2013-07-14, 21:35
Medlem
Kom in på ekonomie kandidat vid LU, någon annan som ska läsa det eller som har lite info angående hur det är?
Citera
2013-07-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av precix
Teknisk Fysik I Lund Kamrater!

Gratulerar! Själv gick jag första året förra året och kommer att vara en av faddrarna under din nollning. Förmodligen ringer någon upp dig rätt snart om det förresten ^^
Välkommen till F-sektionen
Citera
2013-07-14, 21:50
Medlem
Behöver hjälp att tyda det här

HT2012
Urval 1 är 62 personer antagna i HP-kvoten, typ 450 reserver.
Urval 2 står det att det är 51 antagna och 215 reserver.

Ska man tyda det här som att 11 personer hoppade av och 11 reserver in?
Eller att det är 51 nya som tagits in i urval 2?
Citera
2013-07-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingtardo
Har för mig att efter den 15 april så kan du inte göra det själv. Utan du måste gå till lärosätet (det universitetet du har sökt kursen/programmet på) och be dem att ta bort det. Det va jag tvungen att göra förra året.

Antar att jag då ska höra av mig till relevant studievägledare?
Citera
2013-07-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleencollector
Antar att jag då ska höra av mig till relevant studievägledare?

Precis, det får du göra. Tycker det är lite dumt att man inte kan göra det själv. T.o.m den studievägledaren som tog bort mina kurser tyckte att det va knäppt att antagning.se har gjort så.
Citera
2013-07-14, 22:40
Medlem
Undrar ifall någon vet om det finns något sätt att se sina egna anmälningar och urval från tidigare år(reservplats urval1 etc)? Jag skulle vilja se min ansökan från i våras då jag var reserv X, men kom in på utbildningen och nu är jag reserv 16 på en fristående kurs med 84antagna i urvalsgruppen och vill på så sätt kunna jämföra hur stora mina chanser är sett från i våras. Trodde inte jag skulle bli reserv...
Citera
2013-07-14, 23:15
Medlem
E på KTH här Var ett väldigt svårt val om man skulle köra på F eller E. Men tror jag gjorde rätt val.

Någon som har lust att briljera och förklara varför M är så "vansinnigt" mer populärt än F och E? Personligen tycker jag inte att mekaniken eller hållfen är så värst spännande om man jämför med teoretisk fysik/elektronik/magnetism. Men jag är ju helt partisk så.
Citera
2013-07-14, 23:20
Medlem
varmochgosigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thafalconer
E på KTH här Var ett väldigt svårt val om man skulle köra på F eller E. Men tror jag gjorde rätt val.

Någon som har lust att briljera och förklara varför M är så "vansinnigt" mer populärt än F och E? Personligen tycker jag inte att mekaniken eller hållfen är så värst spännande om man jämför med teoretisk fysik/elektronik/magnetism. Men jag är ju helt partisk så.

M = bygga en egen ironmandräkt

E = sitta och titta på kretsscheman hela dagarna

Skojar såklart men det var ungefär de associationerna jag fick när jag först började kolla på ingenjörsutbildningarna.
Citera
2013-07-14, 23:28
Medlem
Behöver hjälp!

Har skickat in alla mina betyg, gick ut med samlat betygsdokument från gymnasiet och har nu totalt 2300 poäng. Dessa skickades in i tid enligt anvisningarna.

Nu har mina sökningar strukits med motiveringen att jag saknar slutbetyg. Blir inte riktigt klok. Jag har tillräckligt med poäng enligt alla källor (studera.nu och antagning.se).

I meddelandet skriver de även "Om du har ett slutbetyg skicka detta omgående".

Har jag någon möjlighet att styra upp det här? Känns som att de har gjort ett misstag eller att jag fått felaktig information från Vuxengymnasiet där jag studerade mina sista kurser samt hämtade mina betyg för att komplettera.

MVH!
Citera
2013-07-14, 23:28
Medlem
Var kan man se vad som krävdes för att komma in på utbildningen? Och även var man ser hur man kom in - ifall de var HP eller betygen som gjorde de?
Citera
2013-07-14, 23:32
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thafalconer

Maskin är väldigt djupt förankrad med Indek och det verkar som att många söker maskin för att de vill ha en avancerad ekonomiutbildning istället för en civilingenjörsexamen.
Citera
2013-07-14, 23:33
Medlem
Sumsarrs avatar
Någon som kommer att läsa civilingenjör inom datateknik i Linköping? Ses där i sådana fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in