2013-07-14, 00:45
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
https://maps.google.se/maps?q=jaktskyttebana+trollh%C3%A4ttan&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x46453d9c83f4cfd5:0xa5ffd6cb9b34b426, JAKTSKYTTEBANA,+HULTET,+461+91+Trollh%C3%A4ttan&gl =se&ei=Z8HhUdClCoLm4QTM8YHoCg&ved=0CIEBELYD

Här ligger den. Om du ska åka dit så ta inte cykeln om du inte har bra mjölksyretålighet
Thn:s Skarpskytteförening har skjutbana här:
https://maps.google.se/maps?q=N+58%C2%B0+17.443+E+012%C2%B0+13.442&hl=sv& ie=UTF8&sll=58.283519,12.217827&sspn=0.009307,0.02 7874&t=h&gl=se&z=15
Vid gröna pilen alltså.....
Ligger ju rätt nära.
Instämmer beträffande mjölksyran, vilket också gäller hemvägen!
Citera
2013-07-14, 00:48
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ooops, ser att det händer saker här! Försöker läsa ikapp någorlunda och är inte framme i slutet av tråden just nu men hoppar in ändå nu med en sak jag kom på precis alldeles nyss.

Minns att jag för länge sen satt och roade mig med Google Earth, jordklotet man kan zooma in vad man vill på världskartan och vid ett tillfälle fick jag upp närbild på ett resmål jag en gång varit till......och bilderna var gamla!! Stämde inte alls med hur det såg ut när jag själv var där och efter det hände det där igen då och då.

Alltså, om det här stämmer och det kan vara samma om nån annan kikar in Google Earth, jordgloben, så kanske man har tur och får upp ett satellitfoto "på bar gärning"?
Det kanske dyker upp i närbilden att det grävs i terrängen eller nåt annat? Hukande personer vid en sjökant/brygga/bro?
Bilddatumet står i nederkanten och vad jag kan se varierar det mellan 2008 och 2011 här i trakten. Dessutom är de inte tillräckligt detaljerade för att se enskilda personer och vad de håller på med.
Citera
2013-07-14, 00:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ooops, ser att det händer saker här! Försöker läsa ikapp någorlunda och är inte framme i slutet av tråden just nu men hoppar in ändå nu med en sak jag kom på precis alldeles nyss.

Minns att jag för länge sen satt och roade mig med Google Earth, jordklotet man kan zooma in vad man vill på världskartan och vid ett tillfälle fick jag upp närbild på ett resmål jag en gång varit till......och bilderna var gamla!! Stämde inte alls med hur det såg ut när jag själv var där och efter det hände det där igen då och då.

Alltså, om det här stämmer och det kan vara samma om nån annan kikar in Google Earth, jordgloben, så kanske man har tur och får upp ett satellitfoto "på bar gärning"?
Det kanske dyker upp i närbilden att det grävs i terrängen eller nåt annat? Hukande personer vid en sjökant/brygga/bro?
Bilderna är flera år gamla på landsbygden.
Därmed inte sagt att det finns att tillgå, om det var klart väder vid tidpunkten, och satelliten passerade just då. Men hur troligt är det på en skala?
Men om det var mörkt tjurar det till sig ordentligt...
Citera
2013-07-14, 00:54
Medlem
bokfodrals avatar
Äsch, vad synd, men ni har nog rätt båda två där.
Citera
2013-07-14, 01:09
Medlem
Beatass avatar
Tack till er som kollade dammen. Det sänkte mitt blodtryck och nu känns det inte som att det rinner ut i sanden längre. Bra om den blir ordentligt kollad i dagsljus med
Citera
2013-07-14, 01:14
Medlem
Någon som vet om det är höger el vänster fot AJ skadat?
Citera
2013-07-14, 01:19
Medlem
Tomatos avatar
Undrar om FH och DB, tar det lugnt denna helgen också
Jag måste säga att jag blev uttråkad efter några timmar i fyllecell...
Men jag antar att de kollat upp medicinlistan på DB och tvingar i honom sina piller, som de gör på kåken?
Citera
2013-07-14, 01:36
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Tack till er som kollade dammen. Det sänkte mitt blodtryck och nu känns det inte som att det rinner ut i sanden längre. Bra om den blir ordentligt kollad i dagsljus med

Ja den är ju tydligen rätt igenvuxen med ogräs och växter på ytan och rätt mörkt vatten så en koll där i dagsljus låter som en vettig idè
Citera
2013-07-14, 01:45
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Någon som vet hur länge AJ bott och arbetat i Jönköping?

Forserum är känt för främlingsfientlighet och vem vet om han knutit kontakter med likasinnade i trakterna av Jönköping?

Varför skulle Forserum vara känt för främlingsfientlighet?
Citera
2013-07-14, 01:47
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja den är ju tydligen rätt igenvuxen med ogräs och växter på ytan och rätt mörkt vatten så en koll där i dagsljus låter som en vettig idè

Och även i dagsljus kan det nog vara svårt att se... Om det inte är uppenbara spår. Kanske krävs polisvovve för att säkerställa att det inte är något där. Men om det ser intressant ut när ni kollar kan ni ju försöka få dit polisen! Bra jobbat alla som engagerar sig. Verkar också som att MPS haft bra uppslutning i Trollhättan. Rekord?
Citera
2013-07-14, 01:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Och även i dagsljus kan det nog vara svårt att se... Om det inte är uppenbara spår. Kanske krävs polisvovve för att säkerställa att det inte är något där. Men om det ser intressant ut när ni kollar kan ni ju försöka få dit polisen! Bra jobbat alla som engagerar sig. Verkar också som att MPS haft bra uppslutning i Trollhättan. Rekord?
Igår var det väl lite sådär med 40-talet frivilliga, såg jag i TTela.

Offentlig fråga:
Bekräftade någon påståendet att DB skulle öppnat på söndagen 30/6 på Tre Älgar vid 7.30-tiden. Samt även jobbat lördagen den 29:e
Eller var det bara bullshit?

Sen undrar jag fortfarande om FH och hans tjejs, Gröna Golf -99 finns vid deras hem?
Citera
2013-07-14, 01:59
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Okej, har varit vid dammen nu och man ser i princip inget. Den var helt svart och fullt med ogräs och växter på ytan.

Fanns det en bro? Gick det att köra med bil ända fram till dammen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in