2013-07-14, 01:34
Medlem
OG-lovers avatar
Enligt nattens uppgifter så är både Bayern och Barcelona överens om övergången och Thiago har även accepterat det personliga kontraktet.

Förstår faktiskt inte hur killen tänker med denna övergång. Känns som om han har svalt alla lovord med hull och hår som Pep har gett honom om att få garanterad speltid. Det kommer han inte att få i Bayerns mittfält i vilket fall. Han skulle få fler minuter om han stannar kvar i Barcelona då man planerar att dra ner på Xavi's speltid och enbart använda honom när han verkligen behövs. Blir verkligen inte klok på detta. Stanna för i helvete.
2013-07-14, 01:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Enligt nattens uppgifter så är både Bayern och Barcelona överens om övergången och Thiago har även accepterat det personliga kontraktet.

Förstår faktiskt inte hur killen tänker med denna övergång. Känns som om han har svalt alla lovord med hull och hår som Pep har gett honom om att få garanterad speltid. Det kommer han inte att få i Bayerns mittfält i vilket fall. Han skulle få fler minuter om han stannar kvar i Barcelona då man planerar att dra ner på Xavi's speltid och enbart använda honom när han verkligen behövs. Blir verkligen inte klok på detta. Stanna för i helvete.
Ryktas också om att Real Sociedad har kommit långt i förhandlingen med Jonathan Dos Santos, för kaffepengarna, €3M.

Tito verkar skicka ut många spelare (permanent och lån), som inte har det där lilla extra, men ändå är hyfsade.... Muniesa, Fontas, Bojan, Cuenca, Duelofeu, Dos Santos..

Verkar som det bara blir Sergi Roberto (som egentligen inte är sååååå mycket sämre än Thiago) och Montoya som säkert bli kvar i A-truppen, Bartra har god chans också även om han kanske utlånas också.
Senast redigerad av NirvanA 2013-07-14 kl. 01:59.
2013-07-14, 03:12
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
shaqiri till liverpool? skulle älska att se han kvar i bayern men blir väll svårt nu att få start tid
2013-07-14, 08:43
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ryktas också om att Real Sociedad har kommit långt i förhandlingen med Jonathan Dos Santos, för kaffepengarna, €3M.

Tito verkar skicka ut många spelare (permanent och lån), som inte har det där lilla extra, men ändå är hyfsade.... Muniesa, Fontas, Bojan, Cuenca, Duelofeu, Dos Santos..

Verkar som det bara blir Sergi Roberto (som egentligen inte är sååååå mycket sämre än Thiago) och Montoya som säkert bli kvar i A-truppen, Bartra har god chans också även om han kanske utlånas också.

3 miljoner för dos Santos är faktiskt inte kaffepengar, det är bra betalt för en spelare som har spelat cirka 4 matcher på två år. Killen vägrar att dra även fast klubben gång på gång säger att han inte kommer få spela. Bra inställning att kämpa till sig en plats men ibland blir det bara löjligt, det är dags för honom att dra.
2013-07-14, 12:35
Medlem
kirrem4ns avatar
Vem eller vilka ska lämna Bayern i sommar? Nu sägs det att Pep vill ha Özil OCH Thiago.
2013-07-14, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Du verkar vara en de smartare människorna här. Vad är din åsikt gällande Afellay, Keirrison och Tello?
2013-07-14, 12:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustusgbg
Du verkar vara en de smartare människorna här. Vad är din åsikt gällande Afellay, Keirrison och Tello?
Jag ser Tello som en hyfsad "super-sub" att slänga in i 70e minuten för att få fart och fläkt på kanterna och utnyttja uttröttade motståndare och jag tror jag skulle vilja se honom kvar, han är fortfarande ung och kan fortsätta utvecklas också. De andra 2 har nog ingen framtid i Barcelonas a-lag.

Tror laget är i ganska bra skick bara man får in någon renodlad mittback av hög klass, helst av allt Thiago Silva, men man får inte vara för låst på det då transfern kommer vara mycket svår att få igenom. Jag själv förstår inte varför Tito Vilanova har så mycket emot David Luiz och Mats Hummels... ja de är ganska lika piqué i spelstilen, och david luiz kan göra lite galna saker på fotbollsplanen ibland men barcelona skulle ju inte direkt bli sämre att ha deras passningsfötter att starta anfall med, nu har de bara piqué. Är ett stort fan av David Luiz långbollsspel, Hummels har jag sett lite för lite av men även han ska ju ha riktigt bra fötter för att vara mittback. Sen finns det även en del mer anonyma spelare i Laliga/ligue1/serie-a, men frågan är om det håller för en klubb som FCB....
2013-07-14, 12:58
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrem4n
Vem eller vilka ska lämna Bayern i sommar? Nu sägs det att Pep vill ha Özil OCH Thiago.

Knappast att båda två kommer och Thiago är dessutom en mycket mer flexibel spelare än Özil.

I en 4231 ser det ut såhär (Om vi antar att Thiago kommer):

Defensiva mittfältare: (2 platser)
Martinez, Gustavo, Schweini, Can, Højbjerg, Kroos, Thiago, (Alaba).

Offensiva mittfältare: (3 platser)
Ribéry, Robben, Müller, Kroos, Götze, Shaqiri, Weiser, Thiago, (Alaba), (Rafinha).

Anfallare: (1 plats)
Mandzukic, Pizza, Müller, Götze

Jag vågar redan nu säga att Pep ganska klart har planerat för en säsong utan någon riktig cementerad "förstaelva". Rotation och oberoende av enstaka spelare är det viktigaste i dagens fotboll för framgång.
Alla verkar hela tiden stirra sig blint på att man måste ha EN startelva och resterande spelare ska bara acceptera att inte få spela typ istället för att se att hela truppen roteras flitigt hela tiden och hetast för stunden spelar de viktigaste matcherna.
Pep och Sammer är något stort på spåren här. Jupp lade grunden förra året med två egentliga lag som skulle kunnat slåss i toppen av Bundesliga. I år verkar det tänket tas till nya höjder till min stora glädje.
Senast redigerad av Mastodontish 2013-07-14 kl. 13:03.
2013-07-14, 13:55
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronikel
Bayern gick nyligen upp på förstaplatsen som världens mest värderade märke i fotbollsvärlden.

Säger väl något.

Fast det där känns jävligt oseriöst måste jag säga. Det finns inte en chans att Bayern Munchen har världens starkaste varumärke i fotboll. Du kan mäta på vilket sätt som helst: antal fans, mest uppmärksammad, mest TV-tid: Bayern Munchen kommer inte ut först i något avseende.

Det känns snarare som ett billigt sätt att få uppmärksamhet på, genom att åka snålskjuts på Bayerns sportsliga framgångar. Och det visar lite på hur lätt man kan vinkla sådana här mätningar när de inte är ordentligt förankrade i någonting. Förmodligen har man helt fokuserat på att Bayern har starka sponsorpartners och säljer mycket merchandise i Tyskland, men jag menar kolla utvecklingskurvan för Bayern kontra Real/Barcelona eller för den delen Manchester United. Det är liksom överhuvudtaget inget snack om vem som är störst globalt, och det är inte heller något snack om att den asiatiska markanden kommer bli allt viktigare, med miljoner och åter miljoner fans som nu börjar få pengar att kunna handla med.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har inte haft något Internet på ett tag nu. Har Arsenal överhuvudtaget gjort klart med någon spelare?

Om inte, vafan händer med Higuain och Cesar egentligen? Wenger som håller hårt i plånkan som vanligt?

Nej, ingenting. Däremot har Wenger gjort intressanta uttalanden under asienturnén de senaste dagarna, dels att han själv tänker stanna, och att snacket om PSG är strunt:

“I am committed to staying longer at this club. I've already had a chat with Ivan. It went very well, not a problem...The link with PSG is there because I'm French and I know the owners. But if that was the case then I would be there already. I'm not at PSG because my heart is with Arsenal.”

Och angående ryktena om Suarez, Higuain och Rooney:

"They are all realistic targets quality-wise, [but] not all of them are available to join us...For years we were out of the race for the top-level transfers but we are coming back now because we are in a better financial situation and also because of Financial Fair Play."

De som följer Wenger och Arsenal vet att han i regel mest avfärdar den typen av rykten och tonar ner spekulationer. Wengers klassiska att han är nöjd med truppen som den är har vi hört så otroligt många gånger, men nu erkänner man trots allt sanningen som alla vetat om, d.v.s att klubben inte haft pengar riktigt tidigare, att göra värvningar innan man tillslut fick ordning på sponsorkontrakten som gjort att man förlorat närmare 30-40 miljoner pund varje år de senaste åren i uteblivna intäkter. Därtill kommer förstås det nya TV-avtalet så det är otvivelaktigt så att det finns helt andra pengar nu, och man verkar vara beredd att använda dem.

Jag skule tro att Wenger tar in en riktigt bra målgörare: det är vad han bevisligen anser vara en mycket viktig pjäs i sina lag: med Henry, Van Persie o.s.v I slutändan blir det förmodligen någon ur trion: Higuain, Rooney eller Suarez vilket man verkar mest inne på. Även om Higuain svalnat betänkligt så är förmodligen den övergången ändå mest trolig. Moyes har ju babblat mycket om Rooney, men i slutändan handlar det någonstans om vad han själv vill. Jag tror inte man tänker behålla honom om han vill gå särskilt inte med den historia som finns mellan Moyes och Rooney - det kan bli riktigt illa. Sedan måste Moyes uttalanden måste också ses i en kontext att om man skulle vilja sälja, så tjänar man knappast på att alla vet att spelaren kommer lämna.

Jag tror dock inte att det är avgörande exakt vilken spelare man tar, utan hög kvalitet till ett bra pris, vilket nog är anledningen till Arsenals transfercirkus med så oerhört många namn: att klubben hör sig för ganska friskt och budar (eller skambudar) för att se lite vad man har för alternativ och hur benägna andra klubbar verkar vara att sälja. Anledningen till Suarezhistorien är vad jag förstår t.ex. att när priset steg på Higuain, så började man fundera på om man inte lika gärna kan få Suarez för den typen av pengar, om man lägger till en extra slant.

Ornstein på BBC menar också att det är främst Higuain och Suarez som man försöker med just nu. Kanske är Liverpool beredda att sälja trots allt. Suarez själv tycks ju alldeles uppenbart vilja spela CL åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover

Det känns verkligen korkat måste jag säga, och jag håller helt med: det känns nästan mer vettigt att stanna i Barcelona. Men jag begriper ärligt talat inte varför han inte tänker med hjärnan och går till en klubb där han får spela. Manchester United hade varit ett alldeles utmärkt val tror jag - som faktiskt behöver honom, och ändå är en klubb som slåss om alla titlar.
2013-07-14, 14:04
Medlem
http://www.fotbollskanalen.se/franska-ligan/napolis-president-ibrahimovic-har-blivit-lovad-en-forsaljning/

Ja, vad vet Napolis president egentligen?

Zlatan till Napoli skulle ju vara otroligt märkligt och tråkigt. Märkligt då CL-vinstchanserna i princip inte finns och lönen troligtvis mycket sämre. Tråkigt då han redan vunnit allt i Italien.

Hur tänker PSG? Om de blir av med Ancelotti, sen kanske Silva och sen även Zlatan, det är ju de 3 viktigaste kuggarna i deras lag. Cavani är förvisso mer än en avslutare men tveksamt om han kan göra det lika bra som Zlatan.

Jag kan inte tänka mig att Zlatan skulle vilja gå till Napoli överhuvudtaget. Och PSG lär ju inte vilja sälja efter att han lett dem till ligavinst, CL-kvartsfinal där de kryssar två ggr mot Barcelona.

Om PSG vill gå bättre än förra säsongen behöver de såklart både Zlatan och Cavani.

Om inte Real vill ha Zlatan så ser jag bara City och Chelsea som kan vara intresserade och ärligt talat så är jag tveksam till dem också. Zlatan är 32 år och en ganska svår personlighet att ha att göra med.
2013-07-14, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flirk

Jag kan inte tänka mig att Zlatan skulle vilja gå till Napoli överhuvudtaget.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/silly-season/zlatan-skulle-alska-att-spela-for-napoli/
2013-07-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
http://www.expressen.se/sport/fotboll/silly-season/zlatan-skulle-alska-att-spela-for-napoli/

Snacka om att byta ner sig. Från Barcelona, till Milan, PSG och sen Napoli. Han har inte ens någon chans att vinna något i den klubben.

När fan ska han lära sig tänka långsiktigt? Om han nu ville stanna i Italien då borde han ha sänkt sin lön och stannat. Inte slösa bort ett år i Ligue 1 för att sedan vilja återvända.

Nu tror jag dock inte på Napoli-ryktet. Så dum tror jag nog inte ens han är.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-07-14 kl. 14:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in