2013-07-13, 15:15
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demando
Hur funkar det där med skill level? Jag visste inte att de fanns, visste att om du har runt 400 wins som jag har så spelar du ju inte med folk som har 0-100 wins typ. Men det där med high osv?

Det är dolt och det är igentligen ingen som vet, det enda vi vet är att "low", "high" och "very high" inte spelar någon jävla roll alls.

Många har olika teorier, förr trodde en del att din hero perfomance spelade roll, men det visade sig att så var inte fallet. Vissa tror att det är din win % den senaste tiden spelar in en stor roll och en del tror att det finns gömda brackets som typ brons, silver, guld och diamant eller nått som i sc2.

Hursomhelst så tycker jag att det suger att man inte kan se var man ligger och man kan inte se om man får någon direkt "progress", tycker de borde lägga in mmr som dom har på team matchmaking till den vanliga (även om team mmr är lite flawed).

edit: kan ju lägga till att typ det enda valve har sagt är att mmr inte är balanserat så att alla spelare ska sträva efter en 50% win / loss (som många andra spel), utan att det ska vara så pass balancerade games som möjligt... vad det nu innebär
Senast redigerad av wastaah 2013-07-13 kl. 15:22.
Citera
2013-07-13, 15:44
Medlem
rehyptols avatar
Vafan är det med köerna, har sammanlagt köat i 30 minuter nu, försökt requeua starta om spelet, starta om datorn.
Citera
2013-07-13, 15:47
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Det är dolt och det är igentligen ingen som vet, det enda vi vet är att "low", "high" och "very high" inte spelar någon jävla roll alls.

Många har olika teorier, förr trodde en del att din hero perfomance spelade roll, men det visade sig att så var inte fallet. Vissa tror att det är din win % den senaste tiden spelar in en stor roll och en del tror att det finns gömda brackets som typ brons, silver, guld och diamant eller nått som i sc2.

Hursomhelst så tycker jag att det suger att man inte kan se var man ligger och man kan inte se om man får någon direkt "progress", tycker de borde lägga in mmr som dom har på team matchmaking till den vanliga (även om team mmr är lite flawed).

edit: kan ju lägga till att typ det enda valve har sagt är att mmr inte är balanserat så att alla spelare ska sträva efter en 50% win / loss (som många andra spel), utan att det ska vara så pass balancerade games som möjligt... vad det nu innebär
En halvkass mmr-lösning hade ändå varit bättre än nuvarande. Jag har kört runt 100 games och jag har ingen aning om var jag ligger, ibland är dt okej spelare och ibland är det rent garbage man tvingas spela med. Känns som at 1500-1600 mmr i hon (dvs. den genomsnittlige spelaren, låg skill) är betydligt bättre än de i dota 2.
Citera
2013-07-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demando
Hur funkar det där med skill level? Jag visste inte att de fanns, visste att om du har runt 400 wins som jag har så spelar du ju inte med folk som har 0-100 wins typ. Men det där med high osv?
Njaa, jag har spelar med några low levels som hade väldigt få vinster.
De kan ju iofs ha köat med sina polare som hade mer.

Men jag har då sett att några av mina games var i very high medans de flesta är i high och några i normal.
Men förstår inte riktigt hur det fungerar. Ett game i very high vann jag t.ex. och carryade med 900 gpm+. Ändå så var gamet därpå i high bracket igen. Sen har jag förlorat game där gamet efter var i very high bracket. Osv. Sen är spelarna inte speciellt mycket bättre jämfört med normal och very high.
Finns fortfarande folk som knappt vet nånting om spelet.

Det är helskumt.
Citera
2013-07-13, 17:50
Medlem
LastHopes avatar
Ranking systemet har fått fnatt senaste veckan, har lirat på very high väldigt länge men nu har det kvoterats in noobs på nåt sätt. Folk vet inte hur man trilanar och offlanar. De i safelanen pushar upp skiten med push pulls, drar inga dubbelpulls eller stackar för att förhindra det osv. Spelar väldigt konstigt också. Var bättre nivå på very high några veckor bakåt och innan.

EDIT: Ska inte överdriva men det händer oftare nu än innan om man säger så.
Senast redigerad av LastHope 2013-07-13 kl. 17:55.
Citera
2013-07-13, 19:47
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah

Det är mycket som är inkorrekt i ditt inlägg.

De delar in matcherna i brackets beroende på average rating för en viss match. Är den över ett visst värde hamnar matchen i Very High, är den mellan värdet för Very High och ett lägre så hamnar matchen i High och annars i Normal. Fördelningen mellan de olika bracketsen är ca 80/16.5/3.5, dvs 3.5% av matcherna är i Very High, 16.5% i High och resten i Normal. (Det spelar med andra ord visst roll.)

Hero performance spelar också roll. Det har Valve också gått ut med. I början spelar hero performance mer roll än senare just för att du snabbare ska nå din "riktiga" rating. (Det är därför du kan hamna i Very High matcher efter endast ett fåtal matcher.)

Din rating matchas mot en kontinuerlig skala och det kan därmed vara stor skillnad mellan två olika spelare som spelar alla sina matcher i samma bracket. (Tänk ett vanligt rating system mellan 0-3000.)

Det går att se på ett ungefär var man ligger i jämförelse med alla andra. Live matcherna sorteras efter rating, dvs matcherna på första sidan har *antagligen* de spelare med högst rating som spelar för tillfället i sig. Antagligen för att det beror på om det är grupper som köat tillsammans eller inte. Köar man som grupp får gruppen automatiskt extra rating för att kompensera för det övertag en organiserad grupp har över en oorganiserad.
Citera
2013-07-14, 00:19
Medlem
Okej. Efter flertalet matcher där Abba körs carry undrar jag följande: Hur i HELA HELVETE countrar man den ultimaten? Funkar silence? Permastun?
Citera
2013-07-14, 00:23
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
Okej. Efter flertalet matcher där Abba körs carry undrar jag följande: Hur i HELA HELVETE countrar man den ultimaten? Funkar silence? Permastun?

Ni undviker att attackera honom, simple as that.
Citera
2013-07-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Ni undviker att attackera honom, simple as that.

Precis, utöver sin ulti så ser jag inte han som något stort hot, han har inge stuns eller stora damage på sina spells, visst hans Curse of Avernus är ju schysst i fights/ganks men bara ge fan att slå på honom.

Dock kan det ju vara surt om han fått så pass bra farm att hans högerclicks gör förs stor dmg för att ignorera honom. Hex/shackle/stun etc när hans ulti poppar så är det bara fokusera på någon annan.

Dock om han roamar runt så är det bara att springa så länge han har sin ulti uppe om man är solo, synd att hans ulti inte kostar någon mana.

Tycker förövrigt att hans sköld verkar väldigt bra early game.

Vill se lite pro spelare lira med honom och se vad han är kapabel till
Senast redigerad av xanan 2013-07-14 kl. 00:47.
Citera
2013-07-14, 01:27
Medlem
Citat:

Det är en lagom no brainer ultimate, ganska uppenbart när han använder den och bara låta honom vara några sekunder då sen nuka ner honom.
Citera
2013-07-14, 02:02
Medlem
Okej, det är så illa alltså. Inte ens doom går igenom då mistänker jag? Jobbig jävla hero i vilket fall som helst, och den låga CDn dessutom, på tok för låg frågar du mig.
Citera
2013-07-14, 02:10
Medlem
Citat:
Axe ulti och AA ulti borde väl kontra hans ulti ganska bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in