2013-07-14, 16:08
Medlem
Nyheter24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoniii
Vad skulle lärdomen vara?

Vad som händer när en svart man blir arg.
Citera
2013-07-14, 16:43
Medlem
OrangeCounty88s avatar
Hoppas den kommande rättegången kommer vara öppen för allmänheten. Får man ta med popcorn o cola in i rättsalen så är det en bonus
Citera
2013-07-14, 17:08
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
en kriminell, knarkande och våldsam neger

Anser du att han var en lämplig ensam vårdnadshavare till två barn i förskoleåldern? Vilket tingsrätten alltså gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av NiggerCoon

OT: Har lagen om foto förbud vid förhandligar ändrats?

Fotona tas vid dörröppning till salen, när åhörarna släpps in.
Citera
2013-07-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glamouras
detta hus var inge boende men har två lägenheter för samtal och umgängen . behandlingshemmet ligger en bit bort . Och på både cederängens boende och umgängeshuset finns knivarna i lådor och ställ tillgängliga för vem som helst .

Så på lokalen dit socialen tar våldsamma exmakar med våld, missbruk och besöksförbud sinsemellan i bakgrunden finns alltså massor med knivar tjänstvillig framställda i ställ och lådor???

Helt otroligt. Socialen i Västerås verkar bestå av en samling efterblivna galningar och mordet verkar till större delen vara deras fel! Hoppas de åtalas för medhjälp hela bunten. Fy fan.
Citera
2013-07-14, 17:21
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Vad i h-e gjorde negern här från första början (förutom att sälja knark?)? Mig veterligt är det inget krig i Uganda, och han lär ju knappast ha varit här som student.

Mannen är inte här som flykting. Vad jag förstår är han svensk medborgare. En person skriver på E-Ms minnessida (FB) att hen gick på lågstadiet med Joel, så han verkar ha växt upp i Sverige. I vårdnadsutredningen framkommer att de passlösa barnen träffat farmor en gång i månaden, så troligtvis bor hon här. Joels storebror, som kvällspressen har förväxlat med Joel när de skriver att E-Ms GM har dömts för att ha misshandlat en man med stekpannor (det var storebror som dömdes för det), bor i Stockholm. Hela familjen har alltså funnits i Sverige sedan länge, så det blir irrelevant att tjata om sjuklöverns invandringspolitik och SD mm, då familjen K kom hit långt tidigare.

Någon med befolkningsregistret kanske kan kolla om de fanns i Sverige redan 1980, och kom hit i samband med frihetskriget mellan Tanzania och Uganda i slutet av 70-talet? Då föddes Joel här 1981. Det skulle kunna ge en hint om varför han har ett mer anpassat svenskt namn än sin storebror. Det finns 8 Kabagambe i Sverige, troligtvis släkt med varandra? K i Sundsvall måste vara en annan bror - Joel nämner kusiner i Sundsvall som barnen träffar. Då är de sex syskon, och de två yngsta födda på 80-talet har svenska förnamn. Jag gissar att föräldrarna kom hit 1979, de äldre barnen har namn mer anpassade till hemlandet.

31-årige Joel har enligt socialregistret aldrig arbetat, utan levt på socialbidrag (numera försörjningsstöd), åtminstone fram till vårdnadsutredningen sommaren 2010. Vi kan hoppas att han övergick till studielån sedan, hur han nu ska klara att återbetala det.

E-M arbetade och försörjde sig och barnen. Hade hon inte gjort det hade flashbacks kör ropat att hon var ett socfall, snyltare, bidragstagare. Tänk på det.
Senast redigerad av Sokko 2013-07-14 kl. 17:44.
Citera
2013-07-14, 17:39
Medlem
Iljusins avatar
Kan bara tycka att det är överjävligt att läsa alla kommentarer vars enda syfte tycks vara att skita ner minnet av BO alt. sprida ett rent rasistiskt budskap. Som någon skrev tidigare så är det i stort meningslöst att ta debatten mot de här personerna i den här tråden.

Lyckligtvis skrivs det om BO på andra forum och media. Bilden där är entydig. BO var en älskad person som stod upp mot orättvisor i stort som i smått. BO är död men hennes tankar och budskap lever kvar. Det ska ingen få ta död på!

Iljusin
Citera
2013-07-14, 18:31
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iljusin
Kan bara tycka att det är överjävligt att läsa alla kommentarer vars enda syfte tycks vara att skita ner minnet av BO alt. sprida ett rent rasistiskt budskap. Som någon skrev tidigare så är det i stort meningslöst att ta debatten mot de här personerna i den här tråden.

Lyckligtvis skrivs det om BO på andra forum och media. Bilden där är entydig. BO var en älskad person som stod upp mot orättvisor i stort som i smått. BO är död men hennes tankar och budskap lever kvar. Det ska ingen få ta död på!

Iljusin

Ännu mer äckligt är ju alla horknullare som kapar tråden för att sprida sitt budskap om hur fiiint det är att vara "sexarbetare". Missförstå mig inte, ni får väl knulla luder så mycket ni vill för mig, men varför ska ni göra en så förbannat stor grej av det?

Det kommer aldrig att bli ett repektabelt arbete att sära på benen för betalande kunder, oavsett hur tillåtet det än blir.

Återigen, jag menar inte att det är BO fel, men sluta för fan låtsas att detta handlar om en Svensson.
Citera
2013-07-14, 19:27
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iljusin

Iljusin

Nänä, din flumskalle. Säkrare kanske att hålla till på oförargliga siter där folk är inkapabla att tänka fritt och kritiskt utan snällt har låtit sig indoktrineras av PK-medias (+deras lakejpolitiker)multikulti-halelulja budskap. Vilket för övrigt tydligen också BO olyckligtvis gjort.

BO kan mycket väl varit en snäll o välmenande människa men speciellt intelligent verkar hon inte ha varit när man väljer att skaffa barn med ett sådant vidrigt lowlife som GM (högst trolig).
Citera
2013-07-14, 20:28
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det kommer aldrig att bli ett repektabelt arbete att
sära på benen för betalande kunder, oavsett hur tillåtet det än blir.

Det kan vara som du säger. "Det äldsta yrket" har väl sedan urminnes tider varit
mer eller mindre tillåtet.
Däremot har detta yrke av en stor majoritet, ansetts som ett föraktfullt gebit.

När "stureplanscentern/ what ever" relativt nyligen tog emot BO med öppna armar, innebar detta
ett reellt hot mot GM, dvs, att BO nu, "med förändad livsstil" ... , kunde kräva ensam
vårdnad om barnen, och hade goda utsikter att lyckas med detta.

Jag spekulerar blott när jag anar att barnen kommer sakna fadern mer än modern.

För barnens skull (i just detta fall) – kanske bäst som skedde (?)
Senast redigerad av FruGondol 2013-07-14 kl. 20:50.
Citera
2013-07-14, 20:45
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol

För barnens skull (i just detta fall) – kanske bäst som skedde.

Vad hemskt uttalat. E-M bollades mellan 7 familjehem på 7 år, om hon omhändertogs vid 11 års ålder. Verkar det ha gett henne en stabil uppväxt?

Nu kommer soc att tvinga barnen leka med pappan i besöksrum på Hall (eller någon annan anstalt), eftersom det är barnens bästa. Det ena ska ha blivit utföst ur rummet när attacken började, och ha hört när mamma mördades av pappa. Åklagaren sa idag i samband med häktningsförhandlingen att E-M hade utsatts för ett kraftigt övervåld. Att "bara" döda sina (två första) barns mamma räckte inte.

Ser socialtjänsten till vilka som redan har en relation till barnen, och att det finns en halvsyster, kan de ha pappans särbo som placeringsalternativ. Skrev någon att hon var gravid igen? Det lär bli en flitig besökare på fängelset. Farföräldrar och farbröder finns också. 65+ kanske är för gammalt för att få ta hand om dagisbarn, men soc kommer garanterat att se till så de får behålla kontakt med den förälder som lever, och hans släkt som de redan har relationer till. Även för språkets skull.

Tack och lov utesluter det mormor och hennes make, då de varken har träffat något av barnen eller har en positiv inställning till barnens framtida umgänge på anstalt. Hoppas bara att syskonen placeras i samma hem. De behöver inte mer trauma.
Citera
2013-07-14, 23:20
Medlem
Eftersom detta verkar ha kommit bort i mängden av inlägg så postar jag igen BO:s inlägg på sin blogg, från förra året, där hon ger sin syn på förhållandet med GM och uppbrottet:

http://www.njutningtillsalu.com/2012/03/prolog-vad-som-egentligen-hande-innan.html

Ett utdrag:

Citat:
Men han är verbal, och i ett första skede med nya människor ofta oerhört charmig och lätt att tycka om. Hans bakgrund är heller inget som är lätt att känna till om man inte vet om det. Jag föll själv, för att han var spännande och på något absurt sätt i min unga hjärna tyckte jag att han var "världsvan". Han var en klok och fin kille, som av ren otur hamnat snett i livet; och med min kärlek skulle han hamna rätt igen och vi skulle se tillbaka på den tiden som erfarenhet och kunna skratta åt eländet. Kanske med hans erfarenhet kunna hjälpa andra som kommit snett.

Naivt? Visst, men vem fan har inte varit det nån gång? Det viktiga, det som skiljer henne från många andra kvinnor i liknande sits, var att hon faktiskt till slut lämnade honom, att hon drog lärdom av det som hände och att hon växte som person till följd av det.

Hon hade av allt att döma en ljus framtid framför sig: hon höll på att stegvis få tillbaka delad vårdnad om barnen, och hon planerade vad jag förstår att ta upp studier igen.

Allt detta har han berövat henne, och barnen. Fy fan.
Citera
2013-07-14, 23:27
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen

Hon hade av allt att döma en ljus framtid framför sig: hon höll på att stegvis få tillbaka delad vårdnad om barnen, och hon planerade vad jag förstår att ta upp studier igen.

Allt detta har han berövat henne, och barnen. Fy fan.

Hon hade, efter svåra tonårsår hattandes mellan olika familjehem, läst in naturvetenskaplig linje på distans - ensam med ett spädbarn, ett knarkande ex och med toppenbetyg. GM var avundsjuk för att E-Ms studier gick så bra, något som hans inte gjorde. E-M fixade lätt högskoleprovet. Sedan kraschade världen för henne när barnen, som bott hos henne på heltid, tvångsomhändertogs. Hon hade planerat att läsa vidare på Uppsala universitet, men det är oklart om hon påbörjade de studierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in