2013-07-15, 01:41
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Det ser onekligen ut som om någon legat i gräset ja...

Ja jag håller med, just därför borde man söka igenom det området igen.
Citera
2013-07-15, 01:43
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men då kan det vara ganska så troligt att den har använts just i det syftet att gräva en djup grav nånstans, frågan är bara VART? De är väl inte så stora, kallas de minigrävare? Väl en lätt sak att lasta på en sån på ett släp?
Det finns ju en risk för att de bedrev entreprenadverksanhet efter att ha mellanlagrat kroppen. Du står inte och gräver någonstans med ett lik i bagaget eller på en skottkärra vid sidan om. Skall man börja tänka grävare så är det lika bra att sluta leta. Vi kan nog utgå från att de inte har haft med maskinen i skogen. För stor risk att bli observerade.
Citera
2013-07-15, 01:50
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Återigen, att gräva ner en kropp är ett enormt projekt. Tror inte Gm hade denna tid. Skall en människokropp döljas en längre tid krävs det att den begravs på min 2 m djup. Annars är snart grävlingar, vildsvin, rävar och även kråkor o kajor etc. där och rotar upp omgående.
Skulle nu kroppen vara nedgrävd så kommer platsen avslöjas snarast, dels beroende på asätare och spåren ett sådant ingrepp skulle medföra.
Alternativet att de grävt tillräckligt djupt finner jag osannolikt.
Prova själv att gräv en 2m djup grop nästa gång du är på stranden.

Känner till ett fall där en ung kvinna grävdes ner, grunt, och återfanns långt senare. https://www.flashback.org/t677178 För att inte tala om Marina, som en föregående skribent skrev. Vad behöver man i ett panikläge? Köpa sig tid, tänker jag. Provisoriska lösningar, som kan lösas senare. Är rätt säker på att bilen fått alla att leta på fel ställe, tyvärr.
Citera
2013-07-15, 01:51
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Är det såhär du tänker dig eller är jag ute o virrar?
Kod:
http://speedy.sh/VSkRw/Ida.jpg

Nej, det blir en treåring med den bilden...

Det finns en grå gren som går från vänster till höger. En bit ovanför den, 20 % från vänster finns en gren av något slag ovanför en mörk yta där gräset är nedtryckt. Det skall då bli huvudet. Kroppen ligger vinkelrätt mot pinnen. Mitten av ryggen går över grenen ungefär 60% in på denna. Det är där den vassa pinnen sticker upp och lyfter mitten av ryggen. Armarna ligger vid sidan om kroppen och trycker ned gräset vinkelrätt från grenen. En bit nedanför, mot baken till är så gräset nedtryckt för att sedan vara lyft och böjt där knäna varit lyfta från marken. Fötterna kommer så att vila i dy eller på sten.
Citera
2013-07-15, 01:53
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, det blir en treåring med den bilden...

Det finns en grå gren som går från vänster till höger. En bit ovanför den, 20 % från vänster finns en gren av något slag ovanför en mörk yta där gräset är nedtryckt. Det skall då bli huvudet. Kroppen ligger vinkelrätt mot pinnen. Mitten av ryggen går över grenen ungefär 60% in på denna. Det är där den vassa pinnen sticker upp och lyfter mitten av ryggen. Armarna ligger vid sidan om kroppen och trycker ned gräset vinkelrätt från grenen. En bit nedanför, mot baken till är så gräset nedtryckt för att sedan vara lyft och böjt där knäna varit lyfta från marken. Fötterna kommer så att vila i dy eller på sten.

Ah då är jag med.
Tyckte nämligen det såg ut att vara så väldigt litet för en vuxen kvinna, om än späd.
Citera
2013-07-15, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Har man bråttom så gräver man inte så djupt, en späd och förhållandevis liten tjej kräver inte så stor plats heller, särskilt inte död. Sänker man inte ner en kista så kan du halvera mängden du behöver gräva upp och oftast när man pratar gräv så handlar det om att hitta mjuka ställen. Det är detsamma för maskhögar. Att pressa ner ett lik i fosterställning går relativt snabbt om man hittar ett bra ställe att gräva på. Jorden som blir överflödig stampar man ner ovanpå och sedan skottar man på lite lösjord för att dölja fotavtrycken.

Att gräva bland sten, stubbar osv kan vara lögn i fan o bara få upp en halvmeters krav, men sumpmark, myr, sand, myrtramp osv är det raskt gjort.

Men gräver du inte så djupt, så kommer snart diverse asätare att gräva upp kroppen...
Citera
2013-07-15, 02:08
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Ah då är jag med.
Tyckte nämligen det såg ut att vara så väldigt litet för en vuxen kvinna, om än späd.

Här är en bild där jag placerat ut texterna Huvud, Arm, Arm och Vass gren. Det blev inte så tydligt med svart text men den syns om man kikar ordentligt. Nu går jag till sängs. Natti alla!

http://img163.imageshack.us/img163/656/kdek.jpg
Citera
2013-07-15, 02:12
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Här är en bild där jag placerat ut texterna Huvud, Arm, Arm och Vass gren. Det blev inte så tydligt med svart text men den syns om man kikar ordentligt. Nu går jag till sängs. Natti alla!

http://img163.imageshack.us/img163/656/kdek.jpg

Tack, det stämde ju betydligt bättre då ja.
Sov gott!
Citera
2013-07-15, 02:49
Medlem
Om det varit så mycket blod i trapphus och hiss, borde det inte finnas blod vid dumpningsplatsen?
Citera
2013-07-15, 05:57
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supernatural48
Nu vet jag inte vart dessa grindar står. Men innan man kommer fram till alla dessa lokaler som användes av pappersbruket, så finns de en del mark som inte skulle vara helt omöjlig att gräva ner något.. om de nu stämmer överrens med kartans bilder, vet inte när de är tagna.

http://goo.gl/maps/zjzX6
http://goo.gl/maps/A5GB7
Om du tar kartan på satelit, zoomar in och följer vägen så ser du grindarna, efter rakan "i hörnet av åkern" på bilden står dom öppna..
Citera
2013-07-15, 06:12
Medlem
Har läst en del inlägg men jag kan ha missat detta. Hade inte Ida två barn? Är de med samma pappa eller finns det en till pappa? Vem är i så fall han? Kan detta varit någonting som dom bestämt sig för att göra tidigare, alltså ingen olycka? Kan det finnas någon som dödat Ida pga hennes vänskap med AJ? finns det någon möjlighet att Ida faktiskt skulle kunna vara bortrövad eller är det faktiskt bara en rubricering pga att ingen kropp finns tillgänglig? Sedan ät jag lika fundersam när det kommer till barnet. Hur är det möjligt att barnet varit ensam så många timmar utan att ingen hört? Vr det inte planerat har jag svårt att tro att barnet fått något "för att sova". Finns det en möjlighet att detta faktiskt skett på fm? mitt barn i ungefär samma ålder skulle ALDRIG vara tyst så länge..om det inte var i chock, då kan man inte veta.
Citera
2013-07-15, 08:36
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Min poäng är just denna. Dom MÅSTE inte ha grävt i en myr, ett berg,eller ens NÄRA vatten. Känner inte till området alls. Men ni som gör. Var skulle man kunna gräva ner ngn? Jag tänker mer, grusväg/skog,våtmark. Eller, stig i skogen, med öppen mark omkring. Typ ängsmark eller t om oanvända hagar. Enslig väg, helt enkelt. Med ngn form av öppen mark längre in, ganska stor, med skog runtom? Som skyddar lite.

Jag brukar gräva ner mina lik på en motorcross-bana eller i ett nedlagt grustag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in