2013-07-12, 04:45
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Sa denne person till dig före mordet att OP skulle mördas just så som skedde?

Svar ja, fast inte till mig utan till en vän jag litar på fullständigt och som inte vill synas i dessa sammanhang. Med fullständigt menar jag fullständigt.

Den, vi kallar honom/henne för person 1, som kom med informationen från början kan dock ha informerat min vän i syfte att han/hon skulle sprida desinformation. Allt beror på hur man värderar person 1 och dennes bakgrund.

Själv tror jag att person 1 ifråga visste något och att denne valde att informera min vän eftersom han/hon trodde att det var säkert att göra så. En slags livförsäkring och samtidigt en möjlighet att göra "det rätta".
Senast redigerad av rootbit 2013-07-12 kl. 05:14.
Citera
2013-07-12, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Ja, det här forumet har ju havererat fullständigt. Någon meningsfull diskussion är inte möjlig här. Forumet du hänvisar till drivs av Portnoy vilket bådar gott. Jag kommer fortsätta där och inte slösa mer tid på Flashback. Det återstår bara att se hur det nya forumet motstår bajsattackerna men jag tror nog det ska gå bra.

Det är synd att modereringen inte fungerar här när man i skrivandet möts av varningen för att skriva trams. Då tråden till största delen ändå innehåller trams förklarar jag denna tråd död. Tråden kan låsas.

Du förklarar att denna tråd är död och kan låsas? Vem adresserar du dig till? Och hyser du inte lite väl stora tankar om dig själv nu?
Citera
2013-07-12, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Om det stämmer som skrevs tidigare i tråden att Flygenhet 66 flög Holmér ner till Stockholm under mordkvällen funderar jag på vad det faktumet egentligen säger. Flygenhet 66 tillhörde KSI men var så hemligt att nästan ingen kände till enheten, inte ens inom försvaret i stort. Enligt Mikael Holmströms bok bestod enheten av 10-15 personer, så vi snackar verkligen en tajt och liten grupp människor. Vad kan man utläsa av detta, om det är sant, i relation till MOP?

"Flygenhet 66 hade som uppdrag var att i hemlighet förflytta viktiga personer ut ur landet vid behov.
Man flög ofta i mörker och tränade på att landa, enbart med hjälp av ficklampor, på små, provisoriskt anlagda landningsbanor som röjts fram i skogen. Totalt hade flygenheten ett tiotal civila flygplan och allting sköttes av en välplanerad militär organisation där chefer, piloter och personal på marken ingick."(NTW)

Om ett enda Cessnaplan av de tio flygplan flygenhet 66 lär ha haft till sitt förfogande hade lyft med Hans Holmér ombord den 28 februari 1986 från Dalarna i syfte att mörda Olof Palme på Sveavägen så överskrider ju det alla fantasier. Jag undrar också om Mikael Holmströms uppgift stämmer att enheten bara involverade så lite som 10-15 personer? Hade man tio plan bör man ju ha behövt tio piloter, kanske co-piloter och därutöver navigatörer, chefer, planerare och markpersonal. Det lär bli fler än tio-femton det.
Citera
2013-07-12, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Sluta grina du också, Hellström. Använd IGNORE-funktionen om du inte orkar läsa inlägg från postare med en alternativ uppfattning om MOP än Jallai-konsortiets landsförrädartrams. Eller polisspårstramset om det är det spåret ni är inne på nu, det ligger i samma tramskategori.

"Polisspårstramset" förresten som Slacke&Co driver så gärna, så hett och så infernaliskt diktatoriskt härinne. Hur var det med det? SVD:s Mikael Holmström skrev väl att det spåret är ett desinformationsspår som mynnar från en propagandaavdelning i gamla Stasi och som öst kan ha drivit, och kanske fortfarande driver, via Proletären. Sant eller falskt? Isåfall undrar man ju om MOP ibland kanske används för att bedriva en slags "extremhögerkamp" och viceversa men egentligen inte har så mycket med sanningen om MOP att göra i grund och botten. Om ni fattar vad jag menar.
Citera
2013-07-12, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Man måste förstå att det är just tramsigt och söndertrasat man vill ha Flashback och i synnerhet denna tråd från dem som styr. Senast gick påståenden om att ett annat nic skulle vara ett alternativnic för mig helt opåtalat men jag har lämnat diskussionen här för gott och har enbart ett nic.

Alla dessa opåtalade regelbrott talar sitt tydliga språk och alla andra tvivelaktiga utvisningar. Allt finns detaljerat i desinformationshandboken i artikeln som publicerat i NYT det länkades till tidigare i forumet. Där finns just detta ja hela spektrumet beskrivet. Trots att det inte lurar många fortsätts det dock enligt handboken oförtrutet. Det finns andra forum där trollen inte har något att hämta välj dem när du inte tyar med et längre.

Du är uppenbarligen paranoid som ser troll mitt på ljusan dag. Ajö med dig!
Citera
2013-07-12, 10:18
Bannlyst
GW fokuserar mycket av sina uppfattningar på en vittnesuppgift från Tunnelgatan. Vilka åsikter har ni om GWs resonemang?
Citera
2013-07-12, 10:29
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
....Om ett enda Cessnaplan av de tio flygplan flygenhet 66 lär ha haft till sitt förfogande hade lyft med Hans Holmér ombord den 28 februari 1986 från Dalarna i syfte att mörda Olof Palme på Sveavägen så överskrider ju det alla fantasier.....
Knappast något är otänkbart i denna världen. Att Holmér tänkt åka Wasaloppet som vanligt var säkert en bluff och avledande manöver mot Näss&Co. Så fort Holmér checkat in på hotellet i Borlänge tog han väl planet tillbaka för att se hur hans spanare skötte sig kring mordplatsen. Vem som slutligen skulle uppträda som polisman G var tydligen oklart in i det sista. En svensk måste det ha varit och någon som paret Palme kunde ha förtroende för (fast på olika sätt) men om denne skulle bli vittne mot eller medhjälpare till Baresic kunde nog inte ens Holmér vara säker på.
Citera
2013-07-12, 10:37
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Svar ja, fast inte till mig utan till en vän jag litar på fullständigt och som inte vill synas i dessa sammanhang. Med fullständigt menar jag fullständigt.

Den, vi kallar honom/henne för person 1, som kom med informationen från början kan dock ha informerat min vän i syfte att han/hon skulle sprida desinformation. Allt beror på hur man värderar person 1 och dennes bakgrund.

Själv tror jag att person 1 ifråga visste något och att denne valde att informera min vän eftersom han/hon trodde att det var säkert att göra så. En slags livförsäkring och samtidigt en möjlighet att göra "det rätta".
Det finns en rad liknande varningar som PG Näss kategoriskt avfärdade som desinfo samtidigt som han satte sina underhuggare till att spana mot budbäraren istället som tänkbar gm.
Citera
2013-07-12, 10:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
"Polisspårstramset" förresten som Slacke&Co driver så gärna, så hett och så infernaliskt diktatoriskt härinne. Hur var det med det? SVD:s Mikael Holmström skrev väl att det spåret är ett desinformationsspår som mynnar från en propagandaavdelning i gamla Stasi och som öst kan ha drivit, och kanske fortfarande driver, via Proletären. Sant eller falskt? Isåfall undrar man ju om MOP ibland kanske används för att bedriva en slags "extremhögerkamp" och viceversa men egentligen inte har så mycket med sanningen om MOP att göra i grund och botten. Om ni fattar vad jag menar.

Vart tog "landsförrädarspåret" vägen ?? Det spår som Slacke & Co drev som villospår i statens tjänst, med påstående om det enda relevanta MOP-spåret och med stöd av Andres Jallais romaner ? Det ser ut som om TinFoilBob, Slacke & Co är på väg att bege sig till ett annat forum att kvadda och fördärva med sina tokpåståenden om landsförräderimisstankar och poliser i mördarrollen. Kanske tänker man sig att konsekvent driva ett mer renodlat polisspår, det går under en tid tills även detta spår är genomskådat som desinformation, någon polis i skjutande funktion kommer man inte att presentera såvida man inte hittar någon lämplig kandidat inom kåren som är avliden och inte längre kan replikera på anklageler.
Citera
2013-07-12, 11:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikardKostner
GW fokuserar mycket av sina uppfattningar på en vittnesuppgift från Tunnelgatan. Vilka åsikter har ni om GWs resonemang?

LGWP är en av landets mest överskattade celebriteter som med jämna mellanrum kommer till tals i media. Han har väl bytt åsikt om MOP-motiv, uppdragsgivare och verkställande gärningsman mer än en gång ? Vilken åsikt har "GW" för närvarande ? Pekar han ut en färdriktning är det nog säkrast att gå åt andra hållet, tror inte man ska ta det "GW" säger på så stort allvar.
Citera
2013-07-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit

Intressant tycker jag. Varför trodde person 1 att det skulle vara någon mening att informera den person som sedan berättade för din vän?
Citera
2013-07-12, 12:33
Medlem
PederLunds avatar
Citat:
"Flygenhet 66 hade som uppdrag var att i hemlighet förflytta viktiga personer ut ur landet vid behov.
Man flög ofta i mörker och tränade på att landa, enbart med hjälp av ficklampor, på små, provisoriskt anlagda landningsbanor som röjts fram i skogen. Totalt hade flygenheten ett tiotal civila flygplan och allting sköttes av en välplanerad militär organisation där chefer, piloter och personal på marken ingick."(NTW)

Om ett enda Cessnaplan av de tio flygplan flygenhet 66 lär ha haft till sitt förfogande hade lyft med Hans Holmér ombord den 28 februari 1986 från Dalarna i syfte att mörda Olof Palme på Sveavägen så överskrider ju det alla fantasier. Jag undrar också om Mikael Holmströms uppgift stämmer att enheten bara involverade så lite som 10-15 personer? Hade man tio plan bör man ju ha behövt tio piloter, kanske co-piloter och därutöver navigatörer, chefer, planerare och markpersonal. Det lär bli fler än tio-femton det.

Cessnaplanen som användes behövde i luften bara en pilot, markpersonal där behövs det inte fler än två för att kunna serva operativt över en lång tid. Det fanns tre chefer, de två namn som nämnts ger vid handen att dessa kunde både agera chef och planerare i en och samma funktion. Så tio-femton är nog rimligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in