2013-04-13, 00:36
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det handlar inte om åsikter här. Du har missförstått hela grejen.

Regel 2.02 Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

Anser jag tillämpligt på Mollvik liksom...

0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.

Okej, det var inte min mening att stöda eller underminera någon.
Citera
2013-04-13, 00:41
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
När du har denna inställning till mig vad kommer du då inte att ha för inställning till mina källor om dessa skulle visa sig farligt mera trovärdiga?

Ove jag försöker bara få svar på två enkla frågor! Dessa två frågor är rakt och enkelt ställda och borde vara tämligen enkla att svara på, eller hur? Varför undviker du som pesten att svara på vart ifrån du fått dessa uppgifter om Baresic?
Senast redigerad av Gattoo 2013-04-13 kl. 00:51.
Citera
2013-04-13, 01:00
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
GattoO: helvetet kommer frysa till is innan du får svaren du efterfrågar! Det enda vettiga är IGNORE- tig ihjäl det. Jag har själv lockats att försöka få till stånd en vettig dialog, några gånger ironiserat-Inget hjälper.
Sen kan man diskutera vad det beror på-Jag lämnar det därhän.
Men jag håller med en annan debattör om att FB borde göra nåt åt det. Det har gått för långt!

Tack för rådet och jag vet vad du menar.

Dock så är det endast enkla simpelt rakt ställda frågor jag vill ha svar på från den aktuelle tråddebattören och det torde inte vara svårt att svara på kan jag tycka.
Citera
2013-04-13, 01:06
Medlem
Citat:
Det handlar inte om åsikter här. Du har missförstått hela grejen.

Regel 2.02 Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

Anser jag tillämpligt på Mollvik liksom...

0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
Regeln 2.02 om kvalitet framför kvantitet kan inte självklart tillämpas just på Ove Mollvik. Kvaliteten på hans inlägg kan inte bedömas utifrån tillståndet i hans föreställningsvärld. Och tyvärr utgör hans inlägg inte ett bristande debattunderlag.

Inte heller är han överbevisad om falsk ryktesspridning. Det är bara en rimlig åsikt att han sprider falska rykten.

Glöm inte bort att du sprider rykten om honom och hans psykiska hälsa.

Hans idéer om hur och varför OP mördades är ganska ointressanta men inget regelbrott. Hans idéer om SPF är intressanta men inaktuella.
Senast redigerad av lehs 2013-04-13 kl. 01:08.
Citera
2013-04-13, 01:08
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:

Tyvärr tillämpas inte denna regel. Jag anser att det finns fler som passar in på denna regel men fått förklarat för mig att regeln inte tillämpas. Den är i stort sett enbart till för att stoppa scriptattacker. Trots tusentals innehållslösa inlägg utan någon som helst kvalitet eller diskussion utan bara upprepade monologer kommer 2.02 inte att tillämpas. Det är fritt fram att spamma sönder hela tråden och det är därför det görs och det är därför tråden tappat allt värde de senaste två åren. Just nu är det i stort sett Mvagrippas förtjänst att jag fortfarande återvänder hit och läser ibland. Men nu har vi i alla fall en seriös diskussion i det offentlig (på sina håll). För mig har tråden spelat ut sin roll.
Citera
2013-04-13, 01:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Trots tusentals innehållslösa inlägg utan någon som helst kvalitet eller diskussion utan bara upprepade monologer kommer 2.02 inte att tillämpas.

Och du gör dig härmed till överdomare i frågan om vad som är relevant kvalitet och vad som tillför det fria tänkandet nya ingångsvärden av betydelse?

Jag måste därmed häva ur mitt hjärta min förtvivlan och sorg över detta tyranniets strävan att stävja det fria ordet.

Jag föraktar sådana som dig, du motarbetar det sunda förnuftet, den fria tanken, och har troligen bara ett enda mål, att motverka allt som strider emot din egen uppfattning.

Men den utgångspunkten bör du sitta inne med lösningen på mordet, motiv, GM, tillvägagångssätt och namn, låt höra ...

Inte? Då bör du nog tona ner din egen förträfflighet, hålla käften är ett passande uttryck, vem är du att döma?
Citera
2013-04-13, 01:56
Medlem
Citat:
Istället för att läsa sådant som är påhitt kring Bergling, SB mm kan ni idag ta lite del av sådant som Begling själv.. PG. Näss och Giesecke sagt i saken istället för lallande idioters muterande fantasier om osynliga nätverk

Kan ha relevans för förståelsen också av Palmemordet.

http://www.jallai.se/2013/04/stig-berglings-hemlighet/

Även Stig Wennerström sades ha haft en medhjälpare, sedd helt kort av sin städerska i hemmet med egen nyckel.
Gick under "X" , framkom aldrig vem personen var!
Men Bergling kanske hittar på för att skylla ifrån sig och få "delat ansvar" (han känner förståss till storyn om Mr X och Wennerström)
Citera
2013-04-13, 02:31
Moderator
OYs avatar
Just nu, SVT2, Bofors, OP, medlare och politik på åttiotalet, högst relevant i detta fallet.

EDIT;Kan tänka mig att sanningen är på G
Senast redigerad av OY 2013-04-13 kl. 02:35.
Citera
2013-04-13, 02:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozjohan
Det är nog dags att avsluta den här diskussionen.
Det mest sannolika är att MOP planerades baserat på telefonavlyssning. Det förklarar att GM kunde veta när OP skulle gå på bio, vilken film, vilken biograf, vilken föreställning. Att blockera samtal till livvakts-beställningen gick fint för folk som kunde AXE-växeln.
...
Citat:
Skäll inte på Lisbet utan den som skrämt vettet av henne och Ingvar Carlsson.
Allt det här är inofficiellt statshemligheter, Palme-utredningen är i praktiken stängd. All teknisk bevisning är borta eller förfalskad.
...
Citat:
Att spekulera kring diverse personer och omständigheter leder bara till muren vid slutändan, där den svenska överheten säger Hit men inte längre.

Det mesta talar för att mordet på Olof Palme inte kommer att klaras upp, möjligheten är mikroskopisk om än inte obefintlig. För framgång krävs att PU bortser från politiska och andra hänsyn och på allvar tar sig an dels Lisbet Palme som jag är övertygad om kan ge besked om gärningsmannen, dels Ingvar Carlsson som jag tror kan förklara motivet till mordet på Palme. Tyvärr tror jag inte att den politiska viljan finns och då har vi ännu en Palmegrupp i raden som i likhet med sina företrädare kostar skattepengar till ingen nytta.
Citera
2013-04-13, 02:58
Moderator
OYs avatar
Konstitutionsutskottet, P*r G*rthon, -Är vapenbyken tvättad eller inte? S*en Andersso* -Nej!

Tror att det det finns en koppling till mordet i detta efterspel.

Ekonomi, politik och förbannad lögn, det är huvudingredienserna i facit.

Landsförrädare?
Citera
2013-04-13, 03:23
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Tyvärr tillämpas inte denna regel. Jag anser att det finns fler som passar in på denna regel men fått förklarat för mig att regeln inte tillämpas. Den är i stort sett enbart till för att stoppa scriptattacker. Trots tusentals innehållslösa inlägg utan någon som helst kvalitet eller diskussion utan bara upprepade monologer kommer 2.02 inte att tillämpas. Det är fritt fram att spamma sönder hela tråden och det är därför det görs och det är därför tråden tappat allt värde de senaste två åren. Just nu är det i stort sett Mvagrippas förtjänst att jag fortfarande återvänder hit och läser ibland. Men nu har vi i alla fall en seriös diskussion i det offentlig (på sina håll). För mig har tråden spelat ut sin roll.

Tyvärr alltför sant. Försök till att avkräva trådsabotörerna sakligt underbyggda resonemang har inte haft någon som helst verkan. Den som ifrågasätter tramset kan istället få mothugg där skadligheten i några "hugskott" trivialiseras.

Ove Mollviks vansinniga inlägg den senaste tiden demonstrerar med all önskvärd tydlighet att vederbörande och dennes brokiga anhang av ryggdunkare aldrig kommer belägga sina påståenden på ett civiliserat sätt, utan mycket hellre fortsätter leva i sina orimlighetens bubblor.

Själv ägnar jag mig mestadels åt att läsa äldre inlägg i tråden för närvarande. Tänkte göra en liten sammanställning av inlägg som på ett eller annat sätt är värdefulla att referera till vid olika tillfällen.

Det kan vara kärnfulla sammanfattningar av argument mot olika teorier som fortsätter dyka upp i tråden med jämna mellanrum. Det kan också vara material som annars är svårt att få tag på. Till exempel gjorde användaren Joe Blow för ett antal år sedan några sammanställningar av gamla artiklar i papperstidningar som berör ämnet. Oilersfan har tidigare länkat till några av dessa.
Citera
2013-04-13, 03:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Tyvärr alltför sant. Försök till att avkräva trådsabotörerna sakligt underbyggda resonemang har inte haft någon som helst verkan. Den som ifrågasätter tramset kan istället få mothugg där skadligheten i några "hugskott" trivialiseras.

Ove Mollviks vansinniga inlägg den senaste tiden demonstrerar med all önskvärd tydlighet att vederbörande och dennes brokiga anhang av ryggdunkare aldrig kommer belägga sina påståenden på ett civiliserat sätt, utan mycket hellre fortsätter leva i sina orimlighetens bubblor.

Själv ägnar jag mig mestadels åt att läsa äldre inlägg i tråden för närvarande. Tänkte göra en liten sammanställning av inlägg som på ett eller annat sätt är värdefulla att referera till vid olika tillfällen.

Det kan vara kärnfulla sammanfattningar av argument mot olika teorier som fortsätter dyka upp i tråden med jämna mellanrum. Det kan också vara material som annars är svårt att få tag på. Till exempel gjorde användaren Joe Blow för ett antal år sedan några sammanställningar av gamla artiklar i papperstidningar som berör ämnet. Oilersfan har tidigare länkat till några av dessa.

Vad har tidningsartiklar med ämnet att göra, menar du att det är något som styrker en viss uppfattning? Ena stunden är media blä, nästa stund är det aha? Media är inte bevisning för något.

Att vissa här har en viss uppfattning om mordet utan att kunna styrka det betyder egentligen inte att de har fel, betänk den mannen som först sa att jorden var rund, det kunde man inte tro på.

Min mening är att intuition är mer värd, även i det här fallet, än vad bevisivrares argument är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in