Citat:
Ursprungligen postat av
HumpingDog
En kriminell är en kriminell och skall straffas så hårt som möjligt.
Jaha?
Det får du fråga de kriminella om jag har inte uttalat mig i den frågan. Det ser den läskunnige.
1. Kriminell är ett annat ord för dömd förbrytare med en livsstil som kategoriseras av brottslighet. Den kriminelle definieras sålunda helt av lagstiftaren, domstolen och rättssamhället i övrigt.
2. Menar du att du har två veckors utbildning? (Inget ont om det, väktare har rent generellt en mycket bättre utbildning än polisen i förhållande till deras arbetsuppgifter).
3. Du hävdade att det var någon form av taktik de hade? Du borde elaborera mer med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
HumpingDog
Vad menar du? Detta är allt annat än begripligt.
Poliserna gjorde rätt som sköt först. Dessvärre har politiker och Svenska folket bestämt att de skall ha för klena vapen. Som så ofta får folk för sig att kriminella skall ha någon rätt till att skjuta först eller någon form av jämna odds vid ett gripande.
1. Vad jag menar är att det som beskrivs är såpass allvarliga saker att det borde innebära en mycket avancerad utredning av det hela, att sidan sedan backar upp sina påståenden med väldigt solida bevis ligger förstås i fatet för de anklagade (jag har inte läst allt, men det är ju bra att någon för en fil över det hela så att svenssons inte blir förvånade ifall de drabbas av de omnämnda någon gång i livet).
2. Nja, uppenbarligen gjorde de fel, eftersom bovarna kom undan och de själva blev både nedskjutna och avrättade.
3. Politikerna har gett den svenska polisen mycket kraftfulla vapen jämfört med andra poliskårer. Dock har de inte gett dem någon utbildning på vapnen varför de enda poliser som har en något så när "god" utbildning är de officerare som avpolletterades ur försvaret till polisen [försvaret har ungefär samma utrustning som grund]. Så det handlar om några hundra polismän som kan hantera sina vapen skapligt. Resten är nog att betraktas som väktare ungefär. Dvs. 2-3 dagars effektiv tid på pistolen och en ask årlig skjutning samt "zero" taktiskt uppträdande.
4. Det ligger förstås polismännen i fatet att de sköt först, trots allt hade rånarna skonat väldigt många polismän på vägen till Malexander. Vidare frångår din teori om hur saker och ting borde vara, polisens huvuduppgift, att tillse att samhället är säkert och att lagbrytare lagförs. Det som många klankar på angående Malexander är förstås den energi som polisens utredare lagt på att få det att framstå som att rånarna sköt först, detta är trots allt helt onödigt och inget som skulle medföra någon förmildrande omständighet avseende mördarnas och rånarnas tid i fängelse. [detta är något som vem som helst med vapenkännedom skulle förstå, ifall rånarna sköt först så skulle ingen rånare blivit skadad].
Citat:
Ursprungligen postat av
HumpingDog
Jaha? Det visar ju bara att jag har rätt när jag säger att de kriminella måste sättas åt så hårt som möjligt. Dessutom var det inte det jag begärde. jag påtalade deras skenhelighet. Det begriper den läskunnige.
Skärp dig! Det du påstår är att lagen är skriven så att den överordnade skall kunna underkänna ett korrekt agerande.
1. Poängen är den att lagstiftningen är skriven så att de styrande dvs. riksdagen och regeringen alltid ska kunna gå in på myndigheterna och diktera myndighetspersonernas villkor. Myndighetspersonernas herrar kan alltså alltid diktera ifall en myndighetsperson har gjort rätt eller fel.
2. Exakt. Och skulle det vara som så att tex. du och din kamrat grönsakspoliser läser en juristexamen och blir så smarta att ni lyckas lura systemet så kommer ni att upptäcka, precis som många mindre intelligenta poliser att ni antingen kommer att sättas dit i er verksamhet eller helt enkelt plötsligt hamna på tidningarnas löpsedlar och sedan åka ned i skittunnan karriärmässigt, avskedas, omplaceras till Norrland mitt i vintern eller annars få vakta en reception till 50% av lönen eller liknande.