2013-07-13, 23:17
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Det där var inget svar.

Jo, det var det. Dock kanske du tycker det var dåligt och vill ha ett förtydligande. Det skall du få.
Många av de inte helt sällan kriminella som uttalar sig här försöker på alla sätt få medhåll. bland annat så tjafsar de hela tiden om kvinnoliga polisers inkompetens. Om man läser vad de skrivit i andra trådar så ser man att de är rädda för kvinnor och deras kompetens.
Citera
2013-07-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Man måste ha hjärnor av cement för att försvara detta meningslösa övervåld. Påståenden som att offret är kriminell eller a-lagare som skall gripas, att han motsätter sig gripande.

Han blir överfallen och misshandlad tills han ligger ner .. inte ens då grips han.

Du har blivit kändis - http://corruptiosweden.blogspot.se/2013/07/100-tals-poliser-mobbar-och-hotar-dig.html

Hahaha det var skoj Bra blogg!
Citera
2013-07-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Har du sett filmen? Nar hon ber honom lagga sig ner har han redan hunden pa sig och hon vevar med batongen. Han fick inte en chans att lyda.

Man blir fan mörkradd av vad folk accepterar salange det inte ar de sjalva som drabbas. Men fortsatt ni att se mellan fingrarna tills det hander er.

Återigen, från att filmen börjar. Jag är tveksam till att filmen börjar precis den sekund polisen kommer på plats.
Den där diskussionen tror jag pågått någon minut. Så han har nog haft alla chanser att lyda.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Finns oavsett inget juridiskt stöd för hennes agerande, kriminologer i media håller med mig samt även åklagaren som startade förundersökningen.

Vad har du för utbildning inom området?

Vad jag har för utbildning har inte med saken att göra. Jag vet bara att vad man själv bedömer i fält kan vara helt logiskt även om det ser dåligt ut på film.
Är ju fullständigt idiotiskt att döma en situation från när filmen börjar. Man dömer från när själva situationen börjar.
Och den har ingen av oss någon aning om.

Från filmens synvinkel ser det dåligt ut, då ser det ut som hon går från 0-100 direkt. Och är det som sticker ut mest.

Batongslagen tror jag inte kommer fälla henne. Hon kommer nog säga att hon skyddade sin hund. Hon blir kanske utan lön någon månad, ett slag på handen och sen är hon tillbaka för att ta bort fler drägg från stan. Det behövs!
Citera
2013-07-13, 23:20
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
Finns oavsett inget juridiskt stöd för hennes agerande, kriminologer i media håller med mig samt även åklagaren som startade förundersökningen.

Vad har du för utbildning inom området?

Media håller med dig? De klagar ju alltid på polisen och uttalar sig innan de är säkra på sin sak för att sälja lösnummer, så det medhållet är värt lika mycket som en fjärt i rymden.
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Man måste ha hjärnor av cement för att försvara detta meningslösa övervåld. Påståenden som att offret är kriminell eller a-lagare som skall gripas, att han motsätter sig gripande.

Han blir överfallen och misshandlad tills han ligger ner .. inte ens då grips han.

Du har blivit kändis - http://corruptiosweden.blogspot.se/2013/07/100-tals-poliser-mobbar-och-hotar-dig.html

Han är kriminell och det vet du.
Citera
Medlem
Kazzts avatar
Hahah brudar borde inte bli snutar. Hur fan kan hon ta det hotet som om där stod en terrorist.. helt seriöst..hur spränger man en gata? Snuten är ju helt väck från verkligheten.
Citera
2013-07-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Jag väntar också spänt. Kan du konkret berätta om dina storslagna planer, tack.

Plan och plan vet jag väl inte om jag skulle vilja påstå att jag har.
Men rent logiskt så kommer allt det här eskalera, jag menar titta på Rosengård t.ex dit åker ju inte polisen om dom verkligen inte måste och när dom gör det så är det ju inte bara en bil som åker.
Ju fler polisövergrepp och maktmissbruk som uppdagas, ju mindre tillit kommer vi medborgare att få till polisen, och när vanliga herr Svensson inte längre känner att polisen inger trygghet och tillit när dem dyker upp så kommer det inte behövas särskilt mycket för att helvetet ska braka lös!
Okej, här är ett scenario ; ett krogbråk uppstår vid stängning där 2 personer är inblandade - polis anländer och en av dom gör en liknande tabbe som dum fröken på videon, folk ser vad som händer och påminns om att det uppdagats ett tio tal liknande händelser senaste månaden, nån person blir påmind om den där gången då han blev LOB och fick den lite hårdare behandlingen innan han fick lägga sitt trötta huvud på galonmadrassen - nån vågar ta första stegen och suger tag i konstapeln som ursinnigt slår en av de inblandade med sin pinne, sen blir det domino effekt - alla utanför krogen kör attack dyk och sen är det igång! Detta sprids självklart via media och uppmärksammar resten av Sverige, folk inser att det faktiskt inte är några övermänniskor som är poliser - Göteborgs kravallerna kommer framstå som söndagsskola!
Men det är ju mest spekulationer.
Citera
2013-07-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Återigen, från att filmen börjar. Jag är tveksam till att filmen börjar precis den sekund polisen kommer på plats.
Den där diskussionen tror jag pågått någon minut. Så han har nog haft alla chanser att lyda.
Ja du sa det, men att hon bett honom ligga ner finns det inget som tyder pa. Att du behöver hitta pa saker för att styrka din asikt bevisar bara hur javla fel du har. Ska alla rattegangar ga pa "tank om" eller "han KANSKE"?

Ni ger mig förihelvete psykos.
Citera
2013-07-13, 23:24
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Jo, det var det. Dock kanske du tycker det var dåligt och vill ha ett förtydligande. Det skall du få.
Många av de inte helt sällan kriminella som uttalar sig här försöker på alla sätt få medhåll. bland annat så tjafsar de hela tiden om kvinnoliga polisers inkompetens. Om man läser vad de skrivit i andra trådar så ser man att de är rädda för kvinnor och deras kompetens.

Okay, innebär det per automatik att du drar mig över samma kam? Jag är varken kriminell eller kvinnohatare utan en vanlig svensson som arbetar 40h i veckan.

Det jag vill försöka få dig att förstå är att vi alla kan begå misstag på fyllan. Att han slog sönder ett portfönster på fyllan är en sak. Det får han böta för, eller samhällstjänst. Men att man helt oprovocerat skickar vovven på honom och börjar mata slag med batongen i ryggen är definitivt ett övergrepp. I Sveriges lagstiftning står att läsa att man inte får nyttja mer våld än nöden kräver.
Senast redigerad av smeden80 2013-07-13 kl. 23:27.
Citera
2013-07-13, 23:25
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kazzt
Hahah brudar borde inte bli snutar. Hur fan kan hon ta det hotet som om där stod en terrorist.. helt seriöst..hur spränger man en gata? Snuten är ju helt väck från verkligheten.

Det är ju bara du och några andra dumskallar här som utan att ha en aning om hur det förhåller sig, påstår att det där snacket om att spränga gatan tagits på allvar av polisen.
Citera
2013-07-13, 23:26
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Jag vet inte vad du vill säga med denna hypotetiska frågeställning. De flesta här har gjort bedömningen att mannen inte utgjorde något hot där han stod och vimlade och slöddrade. Hade han blivit våldsam skulle kritikerna vara mycket färre. Nu var det inte så, och hypotetiska frågeställningar blir snabbt ganska komiska.

Vad hade du sagt om poliskvinnan hade skickat hunden på honom när han egentligen försökte springa iväg och rädda din familj från en närliggande bilbrand? I stället fick de brinna inne och gå en plågsam död till mötes.

I den bästa av världar skulle mannen ha lagt sig ner och låtit sig handfängslats. I vår vanliga vardagligt kolörerade värld blir det så här ibland. Jag anser inte att det var ett perfekt ingripande enligt regelboken, men jag anser inte heller att något gick snett. Mannen fick några smällar, men inte mer än vad som kan anses vara tolerabelt i mina ögon.

Vad gäller din hypotetiska fråga: ?
Citera
2013-07-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Han är kriminell och det vet du.

Det kan vara som så att denne corruptio är kriminell. Till-och-med mycket kriminell. Däremot verkar han vara ganska reko, han tar bort folk från sin skumma lista ifall man övertygar honom om att han har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in