2013-08-02, 19:11
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlinus
Kunde vara värre, finns ju dom stackare som håller på Spurs

Dom har ju i alla fall öppnat plånboken.
2013-08-02, 19:15
Medlem
snillet_1s avatar
Någon som har koll på vad som händer med Julio Cesar? Väldigt tyst där efter att affärerna till Napoli eller Arsenal inte blev av. Han kan ju inte harva i Championship.

Flera italienska källor hävdar att Gervinho är i princip klar för Roma. Det sägs landa på €8 miljoner.
Senast redigerad av snillet_1 2013-08-02 kl. 19:20.
2013-08-02, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merlinus
Kunde vara värre, finns ju dom stackare som håller på Spurs

Såklart. Även Liverpool.
2013-08-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Dom har ju i alla fall öppnat plånboken.

Förvisso sant men samtidigt så betyder inte det automatiskt att man har vunnit ligan eller om man nu ska vara realistiskt i Spurs plats, ha tagit en CL plats. Man ska inte köpa spelare bara för att man bör öppna plånboken, men jag kan hålla med om att det är väldigt frustrerande att se på hur Wenger bedriver sin transferpolicy, bra och billiga spelare ignoreras ofta varje sommar, han lovade inför transferfönstrets öppning att han skulle värva snabbt och tidigt vilket givetvis inte har hållits.
Senast redigerad av Merlinus 2013-08-02 kl. 19:28.
2013-08-02, 19:27
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Någon som har koll på vad som händer med Julio Cesar? Väldigt tyst där efter att affärerna till Napoli eller Arsenal inte blev av. Han kan ju inte harva i Championship.

Flera italienska källor hävdar att Gervinho är i princip klar för Roma. Det sägs landa på €8 miljoner.

Nått positivt i alla fall.
2013-08-02, 20:31
Medlem
Seppo1337s avatar
Enligt BBC har newcastle köpt Gomis från lyon.
2013-08-02, 20:36
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Enligt BBC har newcastle köpt Gomis från lyon.

Hela Newcastle Frankrike projekt känns som en flopp.
2013-08-02, 20:49
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Hela Newcastle Frankrike projekt känns som en flopp.

Som hbk-supporter kan jag skriva under på att sådana projekt verkligen kan skita sig

Men Gomis kom väl typ tvåa i skytteligan förra året, gjorde han inte? Inte för att jag tycker det är en briljant fotbollsspelare, men Newcastle lär väl inte kunna signa så mycket bättre trots allt. Är Remy kvar i QPR? Känns annars som en vettig värvning.
2013-08-02, 20:52
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Som hbk-supporter kan jag skriva under på att sådana projekt verkligen kan skita sig

Men Gomis kom väl typ tvåa i skytteligan förra året, gjorde han inte? Inte för att jag tycker det är en briljant fotbollsspelare, men Newcastle lär väl inte kunna signa så mycket bättre trots allt. Är Remy kvar i QPR? Känns annars som en vettig värvning.

Tvåa kom Aubameyang, men han kan mycket väl ha kommit trea.

Från en HBK supporter till en annan, jo det där "Spanska projektet" gick direkt till superettan. Och jag tro mycket väl att det Franska projektet kan föra ner Newcastle till championship denna säsongen.
2013-08-02, 20:56
Medlem
snillet_1s avatar
Det har ju snackats lite om den där lustiga klausulen i Suarez kontrakt och nu skriver BBC att spelaren ämnar ta det hela vidare till rätten:

Citat:
While Liverpool are confident that from a legal perspective their position stands up to scrutiny - and Suarez reluctantly agrees - the player is adamant the Reds have gone back on their word and feels let down.

He has informed Liverpool manager Brendan Rodgers of his desire to leave for Champions League football and the only proposal on the table is from Arsenal, with reported interest from Real Madrid failing to materialise.

Whereas Liverpool have not played in the Champions League since 2009 and missed out on European qualification altogether for next season, Arsenal will feature in the competition for a 17th consecutive campaign.

Sources close to Suarez say he will consider taking his case to the Court of Arbitration for Sport and he did go down a similar route when Dutch side Groningen turned down an offer from Ajax for his services in 2007.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/23550760

Det är ju väldigt intressanta nyheter för Arsenal, om de verkligen är beredda att ge sådana pengar.
2013-08-02, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det har ju snackats lite om den där lustiga klausulen i Suarez kontrakt och nu skriver BBC att spelaren ämnar ta det hela vidare till rätten:

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/23550760

Det är ju väldigt intressanta nyheter för Arsenal, om de verkligen är beredda att ge sådana pengar.

Vettefan om man kan kalla det intressanta nyheter för Arsenal. Vill det sig illa så drar det hela ut på tiden och transferfönstret stänger. Ur Arsenals synvinkel är det nog bättre om han lämnar in en transferrequest.
2013-08-02, 21:06
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Vettefan om man kan kalla det intressanta nyheter för Arsenal. Vill det sig illa så drar det hela ut på tiden och transferfönstret stänger. Ur Arsenals synvinkel är det nog bättre om han lämnar in en transferrequest.

Jag läste lite illa (eller formulerade mig), måste jag erkänna. Det står i artikeln att han överväger att lämna in en transferbegäran och i värsta fall ta det till skiljedomstol.

Liverpool måste nog hörsamma den transferbegäran i så fall, jag tror inte Suarez är en plusfaktor i ett lag om han så tydligt vill iväg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in