen som Ordförande i Förenta Nationerna.

Mannen hade försatt sig i en ohållbar situation, man ville inte, vare sig fr Washington el Moskva ha en snusförnumstig och hycklande Makt-Spelare från ett LillePuttland. De sista åren var en dans på slak lina för Olof. Dådet planerades under 1984-85 och utfördes av under-rättelsetjänst närstående CIA med hjälp av en Svensk, inhemsk grupp 1986. Den Svenske Socialdemokratiske efterträdaren Ingvar Carlsson tillsammans med SÄPO och Lisbeth Palme, sanktionerade att en Alko & Drog-Luffare/Missbrukare anklagades för mordet.
//
I motsats till "Knusslig" tycker jag bestämt att mån måste titta på motivbilden, i n n a n mördaren
k a n avslöjas...

Ovanstående kan vara den "hemska sanning" som bl.a Lidbom menar föreligga (?)...Weinburger vet kanske .."hur det kördes"!
Ja exakt så här går det till när frimurare, finansmaffia och fastighetsägare i maskopi dikterar historian för historien. Kreuger och Bernadotte trippelmördades på samma sätt efter sina allvarliga fredsansträngningar medan spion Raoul Wallenberg höjs till skyarna så som massmedia nu också vill döpa om Arlanda. Masskulturen vill inte veta mer.
Citera
2013-07-13, 10:03
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Även Stig Wennerström sades ha haft en medhjälpare, sedd helt kort av sin städerska i hemmet med egen nyckel.
Gick under "X" , framkom aldrig vem personen var!
Men Bergling kanske hittar på för att skylla ifrån sig och få "delat ansvar" (han känner förståss till storyn om Mr X och Wennerström)
Denna Mr X är lika hemlig som Polisman G och lika avgörande för uppklarandet i båda fallen. Självklart vet man på högsta ort där de duktiga idioterna LP, KOF, IC och Bildt numera ingår hur det verkligen förhåller sig.
Citera
2013-07-13, 10:28
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Ja, det här forumet har ju havererat fullständigt. Någon meningsfull diskussion är inte möjlig här. Forumet du hänvisar till drivs av Portnoy vilket bådar gott. Jag kommer fortsätta där och inte slösa mer tid på Flashback. Det återstår bara att se hur det nya forumet motstår bajsattackerna men jag tror nog det ska gå bra....
Lycka till! Säkert finner vi rakare framkomliga vägar på var sitt håll. Vi andra som blir kvar här tills detta forum köps upp för att läggas ner hämtar besked på annat sätt. När era nidbilder av oss och era kommentarer under Portnoys kontroll sedan hamnar högst på Google så behövs inga fler förklaringar.
Citera
2013-07-13, 20:11
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Lycka till! Säkert finner vi rakare framkomliga vägar på var sitt håll. Vi andra som blir kvar här tills detta forum köps upp för att läggas ner hämtar besked på annat sätt. När era nidbilder av oss och era kommentarer under Portnoys kontroll sedan hamnar högst på Google så behövs inga fler förklaringar.

Tror snarare att detta forum innan det köps upp blir utmattat pga att innbillning/sinnesjuka postare tar över detta i brist på eget liv och lever sig in i en fantasivärld och utser sig själva till sanningsägare.

Tyvärr har ju enstaka postare gjort detta forum till en cirkus.
Skäms ju att läsa dessa fantasier helt utan substans.

Ta din medicin och låt detta forum ta steg framåt istället för en massa vansinniga påstående helt utan grund och källa.

Egentligen skall man ej skapa debatt kring detta, men jag ber för min och andra läsares skull att de får vara nog nu med sagor.
Citera
2013-07-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikardKostner
GW fokuserar mycket av sina uppfattningar på en vittnesuppgift från Tunnelgatan. Vilka åsikter har ni om GWs resonemang?

Vet faktiskt inte. Har sett i klipp på you tube att GW hade en helt annan uppfattning angående polisspåret under 90 talet. Varför har han nu svängt i uppfattning att det är polis eller militär bakom mordet?
Citera
2013-07-14, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Ja att Jörgen Almblad (framförallt, men flera andra också) ljuger som en häst travar det tycker jag är solklart när de intervjuar honom i Striptease. Ser ut som att han ska bryta ihop vilken sekund som helst när de pressar honom om CGÖs alibi.

En annan sak jag funderade på är Palmes SÄPO-vakter. Kan någon av de vara inblandade (jaja jag vet att de inte var i tjänst den kvällen)? Finns det namn på någon av dem? Hade de alibi? GW betonar hela tiden att han tror att det var någon i Palmes nära krets. Jag antar att det inte alltid var samma vakter varje gång Palme behövde skydd, men så jävla många SÄPO-livvakter kan det väl inte finnas i vårt lilla land.

Tänk er att tvingas beskydda en person som man verkligen hatar. Det lär ju kännas ganska förnedrande. Många starka handlingar har fötts ur förnedring. Jag vill påstå att Hitlers uppgång berodde allra mest på förnedringen som Tyskland fick utstå efter första världskriget tex. Samma sak med många personer som mobbades när de var små som blir fighters när de blir äldre.

Jörgen Almblad är en mycket underbegåvad person som egentligen inte skulle ha något annat jobb en gatusopare. Att han dessutom är för glad i spriten är ingen hemlighet. En A-lagare som på något konstigt sett ändå fått höga poster. Obegripligt.
Citera
2013-07-14, 06:51
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusetguld
Vet faktiskt inte. Har sett i klipp på you tube att GW hade en helt annan uppfattning angående polisspåret under 90 talet. Varför har han nu svängt i uppfattning att det är polis eller militär bakom mordet?

För att sälja böcker. En A-lagare från Rotebro som gärningsman genererar inga spännande konspirationer som kan användas i romaner.
Citera
2013-07-14, 09:48
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.....I motsats till "Knusslig" tycker jag bestämt att mån måste titta på motivbilden, i n n a n mördaren k a n avslöjas......
Som jag ser det b l e v mördaren avslöjad redan av Holmér. Nu är det bara det svenska motivet för statskuppen som aldrig f å r avslöjas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in