2013-07-13, 20:13
Medlem
Synd att det inte hände mig nyss då jag cyklade utomhus, jag har ju trots allt druckit <6 öl ikväll. Hade hon av någon anledning gjort det hon gjorde mot mannen i videon så hade resultatet varit en död hund och en eventuellt död kriminell person som hotat mig och angripit mig, dessutom beväpnad med diverse.

Hon hade fått frågan, "Ska du nu anmäla dig själv för att du agerat lagvidrigt?", med pistolen i munnen.

Här uppstår dock ett problem.

Svarar hon "nej", dör hon på plats.

Svarar hon "ja", kommer hennes "kollegor" att svärma efter en stund och om jag då är kvar så blir det förmodligen en situation där ansvärmande polis omedelbart öppnar eld.

Troligt resultat i det scenariot är att hon dör, jag blir svårt skadad/alternativt dör, eventuellt blir fler poliser dödade/skadade.

Detta trots att jag agerat helt korrekt då jag blivit angripen av en person som utger sig för att vara polis men som uppenbarligen bryter mot lagar.

Vad tror ni om detta?

Svar: Kameratvång och granskare som sitter live.
Citera
2013-07-13, 20:15
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algifari
Sen finns det väl rötägg inom alla yrken. Tycker det är orättvist att påstå att detta har någonting att göra med att hon är kvinna. Finns lika mycket manliga poliser som använder övervåld vid ingripande, se bara uppdrag granskning senast om killen som hamnade i fyllecell och blev slagen och nedbrottat, fyra män.

Att gömma sig bakom lagens uniform är tyvärr något som många människor (oavsett kön) missbrukar. Att de dessutom skyddar varandra och kommer undan med det i en regelrätt demokratisk domstol är ännu mer skrämmande.
Citera
2013-07-13, 20:16
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OgodFinally
Synd att det inte hände mig nyss då jag cyklade utomhus, jag har ju trots allt druckit <6 öl ikväll. Hade hon av någon anledning gjort det hon gjorde mot mannen i videon så hade resultatet varit en död hund och en eventuellt död kriminell person som hotat mig och angripit mig, dessutom beväpnad med diverse.

Haha, du hade inte haft en chans mot hunden. Antingen hade du legat i fosterställning medan du gråtandes bad om nåd eller så är du redan död
Citera
2013-07-13, 20:18
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Haha, du hade inte haft en chans mot hunden. Antingen hade du legat i fosterställning medan du gråtandes bad om nåd eller så är du redan död

Det är bara att sparka den på ballarna..Det gör ont på dom också
Citera
Medlem
Han verkar ju minst sagt provocerande, att han fortsätter att provocera när han blir attackerad gör ju inte saken bättre. Gör som hon säger istället och hota inte med att "spränga hela gatan" din tuffing. Bättre att polisen agerar än att dom uppträder ryggradslösa och viker sig. Han har ju också slagit sönder en ruta och verkar inte helt stabil, jävligt idiotisk kille, han får skylla sig själv är min åsikt.
Citera
Medlem
Citat:

Ta fram hunden eller annan hund så sätter vi 100 lax, du får filma, det är väl rimligt?
Citera
2013-07-13, 20:20
Medlem
Titus pollos avatar
[quote=OgodFinally|44303259]Synd att det inte hände mig nyss då jag cyklade utomhus, jag har ju trots allt druckit

Haha... kände du darrande njutning när du skrev ner det där? Om du nu är så tuff, gå fram till en polis och bete dig som nåt fyllo så får vi se hur det går
Citera
2013-07-13, 20:24
Medlem
[quote=Titus pollo|44303342]
Citat:
Ursprungligen postat av OgodFinally
Synd att det inte hände mig nyss då jag cyklade utomhus, jag har ju trots allt druckit

Haha... kände du darrande njutning när du skrev ner det där? Om du nu är så tuff, gå fram till en polis och bete dig som nåt fyllo så får vi se hur det går

Tror nog inte jag kommunicerade det så att alla begriper vad jag menade

Häri blir dock en stor del av problematiken synlig.

Det jag tolkar från din post är att om man är full och hamnar i ordalag med en polis så kommer det att få livsavgörande konsekvenser.

Så ska det inte vara, det är inte därför vi betalar deras löner.
Senast redigerad av OgodFinally 2013-07-13 kl. 20:26.
Citera
2013-07-13, 20:26
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

Va`? Han är ju dum i hela huvudet.

Hon sa lägg dig ner, han står kvar. Inte mer än rätt.
Citera
2013-07-13, 20:28
Medlem
Vikingabalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algifari
Sen finns det väl rötägg inom alla yrken. Tycker det är orättvist att påstå att detta har någonting att göra med att hon är kvinna. Finns lika mycket manliga poliser som använder övervåld vid ingripande, se bara uppdrag granskning senast om killen som hamnade i fyllecell och blev slagen och nedbrottat, fyra män.

Men det är ju på grund av att hon är kvinna som dessa situationer uppstår, hennes avsaknad av psyke och fysik gör att hon är direkt olämplig som polis, liksom måååånga andra kvinnor inom kåren.
Citera
2013-07-13, 20:31
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:

Även om du kanske har rätt i detta enskilda fall så stämmer det inte att polishundar är övernaturliga varelser som är omöjliga för en människa att oskadliggöra, som du och många andra tycks hävda så fort sånt här kommer på tal. Det finns flera dokumenterade fall där polishundar blivit dödade av exempelvis knivbeväpnade personer.

Faktum är att det är ganska enkelt om du är beslutsam. Lyft armen, låt hunden bita, och använd andra handen för att sticka kniven i djuret. En stor man med rätt teknik kan oskadliggöra en polishund med rätt teknik även utan vapen.

Jag menar inte att vem som helst kan göra detta och jag menar inte att det är smärt- och riskfritt. Vad jag menar är att polishundar inte är övernaturliga, även om det är häftigt att se K9-klipp på Youtube.
Citera
2013-07-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingabalk
Men det är ju på grund av att hon är kvinna som dessa situationer uppstår, hennes avsaknad av psyke och fysik gör att hon är direkt olämplig som polis, liksom måååånga andra kvinnor inom kåren.

Så hade aldrig uppstått med en man menar du? Hade det varit en manlig polis hade killen lagt sig direkt och den manliga polisen gör ju såklart aldrig några felbedömningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in