2013-07-14, 22:28
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supernatural48
Någon som har funderat kring Holmens gamla lokaler och området där omkring? Eftersom det är nerlagt så kanske det inte är så mycket människor som rör sig där? Kör man från Trollhättan mot Vargön så finns det en liten väg innan Preem som leder mot Holmens pappersbruk.
http://goo.gl/maps/Lxrjt
Det är stora grindar där som inte går att ta sig förbi ens med trampcykel
Citera
2013-07-14, 22:30
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Ang tid - har du i så fall någon länk till den nyheten? "Allt" finns väl på webben numera som webbTV/webbradio?

Angående att hitta så ÄR det svårt. Det händer att man hittar saker i områden som sökts igenom. Sverige är ett glesbefolkat land fullt med skog skog skog. Under en gran, bakom en rotvälta... I ett vattendrag...

Är det detta?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5584629
Citera
2013-07-14, 22:30
Medlem
ReedMes avatar
Vad jag har förstått, så ska det vara vansinnigt påfrestande att sitta i en häktescell. Det här är väl första gången för FH, och killen verkar ju vara lite känslig. Hur lång tid kan det ta innan han bryter ihop och berättar?
Citera
2013-07-14, 22:31
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
Hur dumpar du en kropp med "vikter" i en sjö utan båt?
På samma sätt som man simmar över Dalälven med full stridspackning

Det är alltså fullt möjligt. Man behöver endast en plastsäck.
Citera
2013-07-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag

Okej, bra då kan man utesluta det.
Citera
2013-07-14, 22:32
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Men från rondellen i Vargön är grindarna vidöppna. Eller var det för några veckor sedan iallafall. Då kommer man ända ner till både ruinerna och älven.
Citera
2013-07-14, 22:33
Medlem
Kurridutts avatar
Känt (R.I.P) vaneförbrytare som suttit anhållna, häktade och intagna på anstalt och därefter häktats igen otalt ggr och som många år senare valt att ta sitt liv i en cell, istället för att snacka. Isolering är mycket påfrestande

Edit; kommentarer var till ReedMe's post
Senast redigerad av Kurridutt 2013-07-14 kl. 22:36.
Citera
2013-07-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
Men från rondellen i Vargön är grindarna vidöppna. Eller var det för några veckor sedan iallafall. Då kommer man ända ner till både ruinerna och älven.

Om det är så, så skulle man ju kunna ta sig in den vägen. Men tror det skulle vara för riskabelt då de är mer rörelse från det hållet och nattskiftare på alloys som kanske går av sitt skift tex. Men jag kan ha fel..
Citera
2013-07-14, 22:36
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
En person i tråden har sett DB cykla uppe på berget. Om man cyklar på berget istället för att ta bil så finns det ett mycket gott skäl till det - man vill in i området dit bilar inte kan nå. Det finns dock inga cykelvägar eller så utan de som cyklar tar sig förbi bommarna och sedan cyklar de på skogsvägarna. Samma gör en del på MC / Moped.

Om nu DB hade nyckel så hade han kunnat köra. Att han ändå cyklar kan bero på att han a) är sportig eller b) att han saknar nyckel och är intresserad av något vid sidan om ringvägen. Jag lutar åt det senare alternativet.
Jag är nog benägen att hålla med
Det enda han såg ut att träna var högerarmen 卐
Citera
2013-07-14, 22:39
Medlem
Nicitas avatar
Mycket prat om vatten, sjöar, dammar, brunnar. Jag kan ha tokfel, men jag tänker mig att om man "plötsligt", står där med en avliden person, så tror jag faktiskt att dom flesta tänker,"gräv ner". Lik i vatten tenderar ju att flyta upp förr eller senare... Är man dessutom,(som teorierna är), minst två. Så verkar det mest logiskt, (med lite krafttag kan det gå relativt fort att gräva djupt). Jag har tyvärr inga bilder eller teorier över var, men jag förstår helt enkelt inte fokuset på vatten. Det är inte logiskt för mig.
Citera
2013-07-14, 22:40
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag glömde be dig kolla, men såg du möjligen en takbox i form av en likkista på DB:s tomt?

Vet vilken du syftar på, men var dock aldrig där och snoka.
Citera
2013-07-14, 22:47
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Känt (R.I.P) vaneförbrytare som suttit anhållna, häktade och intagna på anstalt och därefter häktats igen otalt ggr och som många år senare valt att ta sitt liv i en cell, istället för att snacka. Isolering är mycket påfrestande

Edit; kommentarer var till ReedMe's post

FH är ingen vaneförbrytare, om jag fattat det rätt. Såna har väl lättare för att bryta ihop? Tror du inte det? Det vore himla bra om han kunde bryta ihop... Iof sig är det inte säkert att han vet var hon finns, han kanske bara agerade chaufför från platsen där Volvon brändes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in