2013-07-13, 19:20
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeGalloway
I Sverige och i de flesta länder är inte Bayern på samma nivå som Arsenal, Man Utd, Chelsea, Real Madrid, Juventus, Milan, Barcelona osv helt enkelt för att intresset är lågt internationellt för dem. För att vara en riktig storklubb måate man vara sedd som det och folk har inte samma respekt för Bayern som de har för de riktigt stora klubbarna i Europa.

Jag håller inte med dig alls. I min bok är Bayern lätt topp 5 i Europa. Jag skulle ranka dem före alla Engelska klubbar.

Citat:
Kolla bara reaktionen i Sverige när Pep blev klar för Bayern, ingen fattade varför han hellre gick till Bayern än till Chelsea och det är min poäng. Statusen är inte lika stor för Bayern som för de engelska klubbarna.

Ehh nej, så var väl knappast reaktionen. Reaktionen jag minns var att det var fegt av honom att gå från ett storlag (ett så kallat självspelande piano till ett likadant), Istället för att testa en mindre klubb.
2013-07-13, 19:23
Medlem
CraigChrists avatar
Off topic: Väldigt mycket off topic om vilket lag som är störst nu... Denna tråd handlar om silly season och blir nog så plottrig utan dessa inlägg.

On Topic:

Vad vet folk om Bernard som ryktas(likt 500 andra spelare)var på G till arsenal?
Har extremt dålig koll på Brasilianska ligan
2013-07-13, 19:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Min poäng är att Bayern inte har haft samma status som övriga stora klubbar har då den tyska ligan är liten jämfört med England, Spanien och Italien.

Du tittar bara med svenska ögon..Lilla, lilla Sverige...Det är bara engelska ligan som är stor globalt...och kanske Real/Barca...Tyska, spanska (exkl. Real/Barca) och italienska har liknande intresse totalt.

Du vet inte ett skit hur det ser ut utomlands. Sen är du ett troll..så jag borde inte svara sådana som dig.
2013-07-13, 19:35
Medlem
nitinitis avatar
Jag tror inte GeorgeHalloway trollar faktiskt. Jag tror han är så dum på riktigt.

Hoppas Ibra går till Real!
2013-07-13, 19:37
Medlem
Bayern gick nyligen upp på förstaplatsen som världens mest värderade märke i fotbollsvärlden.

Säger väl något.

2013-07-13, 19:39
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Den tyska ligan är naturligtvis enormt stor i Tyskland, men det är inte en liga som är stor globalt eller i Sverige. Globalt har den samma intresse som den franska ligan ungefär. Detta kanske ökar i framtiden men just nu är det en liten liga ur ett globalt perspektiv.
Öh
Ett mått på vad du kallar ”storhet” måste väl vara hur attraktiv klubben är på en fri global marknad och inte vad du och dina vänner på puben tycker. Ett sådant mått är publiksnitt givetvis. Ett annat är hur stora inkomster man kan få genom att sälja t-shirt, företagspaket och liknande (kommersiella intäkter). Förra räkenskapsåret hade Bayern München så stora sådana att de nästan översteg Tottenhams samtliga intäkter inklusive vad de fick in på matchdagar och av olika TV-avtal.

Dessutom betalar Bayern betydligt högre löner till spelarna än vad Spurs gör, detta eftersom man har råd.

Eftersom denna OffT-diskussion började med om Kroos skulle flytta i sommar så är mitt svar nej! Han kommer inte att göra det, trots att killen inte är en "riktig" Bayrare. Han är från Greifswald i det forna svenska Pommern/gamla DDR. Kom till FCB som ung via Hansa Rostock. En klubb som tack vare honom och snälle Uli får en gratismatch i morgon då Bayern besöker stan utan att ta någon del av matchintäkterna. Hansa har ekonomiska problem och stadion är utsåld sedan länge.

Har aldrig hört att en klubb som Spurs gjort något liknande, Bayern gör det flera gånger varje år. Men så är man en storklubb som har råd med sådant.

http://www.fifa.com/worldfootball/clubfootball/news/newsid=2135536.html
2013-07-13, 19:54
Medlem
xenosans avatar
Efter missen med Mkhitaryan har det börjat ryktas om Shaqiri till Liverpool. Skulle vara en riktigt bra värvning för Pool och det är inte helt otänkbart att han ses som överflödig i Guardiolas bygge.
2013-07-13, 20:22
Medlem
snillet_1s avatar
Kreatören Ilicic är överens om de personliga detaljerna med Fiorentina. Fan vad de bunkrar upp kvalité där...
2013-07-13, 20:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kreatören Ilicic är överens om de personliga detaljerna med Fiorentina. Fan vad de bunkrar upp kvalité där...

Helt sjukt. Men egentligen borde flera övre mittenklubbar kunna göra dessa satsningar med rätt värvningar för rätt pris.
2013-07-13, 20:29
Medlem
gato12s avatar
Har inte haft något Internet på ett tag nu. Har Arsenal överhuvudtaget gjort klart med någon spelare?

Om inte, vafan händer med Higuain och Cesar egentligen? Wenger som håller hårt i plånkan som vanligt?
2013-07-13, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Svara inte. Då försvinner han efter ett tag.
Så ska det låta, rätt mentalitet. Om vi slutar citera folk så kanske dom försvinner dom också. Och när vi väl har börjat, varför inte ta bort citera-funktionen så att alla försvinner.

Bara för att han har en avvikande eller konstig åsikt som du inte håller med om så behöver du inte bemöta det med att kalla dom dumma och skriva att folk inte ska citera dom. Det är just det hela forumet handlar om. Att avvikande åsikter möts och diskuterar.

Jag väntar med spänning upp hans svar.
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jävlar vad dom är bra på att förhandla, jeez. 2013/2014:s underdog i serie a om dom behåller Jovetic och det verkar se ut som det.
2013-07-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har inte haft något Internet på ett tag nu. Har Arsenal överhuvudtaget gjort klart med någon spelare?

Om inte, vafan händer med Higuain och Cesar egentligen? Wenger som håller hårt i plånkan som vanligt?
Silly är redan över för Gunners. Wenger nöjer sig med Sanogo...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in