2013-07-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwnuall
Kunde inte, kunde inte ens se vilken urvalsgrupp som jag kom in på... Väntar spänt på att statistiken ska bli tillgänglig.

Okej! Vet vilken urvalsgrupp jag kom in på men sökte en helt ny utbildning så det blir intressant att se vilka betyg/hp som krävdes.
Citera
2013-07-12, 12:26
Medlem
ErnestShackletons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven86
Försökt att komma in på antagning.se i snart 20 minuter, kan man ringa till dem och få besked?

Om du kommer in på https://antagning.offloadurl.com varje gång du försöker gå in på hemsidan. Skriv helt enkelt bara in adressen www.antagning.se igen, istället för att vänta trettio sekunder. Tillslut kommer du in.

Det funkade i alla fall för mig.
Senast redigerad av ErnestShackleton 2013-07-12 kl. 12:29.
Citera
2013-07-12, 12:26
Medlem
Machbets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvskvs
Haha knappast. Vore extremt osannolikt att alla intagna skulle tacka nej i princip.

Nej förstår det också
Om jag tackar Ja till reservplatsen hur som iaf, och även tackar Ja till mitt andra val där jag är reserv 4 av 23 sökande.
Har jag då chans till båda programmen?
Senast redigerad av Machbet 2013-07-12 kl. 12:28.
Citera
2013-07-12, 12:27
Medlem
Rosen.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Vadå 6 juli, förresten? Det är 12 juli idag; 6 augusti menar du väl?

Ja, 6 augusti menar han.
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
det kommer ett andra besked 6 juli
6 augusti är det väl ändå, annars är det nog rätt många som blir ledsna
Citera
Medlem
Andra reserv med 30 uttagna i urvalsgruppen på ett naturvetenskapligt basår. Kommer jag in?
Citera
Medlem
Får man ett mail om man kommit in? Har försökt komma in på antagning.se ett tag nu och det går inte, tomt i mailboxen också men man kanske inte får något mail?
Citera
2013-07-12, 12:28
Medlem
20rockss avatar
.
Citera
2013-07-12, 12:28
Medlem
Rebbiehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwnuall
Troligtvis den bästa överraskningen jag någonsin vaknat upp till, att få reda på att man kom in på förstahandsvalet när man låg i den där gråzonen!
Är lite nyfiken på antagningsstatistiken, någon som vet när den dyker upp på http://statistik.vhs.se/?

Grattis! Samma för mig.

Jag är också väldigt nyfiken på statistiken för övrigt. Hoppas man inte behöver vänta till urval 2 innan de lägger upp statistiken för urval 1.
Citera
2013-07-12, 12:30
Medlem
Hur ser ni hur många platser som finns på respektive program/kurs?
Kan bara se hur många som sökt.
Citera
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Så om jag tackar ja nu, och ser att jag kommit in vid andra antagningen och har ändrat mig, så kan jag tacka nej där? Kan jag då tacka ja till alla mina ansökningar vid första antagningen?

jag ursäkta mig jag menade andra beskedet kommer 6 augusti!

Står du som reserv på dina val och du tackar ja till att stå som reserv på båda.
Och när nästa besked kommer så ser du om du kom in i någon eller inte, kommer du in då tackar du ja.
om du fortfarande står som reserv så kan det hända att folk tackar ja till platsen men inte dyker upp, då kan skolan ta in reserver istället.
Citera
Medlem
Signaturums avatar
Efter att ha suttit i en halvtimme och försökt komma in kan jag rapportera att klumpen i mitt bröst är helt borta. Glädje!!!

Står på i stort sett alla andra mina utbildningar att jag är struken då jag redan är antagen till högsta möjliga högskolepoäng. Vad betyder detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in