2013-07-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaftMaja
Ser med stort intresse fram mot att få ta del av socialförvaltningens Lex Sarah-anmälan alternativt tillsynsenhetens rapport när jag kommer in efter semestern. Jag brukar inte yttra mig i påföljdsfrågor, men om jag vore chef för familjeenheten i Västerås, skulle jag redan nu åka och tömma kontoret, lämna nycklarna i receptionen...

Tvivlar starkt på att Västerås gör en Lex-anmälan. Socialtjänsten där jobbar enligt strutsprincipen och stoppar huvudet i sanden tills det blåst över.

Nuvarande chef för familjeenheten har tidigare varit i blåsväder då hon medvetet ljugit för domstol i ett lvu-ärende. Hon var då handläggare och ljög om att pappan varit aggressiv och våldsam vid ett läkarbesök. Läkaren vittnade om att det var ett rent påhitt från handläggaren. Det är en bra egenskap tänkte dom då och så blev hon befordrad till enhetschef.

Citat:
Ursprungligen postat av KristinK
Du menar alltså att media INTE skulle rapportera om en socialchef tvingas avgå för att hen gjort ett allvarligt fel? Eller skriva om att socialtjänsten fått kritik. Det är ju perfekt nyhetsstoff för en tidning. Men så klart. Det viktigaste för tidningen är ju att vara radikalfeministisk och inte att förmedla nyheter eller sälja lösnummer, glömde det!

Det finns ett antal liknande ärenden hos socialtjänsten i Västerås, där de inte gör riskbedömningar, strutar i alla varningssignaler osv. Lokalblaskan har skrivit om några ärenden. När ena socialchefen fick gå skrevs det om det http://www.fildirekt.se/dl/1373845560.pdf

När verksamhetschefen i vintras fick lämna sitt jobb hette det omorganisation och ingen notis i tidningen.

Jag skulle kunna lägga resten av dagen på att lägga upp alla, det finns hur mycket skrivet om Västerås totalt inkompetenta socialtjänst som helst.

Socialstyrelsen slog själva larm 2011 då de märkte att Västerås hade dubbelt så många anmälningar emot sig som övriga städer i liknande storlek. De gjorde då en verksamhetsöversyn med ett 30-tal slumpmässigt valda ärendet vilket gav omfattande kritik. Problemet är att socialtjänsten där struntar i kritiken och fortsätter i upptrampade spår.

http://www.fildirekt.se/dl/1373856921.pdf
http://www.fildirekt.se/dl/1373872028.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Det var enhetschefen för barn- och ungdom som avgick efter kritik i E-Ms ärende. Detta efter att docent Bo Edvardsson vid Örebro universitet granskade LVU-utredningen. Hans bedömning var bl.a. att Västerås stads BBIC-utredning enligt 11 kap. 1 § SoL avseende ena barnet inte var sakligt godtagbar. Det nämns i domar och har tagits upp flera gånger tidigare i tråden.
Enhetschef Ulrika Wennerholm fick sparken för sin inkompetens samt att hon offrades för alla sina kollegors misstag. Wennerholm var inblandad i ett antal mycket märkliga ärenden där de inte följde lagen.

Jag vet inte om Edvardsson granskade lvu-ärendet även i detta fall. Det som det skrivits om i tidningen där han figurerade var i ärendet gällande "5-åringen" där Tingsrätten slagit fast att socialtjänstens lvu var taget utan grund.

Gällande ärendet i tråden kan man bara konstatera hur många tragiska människor som sitter och knappar runt om i landet. Ni borde själva ställa er frågan vad ni bidrar med. Det kräver dock att man har någon form av självinsikt och inte är empatistörd och då kommer ni säkerligen inte heller förstå var jag menar .

Jag känner inte mamman som miste livet men efter att ha läst div domar och hört mig för tycker jag mig kunna skapa mig en hyfsad uppfattning om henne. Att hon verkar ha älskat sina barn tvivlar jag inte på och egentligen det som spelar någon roll.

Det är inte första och (tyvärr) inte sista gången en ex-man/sambo/kille kommer flippa ur när en kvinna vill lämna. Det sker bland alla läger oavsett hudfärg. Det enda man kan se att det är en kraftig överrepresentation bland män.

Tingsrätten hade all denna info men struntade helt i den.

Socialtjänsten hade all info om hotbild och mannens agerande utan att bry sig. Samhället har inte tagit sitt ansvar och tagit dessa uppgifter på allvar och därför står 2 små barn nu utan sin mamma.

Så fruktansvärt onödigt och tyvärr inte unikt i Sverige...
Citera
2013-07-14, 15:03
Medlem
Nyheter24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Man ser hans negerhand här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17130781.ab

Det är alltså negerhanden som mördade henne.

Felpost - hade nämnts tidigare. Vänligen ta bort.

Man får ju bara hoppas att andra tjejer tar lärdom av detta, men det är nog tyvärr att hoppas för mycket..
Citera
2013-07-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Man får ju bara hoppas att andra tjejer tar lärdom av detta, men det är nog tyvärr att hoppas för mycket..
Vad skulle lärdomen vara?
Citera
2013-07-14, 15:07
Medlem
nygraddads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag förstår ditt argument. Håller med om att nivån är för låg för intrikata resonemang, då denna tråd nyttjas till fullo av rasister. Jag är själv kritisk mot invandringspolitiken, men jag hatar inte alla invandrare för det.

Det är givetvis inte bra att vissa av trådens detagare fortsätter att utföra karaktärsmord på henne oemotsagda. Det är tragiskt som det är ändå. Däremot vet jag att BO med stor stolthet bedrev sin kamp, och det är något som även hennes barn ska kunna känna sig stolta över i framtiden. Det är också genom denna som jag känner henne, och anser därför att det perspektivet förtjänar att lyftas fram som motvikt.

Jomenvisst, hennes barn kommer naturligtvis vara skitjättestolta över att deras biologiska mamma var en hora.
Senast redigerad av nygraddad 2013-07-14 kl. 15:12.
Citera
2013-07-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygraddad
Så en WT-pundarhora skaffar barn med en kriminell och missbrukande blåneger? Vad kan gå fel?

Det var nog lika bra för barnens skull att de hamnar i fosterhem, en sådan omdömeslös människa ska inte ens vara i närheten och än mindre ha egna barn.

Älskar klicken av vänner som frenetiskt försöker måla upp bilden av BO som en intelligent och bra människa. Humor!

Du är ju dum i huvudet. Kände inte BO öht, men läs lite på hennes twitter så försvinner snabbt synen på att hon var en omdömeslös WT-pundarhora. Hon kämpade hårt för rättvisa, både för sin egen och andras. Skaffa dig en korrekt bild innan du öser ur dig skit.
Citera
2013-07-14, 15:16
Medlem
nygraddads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omehoj
Du är ju dum i huvudet. Kände inte BO öht, men läs lite på hennes twitter så försvinner snabbt synen på att hon var en omdömeslös WT-pundarhora. Hon kämpade hårt för rättvisa, både för sin egen och andras. Skaffa dig en korrekt bild innan du öser ur dig skit.

Jag skiter väl vad hon skriver på twitter för att rättfärdiga sitt liv som hora. Gärningar säger oändligt mycket mer än ord.

Ingen jävel med alla får i hagen skulle fatta de livsbeslut som hon gjort. Hon var bokstavligen en korkad hora.
Senast redigerad av nygraddad 2013-07-14 kl. 15:20.
Citera
2013-07-14, 15:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omehoj

Blir man ihop med en kriminell, knarkande och våldsam neger, och dessutom skaffar barn med denne, så saknar man helt omdöme.

Sedan kan hon ha gjort vad som helst annars. Men detta liksom överskuggar alla andra gärningar.

Om jag arbetar för fred på jorden, och sedan mördar två personer, så kommer det sistnämnda vara det jag blir ihågkommen för.
Citera
2013-07-14, 15:20
Medlem
Citat:
BO var en pundarhora som valde att skaffa två barn med en kriminell och tungt missbrukande blåneger. Det är varken intelligent eller fint oavsett hur många gånger du påstår det, det är den diametrala motsatsen till fint och intelligent.

Angående prostitution så har jag inga som helst problem med folk som köper eller säljer sex så länge det sker under samtycke från båda parter. Men du ska inte inbilla dig att vara en hora eller "sexarbetare" som du kallar det är något som kan jämställas med ett vanligt arbete.

Det är det lägsta en människa kan sjunka för att tjäna pengar och jag kan ha sympati för kvinnor i tredje världen som ägnar sig åt detta yrke för att få mat på bordet, men i Sverige finns det inga förmildrande omständigheter att syssla med detta.

Tycker mest synd om barnen som blivit satt till världen av dessa två skräpmänniskor. Hoppas verkligen de får komma till ett kärleksfullt hem så långt ifrån det de tidigare upplevt.
Garvar ihjäl mig.. rökt lite för mycket afghan idag?

Iallafall, hur länge var GM medlem i troopers?
Citera
2013-07-14, 15:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jomenvisst, hennes barn kommer naturligtvis vara skitjättestolta över att deras biologiska mamma var en hora.

Hon var en aktivist för mänskliga rättigheter. Samt en fin människa.
Citera
2013-07-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoniii
Vad skulle lärdomen vara?

Lärdomen torde vara att inte skaffa barn när missbruk och våld finns med i bilden. Minsta lilla tecken, SPRING !!!!!
Citera
2013-07-14, 15:52
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Blir man ihop med en kriminell, knarkande och våldsam neger, och dessutom skaffar barn med denne, så saknar man helt omdöme.

Sedan kan hon ha gjort vad som helst annars. Men detta liksom överskuggar alla andra gärningar.

Om jag arbetar för fred på jorden, och sedan mördar två personer, så kommer det sistnämnda vara det jag blir ihågkommen för.
Hon hade säkert goda sidor, men omdöme?
Håller med dig där. Snubben var känd kvinnomisshandlare/hotare och dömd innan de träffades och skaffade sitt "kärleksbarn".
Citera
2013-07-14, 16:04
Medlem
eight8t8s avatar
Har läst hela tråden.
Så innerligt sorgligt.
Nu gäller damage control för barnen; Håll dem så långt från dessa människor det går. Inklusive WT/ knarkar/häx- mormor.
Fi faan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in