Citat:
Har lite krokar ute för vidare efterforskning.
Det som talade emot stället överlag även om en kropp dumpas mitt i dammen är ändå att det verkade vara ett välbesökt ställe. Personligen hade jag inte valt dammen eller detta ställe, utan försökt hitta något än mer enskilt, ffa inte där friluftsfolk typ jägare med hundar osv vistas. Det skulle vara som att försöka gömma ett lik på Liseberg. Att stället var så dåligt som storbonden skrev håller jag dock inte med om.
Å andra sidan fanns det verkligen gott om vilt där. Vet inte om det fanns vildsvin i detta hägn eller om det bara var hjort, hade lite svårt att bedöma spåren efter klövar i lera osv.
å vem söker i en sådan damm? Fiskar man verkligen kräftor där?
Det som talade emot stället överlag även om en kropp dumpas mitt i dammen är ändå att det verkade vara ett välbesökt ställe. Personligen hade jag inte valt dammen eller detta ställe, utan försökt hitta något än mer enskilt, ffa inte där friluftsfolk typ jägare med hundar osv vistas. Det skulle vara som att försöka gömma ett lik på Liseberg. Att stället var så dåligt som storbonden skrev håller jag dock inte med om.
Å andra sidan fanns det verkligen gott om vilt där. Vet inte om det fanns vildsvin i detta hägn eller om det bara var hjort, hade lite svårt att bedöma spåren efter klövar i lera osv.
å vem söker i en sådan damm? Fiskar man verkligen kräftor där?
Hunneberg vimmlar av tänkbara dumpningsplatser. Jag tror nog inte att man skall fundera på vad som är logiskt och teoretiskt bäst. Det viktiga för gärningsmän av denna sort, är att det skall vara lättillgängligt med bil. Det är gott om bommar och det är väl inte så troligt att de har nycklar till dessa. Jag skulle inte tro att de skulle överväga att bära en kropp mer än högst 10 m. Vanligen är väl ingen av dem känd för sitt skarpsinne och med ett lik i lasten torde en viss panik tillkomma, som gör att det blir ännu mindre över för taktiska överväganden. Att kroppen inte hittats ännu, tror jag är en ren sinkadus. Den borde finnas nära farbar väg.
Jägare med hundar borde dessutom inte vara att räkna med så här års, eller hur. Enstaka viltvårdare kanske, men t ex säsongen för fågelskådning är i stort sett över. Bär och svamp har inte börjat ännu.
Fiske? Kanske. Bad? knappast inbjudande.
Åar och krondiken finns det gott om mellan Trollhättan och Vargön. Älven är inte långt borta. Jag tror att man kan köra till de gamla lastplatserna nedom Holmens bruk.