2013-07-14, 22:05
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Har lite krokar ute för vidare efterforskning.

Det som talade emot stället överlag även om en kropp dumpas mitt i dammen är ändå att det verkade vara ett välbesökt ställe. Personligen hade jag inte valt dammen eller detta ställe, utan försökt hitta något än mer enskilt, ffa inte där friluftsfolk typ jägare med hundar osv vistas. Det skulle vara som att försöka gömma ett lik på Liseberg. Att stället var så dåligt som storbonden skrev håller jag dock inte med om.

Å andra sidan fanns det verkligen gott om vilt där. Vet inte om det fanns vildsvin i detta hägn eller om det bara var hjort, hade lite svårt att bedöma spåren efter klövar i lera osv.

å vem söker i en sådan damm? Fiskar man verkligen kräftor där?

Hunneberg vimmlar av tänkbara dumpningsplatser. Jag tror nog inte att man skall fundera på vad som är logiskt och teoretiskt bäst. Det viktiga för gärningsmän av denna sort, är att det skall vara lättillgängligt med bil. Det är gott om bommar och det är väl inte så troligt att de har nycklar till dessa. Jag skulle inte tro att de skulle överväga att bära en kropp mer än högst 10 m. Vanligen är väl ingen av dem känd för sitt skarpsinne och med ett lik i lasten torde en viss panik tillkomma, som gör att det blir ännu mindre över för taktiska överväganden. Att kroppen inte hittats ännu, tror jag är en ren sinkadus. Den borde finnas nära farbar väg.

Jägare med hundar borde dessutom inte vara att räkna med så här års, eller hur. Enstaka viltvårdare kanske, men t ex säsongen för fågelskådning är i stort sett över. Bär och svamp har inte börjat ännu.
Fiske? Kanske. Bad? knappast inbjudande.

Åar och krondiken finns det gott om mellan Trollhättan och Vargön. Älven är inte långt borta. Jag tror att man kan köra till de gamla lastplatserna nedom Holmens bruk.
Citera
2013-07-14, 22:07
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Men varför köra bilen så nära? Gammal, lat?
Finns det någon bra parkering i närheten? Annars är det logiskt att ställa bilen vid kanten av vägen i brist på annat.
Citera
2013-07-14, 22:12
Medlem
Tydligen hade någon jaktsnubbe tipsat MP-organisationen, efter avslutat sök att det fanns någon damm nära en stuga. Där det funnits tydliga "dragspår" (precis som om någon släpat någon där) precis framför dammen. Om någon MP-grupp sökte där vet jag inte. Infon från jaktgubben kom ju eter avslutat sök...
Citera
2013-07-14, 22:13
Medlem
Kurridutts avatar
Nya tips rörande I*a
http://www.expressen.se/gt/missing-peoples-nya-tips-rorande-mamman/
Citera
2013-07-14, 22:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Hunneberg vimmlar av tänkbara dumpningsplatser. Jag tror nog inte att man skall fundera på vad som är logiskt och teoretiskt bäst. Det viktiga för gärningsmän av denna sort, är att det skall vara lättillgängligt med bil. Det är gott om bommar och det är väl inte så troligt att de har nycklar till dessa. Jag skulle inte tro att de skulle överväga att bära en kropp mer än högst 10 m. Vanligen är väl ingen av dem känd för sitt skarpsinne och med ett lik i lasten torde en viss panik tillkomma, som gör att det blir ännu mindre över för taktiska överväganden. Att kroppen inte hittats ännu, tror jag är en ren sinkadus. Den borde finnas nära farbar väg.

Jägare med hundar borde dessutom inte vara att räkna med så här års, eller hur. Enstaka viltvårdare kanske, men t ex säsongen för fågelskådning är i stort sett över. Bär och svamp har inte börjat ännu.
Fiske? Kanske. Bad? knappast inbjudande.

Åar och krondiken finns det gott om mellan Trollhättan och Vargön. Älven är inte långt borta. Jag tror att man kan köra till de gamla lastplatserna nedom Holmens bruk.
Då de verkar vara fisketokiga ska man mig inte utesluta att de har nycklar till bommarna. Det brukar finnas många kopior till bommar, om det finns stugor och jaktmark i området. Så det kan man trilla på.
Jag har en till "mitt" område, som jag tog över från en bärplockartant, jag köpte huset av.
Citera
2013-07-14, 22:17
Medlem
silbersky007s avatar
Vad tror ni om telefonsamtal mella Amore och i# pappa , kan tiden vara mellan 22-23.00 tror inte att man ringer senare till föräldrar ?
Citera
2013-07-14, 22:18
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Då de verkar vara fisketokiga ska man mig inte utesluta att de har nycklar till bommarna. Det brukar finnas många kopior till bommar, om det finns stugor och jaktmark i området. Så det kan man trilla på.
Jag har en till "mitt" område, som jag tog över från en bärplockartant, jag köpte huset av.

En person i tråden har sett DB cykla uppe på berget. Om man cyklar på berget istället för att ta bil så finns det ett mycket gott skäl till det - man vill in i området dit bilar inte kan nå. Det finns dock inga cykelvägar eller så utan de som cyklar tar sig förbi bommarna och sedan cyklar de på skogsvägarna. Samma gör en del på MC / Moped.

Om nu DB hade nyckel så hade han kunnat köra. Att han ändå cyklar kan bero på att han a) är sportig eller b) att han saknar nyckel och är intresserad av något vid sidan om ringvägen. Jag lutar åt det senare alternativet.
Citera
2013-07-14, 22:19
Medlem
Någon som har funderat kring Holmens gamla lokaler och området där omkring? Eftersom det är nerlagt så kanske det inte är så mycket människor som rör sig där? Kör man från Trollhättan mot Vargön så finns det en liten väg innan Preem som leder mot Holmens pappersbruk.
http://goo.gl/maps/Lxrjt
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Vad tror ni om telefonsamtal mella Amore och i# pappa , kan tiden vara mellan 22-23.00 tror inte att man ringer senare till föräldrar ?
Han säger själv att samtalet skedde 23:30.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Tydligen hade någon jaktsnubbe tipsat MP-organisationen, efter avslutat sök att det fanns någon damm nära en stuga. Där det funnits tydliga "dragspår" (precis som om någon släpat någon där) precis framför dammen. Om någon MP-grupp sökte där vet jag inte. Infon från jaktgubben kom ju eter avslutat sök...

Låter som kräftdammen det, fanns en obebodd stuga intill.
Att söka i dammen kräver dock sin man eller kvinna, siktbasen var så kass så likhund eller dragg krävs. Kollade efter gasbubblor mm, men de enda bubblor som kom var från ett par träskpaddor som jävlades.
Citera
2013-07-14, 22:20
Medlem
Låter bra att det verkar som MP inte kommer sluta söka nu, någonstans finns ju jäntungen. Två veckor och inte ett spår, känns deprimerande, kroppen måste hittas.
Citera
2013-07-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jo, det är ett rimligt antagande men du själv säger att de tagit en rätt så krokig väg för att undvika polisen - i den delen tillåter du dem vara beräknande för att i nästa stund tänka sig att de bara vill bli av med kroppen fortast möjligt...

Det finns en massa möjligheter och den enklaste är en tur upp på Hunneberg, tippa kroppen i skogen och elda upp bilen.

Sedan kan man polera upp historien med fler och fler alternativa resrutter och slugare planering ända till att de gömt om kroppen en senare natt eller styckat den och serverat på Tre Älgar.

Det vettiga är därför att pröva olika alternativa upplägg och inte låsa fast sig vid en. Jag har till och med åkt tolv mil t.o.r. och kikat efter kroppen fast min huvudtes är att den ligger i Kvarnsjön!

Menar du Kabelvägen så blir det en liten omväg ja, men att åka med en avställd bil på 44an och riskera att bli stoppad för det med BO i bilen är inte så beräknande. Men teorierna kan ju bli oändliga som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in