2013-07-14, 01:32
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Nu har jag läst hela förhörsprotokollet med Pet**. Och jag vidhåller min åsikt samt att jag i detta fallet starkt håller med med Humpingdog.

Om det hade varit min bil, min egendom, som något j*vla slödder rent ut sagt hade våldfört sig på, så hade jag INTE TVEKAT EN SEKUND att tömma ett eller kanske t.o.m två magasin från en AK-47 Kalajsnikov på den j*vla piraten!

Jag har själv fått min bil stulen och jag har anhöriga som fått sina bilar stulna. JAG HYSER NOLL RESPEKT FÖR BILTJUVAR!! Jag tycker hon gjorde HELT RÄTT som sköt efter biltjuven! Man kan gott göra som Ryska flottan utanför Somalias kust, när de helt sonika skjuter ner piraterna som försöker borda deras handelsfartyg!!!

Då borde du vara inlåst, hoppas du har anhöriga som stöttar dig, du måste ha en jobbig tillvaro.

Min familj fick vår bilar stula 3-4ggr under min uppväxt, ja det är förjävligt men om vi ska diskutera som vuxna så är det inte särskilt seriöst att prata som du gör, du kan inte vara över 20.
Citera
2013-07-14, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
En kriminell är en kriminell och skall straffas så hårt som möjligt.

Jaha?

Det får du fråga de kriminella om jag har inte uttalat mig i den frågan. Det ser den läskunnige.

1. Kriminell är ett annat ord för dömd förbrytare med en livsstil som kategoriseras av brottslighet. Den kriminelle definieras sålunda helt av lagstiftaren, domstolen och rättssamhället i övrigt.

2. Menar du att du har två veckors utbildning? (Inget ont om det, väktare har rent generellt en mycket bättre utbildning än polisen i förhållande till deras arbetsuppgifter).

3. Du hävdade att det var någon form av taktik de hade? Du borde elaborera mer med det.

Citat:
Vad menar du? Detta är allt annat än begripligt.

Poliserna gjorde rätt som sköt först. Dessvärre har politiker och Svenska folket bestämt att de skall ha för klena vapen. Som så ofta får folk för sig att kriminella skall ha någon rätt till att skjuta först eller någon form av jämna odds vid ett gripande.

1. Vad jag menar är att det som beskrivs är såpass allvarliga saker att det borde innebära en mycket avancerad utredning av det hela, att sidan sedan backar upp sina påståenden med väldigt solida bevis ligger förstås i fatet för de anklagade (jag har inte läst allt, men det är ju bra att någon för en fil över det hela så att svenssons inte blir förvånade ifall de drabbas av de omnämnda någon gång i livet).

2. Nja, uppenbarligen gjorde de fel, eftersom bovarna kom undan och de själva blev både nedskjutna och avrättade.

3. Politikerna har gett den svenska polisen mycket kraftfulla vapen jämfört med andra poliskårer. Dock har de inte gett dem någon utbildning på vapnen varför de enda poliser som har en något så när "god" utbildning är de officerare som avpolletterades ur försvaret till polisen [försvaret har ungefär samma utrustning som grund]. Så det handlar om några hundra polismän som kan hantera sina vapen skapligt. Resten är nog att betraktas som väktare ungefär. Dvs. 2-3 dagars effektiv tid på pistolen och en ask årlig skjutning samt "zero" taktiskt uppträdande.

4. Det ligger förstås polismännen i fatet att de sköt först, trots allt hade rånarna skonat väldigt många polismän på vägen till Malexander. Vidare frångår din teori om hur saker och ting borde vara, polisens huvuduppgift, att tillse att samhället är säkert och att lagbrytare lagförs. Det som många klankar på angående Malexander är förstås den energi som polisens utredare lagt på att få det att framstå som att rånarna sköt först, detta är trots allt helt onödigt och inget som skulle medföra någon förmildrande omständighet avseende mördarnas och rånarnas tid i fängelse. [detta är något som vem som helst med vapenkännedom skulle förstå, ifall rånarna sköt först så skulle ingen rånare blivit skadad].

Citat:
Jaha? Det visar ju bara att jag har rätt när jag säger att de kriminella måste sättas åt så hårt som möjligt. Dessutom var det inte det jag begärde. jag påtalade deras skenhelighet. Det begriper den läskunnige.

Skärp dig! Det du påstår är att lagen är skriven så att den överordnade skall kunna underkänna ett korrekt agerande.

1. Poängen är den att lagstiftningen är skriven så att de styrande dvs. riksdagen och regeringen alltid ska kunna gå in på myndigheterna och diktera myndighetspersonernas villkor. Myndighetspersonernas herrar kan alltså alltid diktera ifall en myndighetsperson har gjort rätt eller fel.

2. Exakt. Och skulle det vara som så att tex. du och din kamrat grönsakspoliser läser en juristexamen och blir så smarta att ni lyckas lura systemet så kommer ni att upptäcka, precis som många mindre intelligenta poliser att ni antingen kommer att sättas dit i er verksamhet eller helt enkelt plötsligt hamna på tidningarnas löpsedlar och sedan åka ned i skittunnan karriärmässigt, avskedas, omplaceras till Norrland mitt i vintern eller annars få vakta en reception till 50% av lönen eller liknande.

Citera
2013-07-14, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Men efter att det framkommit att personen har misshandlat och skadegjort samma kväll så kan man ju inte tycka annat än att det var helt fel av polisen att göra så.
Var har det framkommit att han misshandlat? Tvartom har det framkommit av vittnen att han INTE traffade slaget, och istallet kutade ivag, krossade en ruta för att kunna gömma sig i en port.

Omoget och efterblivet javisst, men lagg inte fram ditt skitsnack som om det vore sanning.
Citera
2013-07-14, 01:41
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Nu har jag läst hela förhörsprotokollet med Pet**. Och jag vidhåller min åsikt samt att jag i det specifika fallet (biltjuven) starkt håller med med Humpingdog.

Om det hade varit min bil, min egendom, som något j*vla slödder rent ut sagt hade våldfört sig på, så hade jag INTE TVEKAT EN SEKUND att tömma ett eller kanske t.o.m två magasin från en AK-47 Kalajsnikov på den j*vla piraten!

Jag har själv fått min bil stulen och jag har anhöriga som fått sina bilar stulna. JAG HYSER NOLL RESPEKT FÖR BILTJUVAR!! Jag tycker hon gjorde HELT RÄTT som sköt efter biltjuven! Man kan gott göra som Ryska flottan utanför Somalias kust, när de helt sonika skjuter ner piraterna som försöker borda deras handelsfartyg!!!

Jag förmodar att du läst hela dokumentet.
Sedan tillägger NN att hon är inte "dum i huvudet", hon har arbetat som polis i tjugo år och känner till att ibland när stulna bilar inte blir avlysta i polisens register, så händer det att man stoppar dom med bilägaren i och att hon skulle naturligtvis inte börja skjuta efter en bil som åker från platsen med tanke på att det bara skulle vara en biltjuv eller eventuellt faktiskt ägaren av bilen som åker. NN tillägger att man skjuter inte efter stulna bilar.
Polisen i fråga skiljer sig på vissa punkter när det gäller värderingar från dig. Bland annat anser hon att det inte räcker med en bilstöld för att skjuta efter personer som kan vara helt oskyldiga. Jag förstår att ditt fordon står dig väldigt varmt om hjärtat, och så var det även när jag skaffade mig min första bil vid 18 års ålder. Jag tänkte bara poängtera det, då detaljer lätt kan försvinna när man är ung och hormonstinn.
Citera
2013-07-14, 02:42
Medlem
Loomis avatar
Jag kanske är otroligt cynisk, men jag tycker absolut inte det var så farligt. Kanske att polisen överreagerade men so fucking what? Varför lägger han sig inte bara ner? I en perfekt värld hade kanske polisen pratat honom till rätta men nu gjorde hon inte det utan släppte hunden istället och slog honom med batongen. Kanske inte helt rätt, men fan inte sådan katastrof som det försöker målas ut som.

Lyssna på vad polisen säger. Känner man sig orättvist behandlad så kan man ta det efteråt.
Citera
2013-07-14, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

Att blanda in könsperspektiv känns onödigt då manliga poliser fungerar likadant.... Är hyfsat säker på att detta beteende inte är representativt, dock förekommer det och det är ett stort problem.

Tar mig själv som exempel. Är inte överdrivet kriminell och tar alltid ansvar för mina handlingar. Min respekt för polisen är lika med noll. Bojar man en människa och slänger ner honom på marken för att sedan fortsätta med sparkar.... Nja.... Det är inget beteende man vinner respekt på.

Som ignorant kan man ju hävda det mesta... Men vad tjänar samhället på att jag och många med mig efter egna erfarenheter hatar polisen? Att ta till våld är aldrig rätt i en situation där våld inte behövs.
Citera
2013-07-14, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loomi
Känner man sig orättvist behandlad så kan man ta det efteråt.

Nej, det kan du inte.... Speciellt inte i ett fall likt detta. Du hamnar i fyllecell och får därmed samtliga rättigheter fråntagna. Det är ditt ord mot polisens. Ska du klara dig ur en situation lik denna gäller det att veva på så pass att polisen helst blir skadad, det är enda möjligheten du har om du vill att händelsen ska utredas.

Att lägga sig platt och sedan tro på upprättelse är dödfött.
Citera
2013-07-14, 03:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Från avpixlat:
"En polis i yttre tjänst skall vara absolut fredad från våld, bemötas med respekt och hans eller hennes ord vara lag. Det borde vara medias ansvar att bidra till detta. I stället undergräver man polisens auktoritet genom den här sortens skandalösa reportage. Än värre är förstås att fega chefer inom polisen inte markerar mot media i dessa fall utan i stället viker ned sig inför mediedreven."
http://avpixlat.info/2013/07/13/kvinnlig-polis-hangs-ut-i-media-som-kriminell-for-att-hon-gor-sitt-jobb/

Nu är man ändå övertygad om att Sd inte är kopplat till avpixlat... det är ovanligt med sådana där win 1 lose 200.000 artiklar. Sd ned med 1-2% i Augustimätningen, fullpoängare till Wolodarski & Helin.
Kom du på nu efter två år att Avpixlat är fristående.
Amatörmässigt gjort av poliskvinnan att släppa hunden på direkten. Hon borde ha skött det snyggare. Kanske vore taser något för den svenska polisen. Samhället har blivit råare och då krävs också hårdare tag. Men känns inte som denna polis agerande var rättfärdigat.

Respekten mot samhället och polisväsendet blir sämre och sämre . I USA har polisen mer resurser att fånga in buset på rätt sätt.
Senast redigerad av Borglig 2013-07-14 kl. 03:04.
Citera
2013-07-14, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Att blanda in könsperspektiv känns onödigt då manliga poliser fungerar likadant.... Är hyfsat säker på att detta beteende inte är representativt, dock förekommer det och det är ett stort problem.

Tar mig själv som exempel. Är inte överdrivet kriminell och tar alltid ansvar för mina handlingar. Min respekt för polisen är lika med noll. Bojar man en människa och slänger ner honom på marken för att sedan fortsätta med sparkar.... Nja.... Det är inget beteende man vinner respekt på.

Som ignorant kan man ju hävda det mesta... Men vad tjänar samhället på att jag och många med mig efter egna erfarenheter hatar polisen? Att ta till våld är aldrig rätt i en situation där våld inte behövs.

1. Det där är definitivt en könsfråga. Eftersom poliser precis som alla andra imiterar chefen så kan det vara som så att väldigt många polis.män beter sig som kvinnor idag eftersom det varit mycket kvinnligt cheferi på polismyndigheten.
2. Givetvis är det inte representativt för poliskåren i stort.
3. Det är alltid kul med folk som erkänner.
4. Min respekt för polisen är också noll, fast jag är inte kriminell utan har mer gemensamt med judge dredd och den genomsnittlige advokaten eller domaren än kriminella.
5. Redan Machiavelli gav prinsen rådet att fullständigt dissa rättsskipningen eftersom det enda man kan bli av att delta i det, är föraktad och få oresonliga fiender som långsamt kommer att arbeta för att errodera prinsens makt och ta hämnd. Givetvis leder polisens dåliga våldsutövning till att de blir väldigt föraktade.
6. Ingenting. Däremot så kan det vara som så att vissa polismän försöker att upprätthålla någon form av bild av sig själva som makthavare istället för bilden av polismän. Detta passar faktiskt makten väl, sett till machiavellis skrifter men funkar väldigt dåligt ifall polismännen inte klarar av att spela sin roll i skådespelet eller kan sköta sitt jobb pga. att de helt enkelt saknar både förutsättningar och bra utbildning.
Citera
2013-07-14, 04:27
Medlem
MrJackssons avatar
Det här är vad som sker när man har kvinnor som poliser. Nu låter jag väl misogynisk, men för i helvete, det är väl klart att en kvinna, mer rädd för en man, lättare använder övervåld.

Äcklad jag blir. Förhoppningsvis blir hon gruppvåldtagen av ett gäng negrer nästa gång hon försöker med samma sak. Jävla hora. Nej, fyfan vad arg jag blir. "Lägg dig ned!" Det är hon som provocerar en uppenbart berusad man. Jag hade slagit ut tänderna på henne om jag var i hans situation, men hade jag varit i hans situation hade jag varit jävligt berusad och inte ens kapabel till att bruka våld, än mindre spränga en gata utan sprängmedel, vilket är hela poängen. Blir hon inte av med jobbet är någonting jävligt fel.

Det är synd att det inte är denna sortens kvinnor som råkar ut för kvinnomisshandlare. Jag är så jävla trött på alla fördelar kvinnor ska ha i samhället samtidigt som vi ska prata jämställdhet. Det är här man ska ha dialog - inte när förortskids kastar sten på polisen.
Senast redigerad av MrJacksson 2013-07-14 kl. 04:32.
Citera
2013-07-14, 05:16
Medlem
sebnies avatar
Tycker fyllot får skylla sig själv.
Han skulle lytt polisen direkt, och med det menar jag DIREKT, alltså på sekunden. Det betyder att han skulle slängt sig i marken, även om han riskerade skada sig själv.

Han fick minst 5 sekunder på sig att lyda kommandot och det är mer än väl tid. Är man så pass alkoholpåverkad att det tar tid att "smälta" saker och ting så har man inte i samhället att göra. Så enkelt är det.

Alkohol är ingen rättighet. Oavsett ålder.
Citera
2013-07-14, 05:34
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Tycker fyllot får skylla sig själv.
Han skulle lytt polisen direkt, och med det menar jag DIREKT, alltså på sekunden. Det betyder att han skulle slängt sig i marken, även om han riskerade skada sig själv.

Han fick minst 5 sekunder på sig att lyda kommandot och det är mer än väl tid. Är man så pass alkoholpåverkad att det tar tid att "smälta" saker och ting så har man inte i samhället att göra. Så enkelt är det.

Alkohol är ingen rättighet. Oavsett ålder.

Håller med. Det man inte ser på filmen, men som återges i den skrivna texten, är ju att fyllot råkat i bråk utanför McDonalds precis innan filmen är tagen, där han bland annat var nära att så en tjej på käften. Sedan att han mumlar om att han ska spränga gatan gör ju inte saken bättre...och som ett typiskt fyllo ska han givetvis vägra att följa polisens order.

Inte heller polisens ingripande är ju särskilt blodigt. Ser ut som aktioner som de utför dagligdags. Några batongslag så att fyllot äntligen lägger sig ned. Det som kan upplevas som otäckt är ju hunden som dock visar sig otroligt disciplinerad när dem fullgjort sin uppgift; den lägger sig precis bredvid fyllot utan att visa minsta aggresivitet.

Fyllot verkar inte heller speciellt skadad av behandlingen när han ligger på gatan och yrar om att han "gör det för sin familj". Förutom handen som han själv skadat genom att pajja ett fönster i en port på gatan. Full och våldsam således. Sådana här ingripanden kan hittas varje helg i vilken stad som helst i Sverige. Enda skillnaden var att DN fick tag på en inspelning och beslutade sig för att leka kvällstidning för att få lite action i sommartorkan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in