Citat:
Ursprungligen postat av
Ludermassigneger
Vad i h-e gjorde negern här från första början (förutom att sälja knark?)? Mig veterligt är det inget krig i Uganda, och han lär ju knappast ha varit här som student.
Mannen är inte här som flykting. Vad jag förstår är han svensk medborgare. En person skriver på E-Ms minnessida (FB) att hen gick på lågstadiet med Joel, så han verkar ha växt upp i Sverige. I vårdnadsutredningen framkommer att de passlösa barnen träffat farmor en gång i månaden, så troligtvis bor hon här. Joels storebror, som kvällspressen har förväxlat med Joel när de skriver att E-Ms GM har dömts för att ha misshandlat en man med stekpannor (det var storebror som dömdes för det), bor i Stockholm. Hela familjen har alltså funnits i Sverige sedan länge, så det blir irrelevant att tjata om sjuklöverns invandringspolitik och SD mm, då familjen K kom hit långt tidigare.
Någon med befolkningsregistret kanske kan kolla om de fanns i Sverige redan 1980, och kom hit i samband med frihetskriget mellan Tanzania och Uganda i slutet av 70-talet? Då föddes Joel här 1981. Det skulle kunna ge en hint om varför han har ett mer anpassat svenskt namn än sin storebror. Det finns 8 Kabagambe i Sverige, troligtvis släkt med varandra? K i Sundsvall måste vara en annan bror - Joel nämner kusiner i Sundsvall som barnen träffar. Då är de sex syskon, och de två yngsta födda på 80-talet har svenska förnamn. Jag gissar att föräldrarna kom hit 1979, de äldre barnen har namn mer anpassade till hemlandet.
31-årige Joel har enligt socialregistret aldrig arbetat, utan levt på socialbidrag (numera försörjningsstöd), åtminstone fram till vårdnadsutredningen sommaren 2010. Vi kan hoppas att han övergick till studielån sedan, hur han nu ska klara att återbetala det.
E-M arbetade och försörjde sig och barnen. Hade hon inte gjort det hade flashbacks kör ropat att hon var ett socfall, snyltare, bidragstagare. Tänk på det.