Citat:
Ursprungligen postat av
Vivvli
Har läst en del inlägg men jag kan ha missat detta. Hade inte Ida två barn? Är de med samma pappa eller finns det en till pappa? Vem är i så fall han? Kan detta varit någonting som dom bestämt sig för att göra tidigare, alltså ingen olycka? Kan det finnas någon som dödat Ida pga hennes vänskap med AJ? finns det någon möjlighet att Ida faktiskt skulle kunna vara bortrövad eller är det faktiskt bara en rubricering pga att ingen kropp finns tillgänglig? Sedan ät jag lika fundersam när det kommer till barnet. Hur är det möjligt att barnet varit ensam så många timmar utan att ingen hört? Vr det inte planerat har jag svårt att tro att barnet fått något "för att sova". Finns det en möjlighet att detta faktiskt skett på fm? mitt barn i ungefär samma ålder skulle ALDRIG vara tyst så länge..om det inte var i chock, då kan man inte veta.
Jag förstår att det kan vara lätt att missa med tanke på att det är snart 1000 sidor, men en anledning att det blir så många sidor är för att många frågor som visar sig vara orelevanta dyker upp om och om igen. Jag har för mig att initialerna på den andra pappan är AW men han var i Västerås eller Frankrike och inte intressant för utredningen. Det finns ingen anledning i att spekulera i att det skulle vara någon annan än AJ.
Låt oss ändå anta för en sekund att det var någon annan. Någon som ville I*a illa p.g.a hennes bekantskap med AJ. Hur stämmer denna spekulation in med hur AJ agerat sedan hon försvann? Hur stämmer det in med det andra som vi än så länge känner till kring fallet?
Är det möjligt att man skulle kunna ha en sammanfattning på avfärdade personer så att vi slipper en ny fråga var 10e sida om samma saker eller möjligtvis en FAQ? Jag tror att det skulle kunna hjälpa med längden på tråden.