Citat:
Ursprungligen postat av
Prora
Jag väntar också spänt. Kan du konkret berätta om dina storslagna planer, tack.
Plan och plan vet jag väl inte om jag skulle vilja påstå att jag har.
Men rent logiskt så kommer allt det här eskalera, jag menar titta på Rosengård t.ex dit åker ju inte polisen om dom verkligen inte måste och när dom gör det så är det ju inte bara en bil som åker.
Ju fler polisövergrepp och maktmissbruk som uppdagas, ju mindre tillit kommer vi medborgare att få till polisen, och när vanliga herr Svensson inte längre känner att polisen inger trygghet och tillit när dem dyker upp så kommer det inte behövas särskilt mycket för att helvetet ska braka lös!
Okej, här är ett scenario ; ett krogbråk uppstår vid stängning där 2 personer är inblandade - polis anländer och en av dom gör en liknande tabbe som dum fröken på videon, folk ser vad som händer och påminns om att det uppdagats ett tio tal liknande händelser senaste månaden, nån person blir påmind om den där gången då han blev LOB och fick den lite hårdare behandlingen innan han fick lägga sitt trötta huvud på galonmadrassen - nån vågar ta första stegen och suger tag i konstapeln som ursinnigt slår en av de inblandade med sin pinne, sen blir det domino effekt - alla utanför krogen kör attack dyk och sen är det igång! Detta sprids självklart via media och uppmärksammar resten av Sverige, folk inser att det faktiskt inte är några övermänniskor som är poliser - Göteborgs kravallerna kommer framstå som söndagsskola!
Men det är ju mest spekulationer.