Citat:
Ursprungligen postat av
Demando
Hur funkar det där med skill level? Jag visste inte att de fanns, visste att om du har runt 400 wins som jag har så spelar du ju inte med folk som har 0-100 wins typ. Men det där med high osv?
Det är dolt och det är igentligen ingen som vet, det enda vi vet är att "low", "high" och "very high" inte spelar någon jävla roll alls.
Många har olika teorier, förr trodde en del att din hero perfomance spelade roll, men det visade sig att så var inte fallet. Vissa tror att det är din win % den senaste tiden spelar in en stor roll och en del tror att det finns gömda brackets som typ brons, silver, guld och diamant eller nått som i sc2.
Hursomhelst så tycker jag att det suger att man inte kan se var man ligger och man kan inte se om man får någon direkt "progress", tycker de borde lägga in mmr som dom har på team matchmaking till den vanliga (även om team mmr är lite flawed).
edit: kan ju lägga till att typ det enda valve har sagt är att mmr inte är balanserat så att alla spelare ska sträva efter en 50% win / loss (som många andra spel), utan att det ska vara så pass balancerade games som möjligt... vad det nu innebär