Citat:
Ursprungligen postat av Sab
Den där hemska boken jag läst var en som man var tvungen och läsa i skolan om killen från Boden(?) som letade efter sin katt. Den måste ha skrämt iväg många barn från att litteraturen.
Annars har jag en tendens att sluta läsa böcker som är dåliga. Ser inte vitsen att kasta bort sin dyrbara tid på skitböcker.
Lite sent att svara sex år senare kanske - men "Pojken och Tigern" heter den boken. Jag har den hemma. Som liten gillade jag den, men när jag försökte läsa den igen i vintras slog det mig hur naiv och barnslig den är.
Ender's Game var riktigt bra, men böckerna efter blev sakta men säkert värdelösa, så till slut försvann min läslusta helt och jag kommer nog inte fortsätta med serien. Synd eftersom jag egentligen gillar "dragkamp mellan mycket intelligenta personer"-historier.
"The girl who loved Tom Gordon" var en besvikelse. Lalla omkring i en sump och sen en minut kanske händer något som kanske är kanske övernaturligt eller kanske inte... det är så jag minns boken iaf.
Gamla testamentet blev oläsligt när dom började rabbla upp släktled, så då sket jag i resten av bibeln eftersom jag ändå inte var särsklit intresserad från början.
"Of Mice and Men" läste vi i skolan i engelskan, den var rätt tråkig. Kanske jag skulle få ut nåt mer av den nu i vuxen ålder, vem vet. Vi försökte läsa nån känd bok i en annan klass, minns inte riktigt vad den var om utom att dom var i en båt på havet, och den var så långsam att vi gav upp innan den "blev bra", som läraren sa den skulle bli.