2013-07-15, 08:48
Medlem
En annan teori kan vara att F.H endast blivit uppringd av D.B för att hämta upp efter bilbrand på berget. Kanske inte varit med vid bortförandet av B.O. Kan det finnas andra inblandade i själva brottet?
Citera
2013-07-15, 08:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Jag brukar gräva ner mina lik på en motorcross-bana eller i ett nedlagt grustag.
Hur lång tid brukar det ta? Hur många hjälps åt? Hur djupt gräver du?
Citera
2013-07-15, 09:03
Medlem
Ellan1305s avatar
Vem säger att blodet fanns där när tidningsbudet kom?
Citera
2013-07-15, 09:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellan1305
Vem säger att blodet fanns där när tidningsbudet kom?
Ingen.
Citera
2013-07-15, 09:10
Medlem
Ellan1305s avatar
Om vi utgår ifrån att blodet borde ha setts av tidningsbudet, så kan vi alltså säga att blodet kom dit senare. Nu vet jag inte tidpunkten för tidningsbudet, har missat en del. Men det kan ju vara av vikt.

Men jag misstänker att polisen har förhört tidningsbudet och har klarthet i det.
Citera
2013-07-15, 09:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Känner till ett fall där en ung kvinna grävdes ner, grunt, och återfanns långt senare. https://www.flashback.org/t677178 För att inte tala om Marina, som en föregående skribent skrev. Vad behöver man i ett panikläge? Köpa sig tid, tänker jag. Provisoriska lösningar, som kan lösas senare. Är rätt säker på att bilen fått alla att leta på fel ställe, tyvärr.

Marina var dock inte nedgrävd. Hon låg dumpad under lite granris. Så man behöver tydligen inte besvära sig så mycket när man ska göra sig av med ett lik.
Citera
2013-07-15, 09:16
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Om vi utgår ifrån att blodet borde ha setts av tidningsbudet, så kan vi alltså säga att blodet kom dit senare. Nu vet jag inte tidpunkten för tidningsbudet, har missat en del. Men det kan ju vara av vikt.

Men jag misstänker att polisen har förhört tidningsbudet och har klarthet i det.
Har tidningsbudet alibi?
Citera
2013-07-15, 09:34
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
sådär ja,testade kassen.missade dock att filma
benen hängde givetvis utanför el.huvud och armar.

Ja,ska tillägga att jag är kvinna.166cm lång.väger 55 kg.
IKEA-påsar är stora; man får plats med en lealös kvinnokropp, om man packar ner denna kompakt. Jag kan vika ihop mig och få plats i en IKEA-påse och jag är 170 cm / 65 kg.

Varför du inte skulle få plats med hela kroppen är för mig ett mysterium, med tanke på att du verkar vara väldigt petit. Du får komma ihåg att en livlös kropp dunkas ner i en IKEA-påse på ett brutalt sätt; inte med kärlek och omsorg, med rum för benen att dingla fritt (iaf i min värld). Sedan kan de ju ha knäckt lite armar och ben osv för att få plats med allt.
Citera
2013-07-15, 09:35
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Tidningsbud är nog med på Polisens "korta checklista" för alla brott misstänker jag.
(som vittne alltså, inte gärningsman)
Citera
2013-07-15, 09:44
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Marina var dock inte nedgrävd. Hon låg dumpad under lite granris. Så man behöver tydligen inte besvära sig så mycket när man ska göra sig av med ett lik.
Va? Det var väl Linda Chen som låg under lite granris? Marina låg väl i en sjö, eller vad det var?

Fast båda ovanstående var så där "klassiskt simpla". När något blir lite tokigt är det de enkla lösningarna som folk vanligtvis tar till.
Citera
2013-07-15, 09:46
Medlem
Ellan1305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Tidningsbud är nog med på Polisens "korta checklista" för alla brott misstänker jag.
(som vittne alltså, inte gärningsman)

Absolut. Menade inte att jag trodde tidningsbudet var skyldig. Snarare att han/hon borde ha sett blodet och således kan vi dra slutsatsen att blodet inte var där vid tidpunkten för tidningsutdelning.

Å andra sidan kanske tidningsbudet gick med mobilen i handen och skrev SMS (eller liknande), och då är det lätt att missa det som sker omkring en.

Jag tror att den enkla anledningen till att blodet upptäcktes så sent är för att det inte fanns där tidigt. När kom första samtalet till Idas telefon? Säg att någon ringde henne vid elva på förmiddagen, det är kanske först då man inser att det är nu man måste "ta tag i problemet" på riktigt. Då har du också haft flera timmar på dig (beroende på när mordet skedde) att samla tankar och ha en plan.

Det enda problemet är ju att man förlorar mörkrets skydd. Det "positiva" kan också vara att det ser mindre misstänkt ut att slänga en matta i bilen mitt på dagen.

Bara en tanke.
Citera
2013-07-15, 09:46
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Va? Det var väl Linda Chen som låg under lite granris? Marina låg väl i en sjö, eller vad det var?

Fast båda ovanstående var så där "klassiskt simpla". När något blir lite tokigt är det de enkla lösningarna som folk vanligtvis tar till.

Nä det var allt Marina som låg under granris, MP som hittade henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in