2013-07-15, 09:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Va? Det var väl Linda Chen som låg under lite granris? Marina låg väl i en sjö, eller vad det var?

Fast båda ovanstående var så där "klassiskt simpla". När något blir lite tokigt är det de enkla lösningarna som folk vanligtvis tar till.
Marina låg under några granar på land. Kontrollera själv: https://www.flashback.org/t1259782
Citera
2013-07-15, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivvli
Har läst en del inlägg men jag kan ha missat detta. Hade inte Ida två barn? Är de med samma pappa eller finns det en till pappa? Vem är i så fall han? Kan detta varit någonting som dom bestämt sig för att göra tidigare, alltså ingen olycka? Kan det finnas någon som dödat Ida pga hennes vänskap med AJ? finns det någon möjlighet att Ida faktiskt skulle kunna vara bortrövad eller är det faktiskt bara en rubricering pga att ingen kropp finns tillgänglig? Sedan ät jag lika fundersam när det kommer till barnet. Hur är det möjligt att barnet varit ensam så många timmar utan att ingen hört? Vr det inte planerat har jag svårt att tro att barnet fått något "för att sova". Finns det en möjlighet att detta faktiskt skett på fm? mitt barn i ungefär samma ålder skulle ALDRIG vara tyst så länge..om det inte var i chock, då kan man inte veta.

Jag förstår att det kan vara lätt att missa med tanke på att det är snart 1000 sidor, men en anledning att det blir så många sidor är för att många frågor som visar sig vara orelevanta dyker upp om och om igen. Jag har för mig att initialerna på den andra pappan är AW men han var i Västerås eller Frankrike och inte intressant för utredningen. Det finns ingen anledning i att spekulera i att det skulle vara någon annan än AJ.

Låt oss ändå anta för en sekund att det var någon annan. Någon som ville I*a illa p.g.a hennes bekantskap med AJ. Hur stämmer denna spekulation in med hur AJ agerat sedan hon försvann? Hur stämmer det in med det andra som vi än så länge känner till kring fallet?

Är det möjligt att man skulle kunna ha en sammanfattning på avfärdade personer så att vi slipper en ny fråga var 10e sida om samma saker eller möjligtvis en FAQ? Jag tror att det skulle kunna hjälpa med längden på tråden.
Citera
2013-07-15, 09:51
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Marina låg under några granar på land. Kontrollera själv: https://www.flashback.org/t1259782
Se på fan... Då var man väl berusad som en jävla åsna när man läste om Marina, då. Jag som tyckte att jag hade full koll på läget, haha...

Har missat lite i tråden nu, men drog fler Fb's ut igår/i natt?
Citera
2013-07-15, 09:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Va? Det var väl Linda Chen som låg under lite granris? Marina låg väl i en sjö, eller vad det var?

Fast båda ovanstående var så där "klassiskt simpla". När något blir lite tokigt är det de enkla lösningarna som folk vanligtvis tar till.

Nej Marina låg inte i en sjö. Marina låg under nedhuggna smågranar. I en vit presenning innehållande henne själv samt den saknade bäddmadrassen. Att ingen sett denna under 2 års tid är ju helt sjukt, då hon påträffades på en plats för kabelbränning. Dvs det rörde sig folk där.

Linda "hittades" av M*ts A*m under ris som brunnit....

Jag håller med om att de båda känns lite simpla.
Citera
2013-07-15, 09:54
Medlem
Nu väntar man med spänning på att polisen genomför nya förhör med burfåglarna. Jag tror inte F.H har den information som behövs för att lösa detta. Även om jag tror att han är mör efter en helg i buren. Frågan är hur länge D.B orkar hålla tyst. Efter förlusten av anhöriga kanske han inte har bråttom ut. Men har polisen gått igenom hålans övervakningskamrer? Borde ha passerat några på väg från B.o:s lägenhet.
Citera
2013-07-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivvli
Har läst en del inlägg men jag kan ha missat detta. Hade inte Ida två barn? Är de med samma pappa eller finns det en till pappa? Vem är i så fall han? Kan detta varit någonting som dom bestämt sig för att göra tidigare, alltså ingen olycka? Kan det finnas någon som dödat Ida pga hennes vänskap med AJ? finns det någon möjlighet att Ida faktiskt skulle kunna vara bortrövad eller är det faktiskt bara en rubricering pga att ingen kropp finns tillgänglig? Sedan ät jag lika fundersam när det kommer till barnet. Hur är det möjligt att barnet varit ensam så många timmar utan att ingen hört? Vr det inte planerat har jag svårt att tro att barnet fått något "för att sova". Finns det en möjlighet att detta faktiskt skett på fm? mitt barn i ungefär samma ålder skulle ALDRIG vara tyst så länge..om det inte var i chock, då kan man inte veta.
Om du läser sammanfattningen, får du svar på en del av dina frågor. I*a har två barn med två olika män. huvudmisstänk är AJ som man tror har dödat IF och har fått hjälp av minst två vänner. Jag tror att både polisen och mer än 99% av fb:are tror på det.
EDIT,
Dödat är kanske är ett starkt ord. Man kan säga att AJ är på nåt sätt inblandad i IF,s död.
Senast redigerad av matematiker 2013-07-15 kl. 10:07.
Citera
2013-07-15, 10:02
Medlem
Citat:
IKEA-påsar är stora; man får plats med en lealös kvinnokropp, om man packar ner denna kompakt. Jag kan vika ihop mig och få plats i en IKEA-påse och jag är 170 cm / 65 kg.

Varför du inte skulle få plats med hela kroppen är för mig ett mysterium, med tanke på att du verkar vara väldigt petit. Du får komma ihåg att en livlös kropp dunkas ner i en IKEA-påse på ett brutalt sätt; inte med kärlek och omsorg, med rum för benen att dingla fritt (iaf i min värld). Sedan kan de ju ha knäckt lite armar och ben osv för att få plats med allt.

Jo men jag skrev ju från början att jag trodde att en IKEA kasse använts för att forsla bort kroppen.
fick då svaret att en vuxen människa ej får plats i kassen.
Så då testade jag och visst får jag plats,förrutom att nån kroppsdel hängde utanför.dock tryckte jag inte ner mig brutalt hårt i kassen.

så nu är petit kvinna i IKEA kasse mysteriet löst iaf.
Citera
2013-07-15, 10:03
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Hmmm trodde det var mer blod än så. Inte undra på att tidningsbudet inte reagerade.

Även jag har jobbat med post & reklam. Var det inte mer blod än så här så kan jag i princip garantera att budet/brevbärarn inte har lagt märke till det.

Därför bör inte fönstret begränsas till efter 0600-0630, utan vidgas bakåt till samtalet med PT(?).
Citera
2013-07-15, 10:07
Medlem
bagarn29s avatar
Det har ju rapporterats om polisaktiviteter de senaste dagarna på olika platser, är det bara jag som tror att det börjar läcka ut ett och annat i "fågelburarna" på häktet?
Citera
2013-07-15, 10:16
Medlem
blomskotts avatar
Hej, följt tråden sedan start och vill påpeka ang tidningsbudet.

För några år sedan i GBG inträffade en incident där en man blev skadad på öppen gata och därefter lämnade en kraftig pöl med blod efter sig. Jag såg pölen både på natten då det skedde och dagen efter. Eftersom man inte sköljde bort den fanns den kvar i lika stor omfattning. Jag minns då att jag stod och förundrades över hur människor kunde traska rakt i blodet utan att ens titta ner på det. Visserligen var detta utomhus och människor hade säkert bråttom, men ändå. Tror chansen att man missar en eller flera blodfläckar är större än man tror.
Citera
2013-07-15, 10:19
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Även jag har jobbat med post & reklam. Var det inte mer blod än så här så kan jag i princip garantera att budet/brevbärarn inte har lagt märke till det.

Därför bör inte fönstret begränsas till efter 0600-0630, utan vidgas bakåt till samtalet med PT(?).

Har oxå varit både reklamutdelare och tidningförsäljare/bud. Trots att det är nästan är 30 år sedan minns jag fortfarande lukter, blomkrukor, bilder på hundar och de enstaka gånger man kommit in i en trappuppgång med spyor eller bloddroppar. Just bloddroppar råkade jag nog bara ut för ett par gånger och det var då avsevärt mycket mindre än det som syns på de publiserade bilderna, typ näsblodsdropp från någon unge som spelat fotboll.
Så vi är alla olika.
Hur det än är så får man får nog anta att polisen har pratat med ett eventuellt bud i detta fallet och har en klarare bild en den som släppts till media. Detaljer av denna typen tror jag man är försiktig med att läcka för att kunna anv som kontrolluppgifter i en förhörssituation.
Citera
2013-07-15, 10:22
Medlem
Hejsan helt ny här har följt tråden från början men tycker att dwt är mycket upprepningar nu. Märker ju att vissa av är väldigt duktiga snälla kan ni inte följa med ut med MPS och söka istället det behövs många fler att sökare om vi ska hitta Ida. Och framförallt att gm inte går fri ......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in