2013-07-14, 10:50
Medlem
bbqmasters avatar
Har poliskvinnan blivit identifierad?
Citera
2013-07-14, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAntihero
+1

Visst blir hon det. Dessutom så syns det hur adrenalinet fullkomligen sprutar i henne, hon övertolkar situationen något enormt. Att den slagne tar emot batongslagen och hundbetten utan att skrika, beror helt på att han är påtänd. Ne fyfan, allt hade kunnat lösas där genom samtal..

Övertolkar är precis rätt ord. Han häver ur sig några saker som är otroligt korkade, men det är ju uppenbart att det bara är tomt prat. Hur skulle han kunna "spränga gatan" med två tomma händer? Kossan är så olämplig som någon kan bli.
Citera
2013-07-14, 11:24
Medlem
Pengar_s avatar
Vi vet som sagt inte vad som har hänt innan man började filma dock vet jag att mannen hade misshandlat en annan. Dessutom om en polis säger åt dig att lägga dig ner så ska du göra det. Annars är det våld som gäller, polisen har den rätten att använda våld. Hon ber han gång på gång att lägga sig ner men fylledrägget skiter i polisens order. Jag tycker hon har handlat helt rätt och ser inget problem med att ha henne som polis. Att det sen är en tjej/kvinna som är polis spelar ingen roll, hon är inte värre än en man.
Citera
2013-07-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Tycker fyllot får skylla sig själv.
Han skulle lytt polisen direkt, och med det menar jag DIREKT, alltså på sekunden. Det betyder att han skulle slängt sig i marken, även om han riskerade skada sig själv.

Han fick minst 5 sekunder på sig att lyda kommandot och det är mer än väl tid. Är man så pass alkoholpåverkad att det tar tid att "smälta" saker och ting så har man inte i samhället att göra. Så enkelt är det.

Alkohol är ingen rättighet. Oavsett ålder.

Nej, nej. En rutinerad polis hade löst det där enkelt, Hon exploderar ju på 2 sekunder och skriker hysteriskt och släpper hund. Så jävla amatörmässigt, kolla på 112 på TV hur de poliserna löser 99% av alla fyllon med en konversation. Tar lite mer tid, men ingen utsätts för fara och det blir mycket smidigare. Hon måste vara någon slags nybörjare eller så har hon helt enkelt inte psyke för att vara polis, i det senare fallet är det bara plocka brickan.
Citera
2013-07-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Borde inte moderator rensa ut denna typ av ärekränkande inlägg mot poliskvinnan? Det vimlar av dem i tråden, trots att uttalanden som dessa helt saknar relevans för debatten om i vilken grad poliskvinnan handlade rätt eller fel. Uppenbarligen finns det en klick med polisfientligt slödder här på FB, som nu under annonymitetens och feghetens mantel, låter sina känslor få fritt spelrum, när de knackar på tangenterna. Fega är de, men det viktigaste är att de har fel, skymfar och smutskastar den hedervärda poliskvinnan. Det vore även önskvärt om moderator kunde dela ut varningar när förnedrande ord mot poliser, kvinnor och homosexuella används, i syfte att smutsa ned poliskvinnan. Vill tillägga att om någon borde sitta på Karsudde så vore det "aset" , fyllbulten och våldsverkaren, som poliskvinnan så effektivt oskadliggjorde. Respekten för svensk polis måste återupprättas.
Men ditt javla vider ar du helt javla dum i huvudet eller? Yttrandefrihet, googla det. Och varför ska bara vissa grupper skyddas av dina moralregler? Du glömde förresten negrer och araber, DITT JAVLA RASIST SVIN!!!!!

Hör du hur du later? Ta av dig trosorna, kom ner pa jorden och bete dig som en man. Den har polisbruden ar allt annat an "hedersvard", tack vare din typ av lydiga ackliga robotar som Hitler kunde fa makten och halvt utplana judarna. Hoppas du hamnar i ugnen nasta gang det hander.

"Effektivt oskadliggjorde"? Ar du blind?! Han haller i hunden i en hand och kanner knappt batongslagen? Fel person och hon hade kunnat raka illa ut pa riktigt, han la sig tillslut frivilligt. En polis ska dessutom inte reagera sadar kanslofyllt och personligt mot ett fyllo, hon ar psykiskt instabil. Jag har inget emot kvinnliga poliser, men just DENNA kvinna har missbrukat sin bricka. Fattar inte varför ni feminister ska skydda kvinnor som gör uppenbart fel, hade det varit en man daremot som reagerade sa pa en kvinna hade ni gapat som idioter. Vill ni ha jamstalldhet eller inte?
Senast redigerad av hustlerinc 2013-07-14 kl. 11:44.
Citera
2013-07-14, 11:31
Medlem
Dvargvarmes avatar
Ja så där går det när man står och fylledillar och inte gör som polisen säger. Det trista är att fyllskallen på något sätt lyckas bemästra polishunden tillfälligt, därav batongslagen.

Står en misstänkt gärningsman och snackar goja, blöder och varit med i slagsmål är det inte läge för en ensam poliskvinna att stå och dividera - ner på marken gäller för bra kontroll på situationen.

Skämmes DN som publicerar snyftisar och partiska huvudrubriker på värsta kvällstidningsmanér, när det framgår att det finns flera sidor av den här outredda händelsen.
Citera
2013-07-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Vi vet som sagt inte vad som har hänt innan man började filma dock vet jag att mannen hade misshandlat en annan.

vänta nu, var rättegången där han blev dömd för misshandeln under tiden han sprang och gömde sig för några som jaga han inne i en butik där han slog sönder fönstret?

Han är misstänkt för misshandel vilket tydligen visar sig vara ringa då han knappt träffa ett slag vad jag förstått.
Citera
2013-07-14, 11:37
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroRunkarn
Jag noterar att den berusade mannen kan hålla jycken ifrån sig tack vare selen som hunden bär. Om polishunden varit utan sele tror jag mannen blivit biten än värre!

tänkte också på det. vad är det för tramsigt påhäng? känns inte som att en polishund behöver en sele/väst där det står "polis" på.

men de två största felen här är:

1. ensam, kvinnlig labil polis som inte kan hantera situationen
2. helt värdelöst tränad hund

tror aldrig jag sett en polis behöva använda båda händerna för att veva en teleskopbatong. bara en sån sak borde vara skäl till att omplacera den här donnan till polisens hittegodsavdelning
Citera
2013-07-14, 11:38
Medlem
henki420s avatar
Det dras för stora växlar av det här. I en ideal värld skulle hon bara erkänna att hon haft en jobbig natt och att hon därför inte orkade jiddra och tog i lite för mycket. Så hade det varit bra med saken. Men som det är straffar det sig att vara ärlig och ångerfull. Istället får vi historier om att mannen skulle ha slagit först eller att bilen kom körandes mot henne. Lögner för att skydda polisman är mycket värre än den ringa misshandel mannen får utstå.
Citera
2013-07-14, 11:45
Medlem
Spliffswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det som är tydligast i denna film är att den där hunden inte ska vara polishund.
Den kan fan inte ha klarat proven för närskydd/vakt. Det är fan pinsamt och se att personen klarar av att hålla bort hunden med ena handen.
Schäfer som ras är inte längre lämplig som polishund. Den har varken storleken eller mentaliteten för den där typen av jobb.
Nä, polisen ska börja använda Ridgeback i stället. En ridge hade lagt omkull det stöddiga fyllot på två röda.

Stöddigt fyllo ser inte jag på videosekvensen utan en man som är livsnjutare och tagit ett glas för mycket eller två.
Alla vi som varit i gott sällskap eller haft en trevlig dag kan få lite för mycket i oss ibland de kallas för att leva.
Vid ett sånt tillfälle kan man prata lite strunt varken mera eller mindre som mannen i videon gör.
Om polisen inte klarar av en sån simpel situation utan att använda både batong och hund är det illa.
Den här poliskvinnan har säkert varit på någon kurs eller utbildning inom de senaste året på terrorism och sett lite för mycket på amerikanska filmer samt att psyket inte är riktigt stabilt.
Citera
2013-07-14, 11:52
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
tänkte också på det. vad är det för tramsigt påhäng? känns inte som att en polishund behöver en sele/väst där det står "polis" på.

men de två största felen här är:

1. ensam, kvinnlig labil polis som inte kan hantera situationen
2. helt värdelöst tränad hund

tror aldrig jag sett en polis behöva använda båda händerna för att veva en teleskopbatong. bara en sån sak borde vara skäl till att omplacera den här donnan till polisens hittegodsavdelning

Jag kan tänka mig att selen är till för att underlätta för poliserna. Så en anledning finns det absolut. Nyttan av att det står polis på selen kan man väl ifrågasätta, men varför? Hunden är nog absolut inte dåligt tränad. Det enda kommando som jag hör poliskvinnan ge är "pass på" vilket i det här fallet verkar betyda att polishunden ska vara aktiv och skrämma men inte gå till anfall.

Trots sele så är det helt omöjligt att avvärja attacker från en hund som man försöker hålla på en armlängds avstånd. Hunden hade helt enkelt fått kommando att "ställa upp" förövaren ingenting annat. Hade du varit med och sett kadaverdisciplinen som krävs för att göra/bli en snuthund hade du snart ändrat uppfattning.
Citera
2013-07-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Jag kan tänka mig att selen är till för att underlätta för poliserna. Så en anledning finns det absolut. Nyttan av att det står polis på selen kan man väl ifrågasätta, men varför? Hunden är nog absolut inte dåligt tränad. Det enda kommando som jag hör poliskvinnan ge är "pass på" vilket i det här fallet verkar betyda att polishunden ska vara aktiv och skrämma men inte gå till anfall.

Trots sele så är det helt omöjligt att avvärja attacker från en hund som man försöker hålla på en armlängds avstånd. Hunden hade helt enkelt fått kommando att "ställa upp" förövaren ingenting annat. Hade du varit med och sett kadaverdisciplinen som krävs för att göra/bli en snuthund hade du snart ändrat uppfattning.

Hon beordrar även "ligg" (till hunden) varvid fyllot släpper selen direkt - detta talar något helt otroligt mycket till hans fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in