2013-07-14, 23:48
Medlem
Christopher.s avatar
Pengar är frihet, frihet är lycka.
Citera
2013-07-14, 23:50
Medlem
ronken82s avatar
Ts: Du är en självgod fjant, med en högst medioker livsstil, så vad föröker du skryta med? Pajas.
Citera
2013-07-15, 00:04
Medlem
jag anser att pengar kan göra en (lyckligare) då man kan lägga dem på roliga saker som att resa,köpa mc, rolig bil osv. Att man blir lyckligare av att bo i ett stort hus eller i en fin stadsdel är inget jag tror dock.
Citera
2013-07-15, 00:08
Medlem
T-H-E-P-I-M-Ps avatar
Det är Människorna runt sig som gör en lycklig
Citera
2013-07-15, 00:17
Avslutad
Är väl snarare så att.

Pengar = lockar ytliga och falska vänner, även golddiggers till brudar.
Icke pengar = här har du flera äkta vänner och större chans till äkta kärlek

I min åsikt då. Man kan ju vara smart och inte flasha med kortet om man nu har pengar.
Citera
2013-07-15, 00:28
Medlem
...as...s avatar
Det är en väldig skillnad på att må bra och att vara lycklig.

Att ha det bekvämt att är må bra.

Lycka känns inne i själen.
Citera
2013-07-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yamero
Man hör hela tiden om att pengar är oviktigt, och att det ger inte en lycka, men det är skitsnack kan jag rakt ut säga. Jag blev klar med min kandidatexamen för inte så länge sen, och har jobbat på en liten firma i stockholms innerstad i några månader. Jag har bytt ut min skitiga lägenhet i förorten mot en lyxig och stor lägenhet. Jag har bytt ut min trasiga cykel mot en vacker BMW. Jag slipper snåla med mat, äta nudlar varje dag i veckan och kan äta på de finaste restaurangerna. Jag har äntligen råd att köpa mer kläder. Jag kan resa utomlands vilket jag inte hade råd med förut. Jag kan leva. Jag förstår att pengarna i sig är meningslösa, men de pengar ger finns det ett värde i.

Nu när jag äntligen tjänar pengar och har ett välbetalt jobb så har jag råd med mer och mår bättre. Då vill jag veta - hur tänker ni som säger "pengar ger ingen lycka" egentligen?

+1 på den!

Många pappskallar i tråden som säger att de hellre är fattiga och lyckliga än rika och olyckliga...
...det är nog ingen som säger emot men vad är det som säger att man inte kan vara rik OCH lycklig?

Det ena utesluter inte det andra som vissa verkar fått för sig. Jag är dock både olycklig och fattig men är ändå glad för TS skull
Citera
2013-07-15, 00:35
Medlem
Pengar i sig ger inte lycka, men att var utan pengar, att sitta i en riktig skuldröv gör att man aldrig kan slappna av. Jag har pengar, men är inte lycklig för det, men oj vad mycket olyckligare jag varit utan pengar, de ger i vart fall möjligheter.
Citera
2013-07-15, 00:51
Medlem
T-H-E-P-I-M-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
+1 på den!

Många pappskallar i tråden som säger att de hellre är fattiga och lyckliga än rika och olyckliga...
...det är nog ingen som säger emot men vad är det som säger att man inte kan vara rik OCH lycklig?

Det ena utesluter inte det andra som vissa verkar fått för sig. Jag är dock både olycklig och fattig men är ändå glad för TS skull

Klart att pengar inte utesluter lycka. Men TS tror att det är pengarna som gör en lycklig...
Citera
2013-07-15, 00:52
Medlem
Varenda människa som är torr bakom öronen och byxmyndig förstår
att pengar inte är lika med lycka.

När man har levt livet ett lite längre tag, inser man att pengar inte
fungerar som lyckomedel om man inte själv är lycklig.

För att förtydliga. Är man själv lycklig så är pengar något av det bästa
som finns. Eller rättare sagt, det man kan göra för pengarna.

I olika perioder av livet har jag haft ont om pengar, gott om pengar,
varit förälskad, varit älskad, varit olycklig, blivit övergiven, osv, osv.

Det jag kan säga för egen del är att när jag inte var på en bra plats
i livet, så hjälpte det inte att köpa bil och motorcykel och lägenhet.

Så, till ts. När du växer upp och får lite livserfarenhet, kom tillbaka
till den här tråden och skriv vad du känner. Då. I framtiden, om X år.
Citera
2013-07-15, 00:55
Medlem
Jafan89s avatar
Pengar ger inte lycka, däremot att ha mycket pengar gör att så mycket blir enklare och man kan göra mer saker för sig själv, vilket i sin tur kan leda en bort från saker som gör en olycklig och därigenom så blir man lyckligare änn man varit annars.

Så vill man ha bättre chans att bli lycklig, försök tjäna bra med pengar!
Citera
2013-07-15, 01:53
Medlem
RonaldoUtds avatar
Ja om du jämför med studentlivet så är det så klart bättre att ha ett välbetalt jobb. Men sen är frågan hur mycket mer pengar man behöver.

I mitt fall kommer familj och vänner först. Sen har jag vissa prioriteringar som bra boende och bra mat. Kunna äta den mat jag vill ute.

Jag har ett stort intresse av dyra klockor och bilar. Men jag blir inte lycklig utav att äga något av dessa.

Som jag tänker nu så skulle jag vara helnöjd ekonomiskt om jag fick en löneökning på 10k. Mer behöver jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in